بهای طلای سیاه در بازار نیویورک افزایش یافت

0:34 - 21 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۷۹۳
­بهای نفت خام ‏شاخص ‏نیویورک، ‏در پایان معاملات روز چهار شنبه افزایش یافت.

بهای طلای سیاه در بازار نیویورک افزایش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل ، به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، نایمکس، ‏برای تحویل ‏در ماه فوریه با ۶۱ سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۶۳ دلار و ۵۷ سنت رسید.


افزایش قیمت نفت به علت کاهش ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا تا هفته گذشته تا حدودی کارگزاران و سرمایه گذاران بازار نفتی را شگفت زده کرد. چون درست است ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا کاهش یافته است، اما از آن طرف تولید نفت این کشور در حال افزایش است و به احتمال زیاد تا سه یا شش ماهه دیگر تولید نفت آمریکا از ۱۰ میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت.


سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) به همراه ۱۰ کشور غیر عضو از جمله روسیه از اواخر سال ۲۰۱۶ تاکنون در چارچوب توافقنامه‌ای با هدف برقراری توازن درعرضه و تقاضا برای نفت در بازار جهانی و در نتیجه تثبیت قیمت‌ها متعهد شده اند که صادرات نفت خود را محدود کنند. این کشور‌ها تعهد کرده اند اجرای این توافقنامه را تا آخر سال ۲۰۱۸ ادامه دهند.


یکی دیگر از عواملی که موجب افزایش قیمت نفت در بازار جهانی شده است احتمال خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از توافقنامه هسته ‏ای ۱۴ ‏ژوییه ‏‏سال ‏‏۲۰۱۵ بین ‏ایران و قدرت ‏های ‏جهانی (آمریکا، انگلیس، ‏فرانسه، چین، روسیه و ‏آلمان) است.


همچنین بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت، دریای شمال که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری نفت داد و ستد شده در ‏‏بازار‌های بین المللی و پایه‌ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می‌شود با ۳۸ سنت افزایش به ۶۹ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *