اغتشاشات اخیر عوامل بیرونی داشت/آمریکا اگر باز هم هوس توطئه کند،مجددا از ملت تودهنی خواهد خورد/تشکر وقدردانی از رییس قوه قضاییه که در جریان اغتشاشات اخیر از دادستانها خواستند همه در صحنه باشند

13:05 - 22 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۰۳۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت: آمریکا اگر باز هم هوس توطئه کند، مجددا از ملت ما تو دهنی خواهد خورد و با مشت‌های گره کرده ملت عاشق شهادت مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ،حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته پایتخت، اظهار کرد: انسان با تقوا همیشه با نور الهی مسیر بهشت را پیدا می‌کند و در آن مسیر گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: ظلم، ظلمت است؛ انسان باتقوا ظلم به خانواده‌اش نمی‌کند؛ زن پارسا برای زندگی مایه آرامش است. قرآن کریم تصریح دارد که زن مایه آرامش است. زنی که در خانه مشکلات را تحمل می‌کند اما برای همسرش رفع خستگی می‌کند. به تعبیر امام از دامن زن مردان عروج می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت: مرد مظهر اقتدار و قیمومیت خداوند است.خدا خواسته است مرد قوام زندگی باشد. بیایید از خود و خانواده‌مان تقوا را شروع کنیم و احترام همدیگر را به عنوان احترام مومن حفظ کنیم.

وی بیان داشت: ولایت الهی،ظاهر و باطنِ پیامبران، ائمه اطهار، شهدا و صالحان را تحت سرپرستی قرار داده است و انسان با تقوا در کاروان این برجستگان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی، افزود: در روایات آمده اگر نمازگزار بداند هنگام نماز چه کسی او را نگاه می‌کند، به هیچ وجه دست از نماز خواندن بر نمی‌دارد.

 وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته پایتخت با اشاره به حادثه عبرت‌انگیز و بیدارگر اغتشاشات اخیر، گفت: فرمود فتنه را آرزو کنید زیرا فتنه چهره‌های منافق را نابود می‌کند. در این اغتشاشات و آشوب‌ها دوست و دشمن خود را نشان می‌دهند. در این فراز و نشیب‌ها و غلیان‌ها گوهر افراد جامعه نمود پیدا می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه بهترین تحلیل در رابطه با این آشوب‌ها را رهبر عالیقدرمان ارائه فرمودند، تصریح کرد: این اغتشاشات عوامل بیرونی داشت. در طول ماه‌ها، شیطان بزرگ و ایادی آن و صهیونیست‌ها در مراکز توطئه طرح‌های شیطانی را بررسی کردند و از قارون منطقه یعنی عربستان سعودی برای این توطئه پول گرفتند.

وی افزود: عربستان سعودی پول‌های حرام را که حق ملت خود است در مسیر آتش‌افروزی و مسلمان کشی صرف می‌کند و در طرح اخیر آمریکایی صهیونیستی علیه ملت ایران نیز پول عربستان سعودی و مشارکت پادوهای آنها مانند منافقین آدم‌کش و بدبخت به چشم خورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی، اظهار کرد: آنهایی که فکر می‌کنند انقلاب تمام شده و گفتمان انقلاب را به حاشیه می‌رانند و بدنبال ارضای هوس‌های بوالهوس‌های جامعه هستند، دیدند دشمنان بیکار ننشسته‌اند و برای آتش‌افروزی از نقطه مشکل وارد می‌شوند. این بیداری بعد از بیداری‌هاست.

وی تاکید کرد: به همین سبب است که دستور داده شده همیشه دستتان بر روی ماشه باشد و همیشه بسیج باشید و بیدار باشید. دشمنی که چشم دیدن خدا را ندارد و چهل سال از شما تو دهنی خورده است، در سودای ضربه زدن قرار دارد.

خطیب موقت نماز جمعه پایتخت، ادامه داد: آمریکا اگر باز هم هوس توطئه کند، مجددا از ملت ما تو دهنی خواهد خورد و با مشت‌های گره کرده ملت عاشق شهادت مواجه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، خاطرنشان کرد: ما تا زنده هستیم و تا دین داریم و تا ارزش‌های دینی مان را مهم می‌دانیم و تا بر روی شرف و استقلال حاصل شده از خون شهیدان و ماندن در زیر پرچم ولایت اصرار داریم، دشمن عنادش را روز افزون می‌کند؛ لذا این هشدار است که انقلابی بمانیم.

وی تصریح کرد: دولت محترم نیروهای انقلابی را از گردونه خدمت بیرون نکند چرا که در اینصورت نمی‌تواند مملکت را اداره کند. روحیه لیبرالی و اشرافی هیچگاه مفید برای جامعه نبوده و الان هم با این روحیه نمی‌شود خلاء‌های مملکت را پر کرد.

خطیب موقت نماز جمعه پایتخت، افزود: اگر بخواهیم یک مروری به عواملی که باعث طمع دشمن شد کنیم به چند نکته می‌رسیم که نکته اول آن بی‌توجهی به ایمان است.

وی گفت: در 8 سال دفاع مقدس، هم جنگ بود و هم تحریم؛ اما فرهنگ ایمان و ولایتمداری باعث شد بر معمای جنگ بصورت معجره‌آسا پیروز شویم. ما در جنگ تولید مقاومت کردیم؛ ما در جنگ انقلاب‌مان را صادر کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه دشمن جنگ اقتصادی و جنگ نرم فرهنگی را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: پیرامون بودجه 97، مجلس شورای اسلامی باید موقعیت حساس را درک کند و نشان دهد که خانه مردم است.

وی ادامه داد: مجلس باید نظارت کند و باید رهرو راه مدرس باشد. مجلس باید بر اوضاع مملکت اشراف پیدا کند. باید کم کاری‌ها و فسادها از سوی کمیسیون‌های مجلس تعقیب شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، با اشاره به نقش حساس مجلس در امر قانونگذاری و نظارت و روان‌سازی امور اقتصادی، تصریح کرد: مجلس باید نشان دهد که نمی‌گذارد حق فقرا ضایع شود و گرانی کمر مردم را خم کند.

وی افزود: در بودجه برای فرهنگ میزان قابل اعتنایی در نظر گرفته نشده است. به حوزهای علمیه توجه نمی‌شود و شرایط حوزه‌های علمیه مطلوب نیست.همه بودجه‌‌هایی که برای حوزه‌های علمیه پیش‌بینی شده است درصدی کمی در مقابل بودجه یک دانشگاه از دانشگاه‌های کشور می‌تواند باشد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه پیشرفت در مسائل علمی منوط به اختصاص بودجه است، تاکید کرد: رکود علمی برای ما عقب‌ماندگی از قافله تمدن انسانی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت توجه به فقرا در بودجه، اظهار کرد: فقرزدایی و توجه به اقشار آسیب پذیر باید در بودجه لحاظ شود. این زاغه‌نشینان و این پابرهنگان هستند که اگر جنگ شود به میدان می‌روند. اگر دفاع از حرم باشد حججی‌ها به میدان می‌روند. از این اشراف ندیدیم کسی برای دین سینه سپر کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: انقلاب، انقلاب پابرهنگان و جنوب‌شهری‌ها است. باید این‌ها به نوا برسند نه اشراف مرفه و بی‌درد.

وی با اشاره به ضرروت مدیریت کارآمد برای اشتغال جوانان، گفت: بیکاری‌ها قابل تحمل نیست. بیکاری، بیماری و افسردگی است که خشونت و پرخاش می‌آورد. لذا باید با مدیریت جهادی منابع را در جهت اشتغال جوانان صرف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه باید از کاخ‌های شیشه‌ای بیرون آمد و به مطالبات مردم رسیدگی کرد، تصریح کرد: باید اعتناء به مردم داشت. وعده‌های ابتذال برآمده از فرهنگ غربی برای مردم خوشایند نیست. مردم ما معتقد و مومن هستند. این مردم را باید تحویل گرفت و مطالباتشان را شنید. اگر می‌توانید مشکلات مردم را حل کنید و اگر نمی‌توانید وعده‌های بیخودی ندهید.

وی با قدردانی از نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی به سبب عملکرد مطلوب در مدیریت و کنترل آشوب‌های اخیر، گفت: در جریان حوادث اخیر، سربازان امام زمان(عج) ما را کشتند و نامردها مرتکب قتل شدند. این اتفاقات طراحی دشمن بود ولی با دست داخلی‌ها آسیب زدند و به پایگاه‌های نماز جمعه به بیوت ائمه جمعه و مراکز دولتی حمله بردند. اینها کار مردم نبود. مردم خیلی زود انزجار خود را نشان دادند و صف مردم و معترضین منصف از اغشتاشگران جدا شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت: نیروی انتظامی در جریان آشوب‌های اخیر سنگ تمام گذاشت و فرماندهی این نیرو، آنطور که من شنیدم تمام شب در دفتر بود و اتفاقات را رصد می‌کرد. ماموران نیروی انتظامی کتک خوردند اما مدارا کردند و دست به اسلحه نبردند و سرحلقه‌ها و لیدرهای این آشوب‌ها را دستگیر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با قدردانی از رئیس قوه قضاییه به سبب صدور دستور حضور دادستان‌ها در صحنه برای رسیدگی به پرونده آشوب‌‎های اخیر، گفت: در این مدت در تمام مناطق کشور، نیروهای قضایی آمادگی رسیدگی داشتند و برای دادن احکام، جریانات را رصد می‌کردند . در مجموع انسجام خوبی بین همه نیروها اعم از قضایی و انتطامی و امنیتی و نظامی وجود داشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به مهملات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ترس حکومت ایران از مردم ، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور نامتعادل آمریکا باید بداند که مردم ایران بانی و صاحب و حامی حکومت هستند؛ لذا هر جا خطری بوده است خود مردم سینه سپر کردند و انقلاب را قدم به قدم تصفیه می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *