رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آخرین وضعیت سهمیه‌های طرح ترافیک/ طرح زوج و فرد بدون هیچ تغییری در سال ۹۷ اجرا می‌شود

11:21 - 21 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۸۵۰
رئیس پلیس راهور تهران در خصوص طرح زوج و فرد در سال آینده گفت: طرح زوج و فرد بدون هیچگونه تغییری در سال ۱۳۹۷ مانند سال جاری اجرا خواهد شد.

طرح ترافیک به گزارش گروه جامعه ، سردار محمدرضا مهماندار درباره نحوه اجرای طرح زوج و فرد و طرح ترافیک در سال ۹۷ گفت: طی دو سه هفته اخیر که بحث طرح ترافیک و زوج و فرد و تغییرات آن مطرح شد، ذهن خیلی از همشهریان مشوش شد و نگران شدند که چه اتفاقی قرار است رخ دهد. این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهم که همه دستگاه‌های مسئول اعم از پلیس، شهرداری، وزارت کشور، مهم‌ترین دغدغه‌شان آسایش مردم و حفظ حقوق شهروندان است و نباید هیچ طرحی، اجرا شود که به مردم فشار مضاعفی بیاورد یا دغدغه‌ای را به دغدغه‌های آن‌ها اضافه کند.

مهماندار افزود: هنوز هیچ چیزی نهایی نشده است، اما داریم روی آن کار‌شناسی انجام می‌دهیم. تا کنون اجرای این طرح در حوزه زوج و فرد منتفی شده است و بدین ترتیب در سال ۱۳۹۷ هم مانند سال جاری طرح زوج و فرد بدون هیچ گونه تغییری اجرا خواهد شد.

وی افزود:، اما در مورد طرح ترافیک ما چند شرط گذاشتیم و الزاماتی را برای اجرای این طرح مطرح کردیم. البته همه دست اندرکاران نیز نگران بودند که باید الزاماتی رعایت شود.

رئیس پلیس راهور تهران تاکید کرد: چند شرط در این خصوص وجود دارد اول اینکه هر گونه تغییر نباید میزان ترافیک تهران را در محدوده طرح ترافیک افزایش دهد. مورد دوم این است که آلودگی تهران نباید افزایش یابد و موضوع سوم نیز این است که اگر قرار است طرحی اجرا شود، حتماً باید سازوکار‌های اجرایی آن فراهم شود مانند نصب دوربین‌ها و امکاناتی که بتوانیم نحوه اجرای آن را مدیریت کنیم. معتقدیم که هر گونه محدودیت باید راهکار جدیدی را نیز به مردم ارائه دهد.

وی درباره سهمیه اقشار مختلف برای ورود به طرح ترافیک اظهار داشت: در مورد طرح ترافیک سهمیه‌هایی نیز وجود داشت که به بعضی از اقشاری که ضرورت ایجاب می‌کرد وارد طرح شوند داده می‌شد، مانند خبرنگاران که برای تهیه خبر و پزشکان که برای مراجعه به بیمارستان نیازمند ورود به محدوده طرح ترافیک بودند.

سردار مهماندار ادامه داد: طبق توافقی که صورت گرفته این سهمیه‌ها در جای خود باقی خواهد ماند. مسئله‌ای که اکنون داریم روی آن کار می‌کنیم، بحث نحوه پرداخت است که حتماً به نفع مردم خواهد بود. شاید اقشاری که سهمیه ورود به طرح ترافیک داشتند، به جای اینکه در ابتدا هزینه را پرداخت کنند و سپس کارت سهمیه را دریافت کنند، در همان ابتدا کارت سهمیه را دریافت می‌کنند و فقط نحوه پرداخت با مدیریت خودشان و به ازای تعداد ورودی است که به محدوده طرح ترافیک خواهند داشت و تفاوت زیادی هم با مبالغ سال گذشته ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *