از واریز سود سهام عدالت تا افزایش وام ازدواج/ اطفا حریق نفتکش حادثه دیده ادامه دارد

13:18 - 22 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۰۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای مهمی شامل وازیر یک سوم سود سهام عدالت، بروز حادثه در نفتکش ایرانی، ثبات قیمت مرغ و گوشت در مقایسه با هفته گذشته، افزایش وام ازدواج را تجربه کرد.

از واریز سود سهام عدالت تا افزایش تولید انواع خودرو/ اطفا حریق نفتکش حادثه دیده ادامه داردبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای مهمی شامل وازیر یک سوم سود سهام عدالت، بروز حادثه در نفتکش ایرانی، ثبات قیمت مرغ و گوشت در مقایسه با هفته گذشته، افزایش وام ازدواج را تجربه کرد.

میر علی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: از سه شنبه سود سهام عدالت به حساب مشمولین واریز می‌شود که مبلغ آن حدود ٢٣ هزار تومان تا ٥٠ هزار تومان است، و مشمولین بدانند که این مبلغ یک سوم از سود مربوط به سهام افراد است و مابقی سود در نوبت‌های بعدی واریز می‌شود.

یکشنبه هفدهم دی ماه خبری در خصوص برخورد شدید 2 کشتی در سواحل شرقی چین و مفقود شدن 32 نفر از جمله 30 ایرانی منتشر شد. سیروس کیان‎ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در همان ساعات اولیه ضمن ابراز تأسف از حادثه برخورد یک فروند کشتی فله‎بر چینی با یک فروند کشتی تانکر با مالکیت خارجی تحت مدیریت این شرکت در شب گذشته گفت: در اثر این سانحه 32 سرنشین این کشتی نفتکش مفقود شدند که عملیات امداد و نجات برای یافتن آنها ادامه داد.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی روز دوشنبه از یافتن جسد یک نفر از 32 سرنشین خبر داد و گفت: عملیات اطفای حریق نفتکش ایرانی در سواحل چین همچنان ادامه دارد ولی به علت حجم بالای آتش امداد رسانی به سختی صورت می گیرد.

هادی حق شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در روز سه شنبه در گفت و گو با خیرگزاری میزان با بیان اینکه نفرات جدیدی از خدمه نفتکش ایرانی هنوز پیدا نشده اند،گفت: مرکز نجات کشور چین از کشورهایی که در نزدیکی نفتکش هستند، درخواست کمک کرده است.

سرکنسول ایران در شانگهای چین خبر از ریسک بالا ورود به کشتی حادثه دیده داد و گفت: اولویت چینی‌ها خاموش کردن آتش است.پس از آن سخنگوی شرکت ملی نفت‌کش در گفت‌وگو با میزان از همکاری ضعیف چینی‌ها برای اطفاء حریق    صحبت کرد.مسئله مهم در این میان انفجارهایی متعددی است که پی در پی صورت می گیرد و شرایط خاموشی آتش را سخت تر می کند. پیگیری های نشان از ادامه عملیات اطفا حریق دارد.

دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۳۱ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در همسنجی با پارسال ۶.۱ درصد افزایش داشته است.

فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن وارد کنندگان خودرو از آمار واردات 9 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: آمار 9 ماهه واردات خودرو معادل 55 هزار و 816 دستگاه است. در این میان رنو با افزایش 14 درصدی سهم بازار و کیا با کاهش 11 درصدی سهم بازار بیشترین و کمترین سهم بازار واردات را به خود اختصاص دادند.

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در خصوص افزایش میزان وام ازدواج گفت: علیرغم محدودیت منابع قرض‌الحسنه، در سال جاری طرح ارائه ضربتی وام ازدواج در دستور کار قرار گرفت و ظرف مدت دو ماه ۶۰۰ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شد.

روند بارش در حوضه‌های آبریز از ابتدای سال آبی تا ۱۹ دی ماه حاکی از آن است که مقدار بارندگی در دراز مدت ۵۷ درصد و نسبت به سال گذشته با ۳۴ درصد کاهش روبرو بوده است.

علی اصغر رمزی رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: در 9 ماهه سال جاری، واردات سیگار با کاهش 39 درصدی، صادرات با افزایش 21 درصدی، و قاچاق با 31 درصد کاهش روبرو بوده است.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: قیمت گوشت در یک ماه اخیر ثابت بوده و هر کیلو گوشت با قیمت 39 تا 40 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت هر کیلو مرغ نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نداشته و با کیلویی 7400 تومان به دست مصرف کننده می رسد.

 

 پرونده میزان از واردات کالا‌های غیرضروری:

واردات سنجاق قفلی ۳ میلیارد تومان آب خورد/ چین بزرگترین صادرکننده + جدول

طشتک هم وارد می‌کنیم! / ترکیه بزرگترین صادرکننده + جدول

 واردات بیل و کلنگ ۱۰ میلیاردی شد

 

بسته‌های اقتصادی از بازار:

 



محمد
|
-
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
واریز کردن بیست و چند هزار تومان سود سهام عدالت دردی را از اقتصاد درمان نمی کند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *