رونمایی از کیا تمام الکترونیکی و سیتروئن ای مهاری/ قیمت خودروهای وارداتی در بازار/ خودروهای 90 میلیونی بازار کدامند؟

19:00 - 20 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۷۵۴
در بسته اخبار خودرو امروز مطالبی در مورد رونمایی از کیا تمام الکترونیکی و سیتروئن ای مهاری، قیمت خودروهای وارداتی در بازار و خودروهای 90 میلیونی بازار کدامند؟ میخوانیم.

به گزارش گروه فضای مجازی ،در بسته اخبار خودرو امروز مطالبی در مورد رونمایی از کیا تمام الکترونیکی و سیتروئن ای مهاری، قیمت خودروهای وارداتی در بازار و خودروهای 90 میلیونی بازار کدامند؟ میخوانیم.

قیمت جدید خودروهای وارداتی در بازار امروز تهران

اخباربانک نوشت: برخی شرکتهای واردکننده خودرو با هدف افزایش قیمت‌ها سایت فروش خود را بسته‌اند به همین دلیل عرضه در بازار خودرو به شدت کاهش یافته و قیمت‌ها رشد شدیدی داشته است.

خودروهای وارداتی در حال حاضر نسبت به چند ماه گذشته به طور میانگین رشد 30 تا 50 درصدی داشته است و شرکتهای واردکننده خودرو از چندی پیش عرضه این محصولات را متوقف کردند تا با تعیین تکلیف تعرفه‌های جدید واردات خودرو، این محصولات را با نرخ جدید ارز و تعرفه‌های جدید بفروشند در حالیکه این خودروها در گذشته و با نرخ ارز و تعرفه قبلی وارد شده‌اند.

سازمان‌های نظارتی باید شرکت های واردکننده خودرو را ملزم به آغاز عرضه محصولات با قیمت‌های مناسب کنند. در صورت عرضه خودرو در بازار قیمت‌ها متعادل شده و کاهش خواهد یافت.

قیمت‌ خودروهای وارداتی که از بازار امروز چهارشنبه استعلام شده است:

 

نام خودرو تولید کننده قیمت (تومان)
سراتو فول 2017 + رادار کیا  176.000.000
النترا فول 2017 + رادار هیوندای 176.000.000
سوناتا هیبرید 2017 تیپ gls+ هیوندای 215.000.000
سوناتا 2017 بنزینی (کرمان موتور) هیوندای 230.000.000
سانتافه 2017 (کرمان موتور) هیوندای 293.000.000

سانتافه 2017 فول‌ترین مدل بازار
 
هیوندای 315.000.000
توسان 2017 فول (کرمان موتور) هیوندای 255.000.000
رنو کولئوس فول (اتوپارک + اتوترانک) رنو 283.000.000
تلیسمان فول (بهترین رنگ)  رنو 240.000.000
راو 4 (ایرتویا) تویوتا 313.000.000

NX200 فول (FS الفطیم 7 کلید)
 
لکسوس 570.000.000

RX200 لاکچری (8 کلید + 7 رادار)
 
لکسوس 800.000.000
اپتیما فول 2017 فول‌ترین مدل بازار کیا 250.000.000
کپچر رنو 134.000.000
بی ام و x4 فول (هوک برقی + 7 رادار) BMW 680.000.000
بی ام و 730 (میز بار، B&w, sky) BMW 1.050.000.000

E200 فول 2017
 
بنز 890.000.000
سورنتو فول 2017 (اینفنیتى و رفلکس) کیا 345.000.000
تیوولی سانگ یانگ 132.000.000

ایکس-تریل
 
نیسان 288.000.000

 CHR (داینامیک)
 
تویوتا 265.000.000

 

قیمت خودرو جیلی در بازار+ جدول

میزان نوشت: برای خرید خودرو جیلی در بازار باید حداقل 51 میلیون تومان هزینه کرد.

قیمت مدل های خودرو جیلی در بازار به شرح جدول زیر است:

 رونمایی از کیا تمام الکترونیکی و سیتروئن ای مهاری/ قیمت خودروهای وارداتی در بازار/ خودروهای 90 میلیونی بازار کدامند؟

رونمایی از سیتروئن ای-مهاری

زومیت نوشت: سیتروئن در نمایشگاه CES 2018 از خودروی الکتریکی روباز ای-مهاری مجهز به سقف فلزی رونمایی کرد.

سیتروئن این بار با دست پر به نمایشگاه CES 2018 آمد و از خودروی الکتریکی ارتقاء‌یافته خود رونمایی کرد. سیتروئن ای-مهاری (E-Mehari) یک روباز فوق‌العاده شیک و خودرویی الکتریکی مجهز به فناوری‌های روز شرکت فرانسوی است. البته رانندگی با خودروهای روباز، آن هم در سرمای شدید اروپا مشکلات خاص خودش را دارد و چنین خودروهایی اسباب ناراحتی سرنشینان را فراهم می‌کنند.

البته سیتروئن تدابیر لازم برای مواجه با این مشکل را فراهم کرده است و از سقف فلزی در خودروی الکتریکی ای-مهاری استفاده می‌کند که نسبت به سقف‌های پارچه‌ای مزایای بیشتری در سرما و گرما دارد. بروزرسانی خودرو با سقف فلزی، پنجره‌های جانبی و شیشه عقب بازشونده می‌تواند تمامی این موضوعات را به فراموشی بسپارد.

پیشرفت‌ها و بهبودهای ای-مهاری به‌مراتب فراتر از اضافه کردن سقف فلزی به خودروی الکتریکی است. تمامی نمونه‌های به‌روزشده‌ی این خودروی الکتریکی روباز مجهز به امکانات اضافه مانند قفل مرکزی، کیسه‌های هوا، تنظیم اتوماتیک نور بالا و پایش فشار تایر هستند؛ البته عایق بهتر بدنه برای کاهش سروصدای کابین و بهبود مدیریت حرارتی نیز در خودروی الکتریکی ای-مهاری وجود دارد.

در خارج خودرو، ای-مهاری تغییر زیادی نخواهد کرد، و فقط از نسخه سیاه لوگوی سیتروئن استفاده می‌شود. در فضای داخلی، کابین دارای یک داشبورد اصلاح‌شده هم‌رنگ با بدنه و صندلی‌های جدید است. در کنسول مرکزی بخش‌هایی برای ذخیره‌سازی و نگه داشتن وسایل کوچک تعبیه شده و مشتریان می‌توانند لوازم و فضای داخلی را با طرح‌های رنگی بژ یا نارنجی انتخاب کنند. 

سیتروئن برای پیشرانه برقی ای-مهاری نیز بروزرسانی‌هایی در نظر گرفته است؛ موتور الکتریکی در حال حاضر ۱۶۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که خروجی آن ۲۰ درصد و محدوده رانندگی خودرو به ۱۹۵ کیلومتر (۱۲۱ مایل) در تست چرخه رانندگی جدید اروپا افزایش یافته است که قبلا این محدوده رانندگی ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) با یک بار شارژ بود.

پس از ارائه مشوق‌های مناسب، قیمت نسخه به‌روز‌شده سیتروئن ای-مهاری با سقف پارچه‌ای از ۱۹,۵۰۰ یورو (۲۳,۳۵۰ دلار) شروع می‌شود و قیمت نسخه مجهز به سقف فلزی نیز از ۲۰,۷۰۰ یورو (۲۴,۷۹۰ دلار) آغاز می‌شود. خریداران می‌توانند از میان چهار رنگ بدنه با نام‌های عجیب و غریب مانند به‌سوی آبی (Into the Blue)، مای فانی کلمنتین (My Funny Clementine)، سی یلو (Say Yellow) و سفید درخشان (Stellar White) انتخاب کنند. سقف پارچه‌ای خودرو در رنگ‌های سیاه و نارنجی موجود است و سقف فلزی تنها با رنگ سیاه براق در اختیار قرار می‌گیرد.

 

خودروهای تویوتا و لکسوس به الکسای آمازون مجهز می‌شوند

ایسنا نوشت: شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرده است که قصد دارد شماری از خودروهای تولیدی خود را به دستیار صوتی الکسای آمازون مجهز کند.

این غول خودروسازی ژاپنی که در طراحی، تولید و خرید و فروش خودروهای پاک هیبریدی در جهان نام آور و پیشگام بوده است، در تازه ترین اقدام خود اعلام کرده است که تصمیم گرفته است که فناوری هوش مصنوعی و اینترنت اشیا را در شماری از خودروهای جدید تویوتا و لکسوس کار بگذارد تا بدین ترتیب بتواند در صنعت نوپای خودروهای پاک برقی و هیبریدی فناوری جدیدی را به نام خود ثبت کند.

تویوتا، بعنوان یک غول خودروسازی ژاپنی در نمایشگاه علم و فناوری CES 2018 اعلام کرده است که جدیدترین مدل های خودروهای تویوتا و لکسوس که از سال جاری میلادی به بعد تولید و عرضه می شوند، از این پس به دستیار صوتی الکسای آمازون مجهز خواهند شد.

بدین ترتیب کاربران و رانندگان این خودروها از این پس قادر خواهند بود با استفاده از سیستم هوشمند دستیارهای صوتی به خودروی خود دستور صوتی داده و همچنین از سایر امکاناتی که الکسای آمازون ارائه می دهد، بهره مند شوند.

به طور کلی، الکسای آمازون دارای 10 هزار قابلیت و امکانات جدید است که می تواند برای کاربرانش یک تجربه بی نظیر از رانندگی به ارمغان بیاورد. کاربران قادر خواهند بود با ارسال دستور های صوتی درون خودرو، صدای آهنگ را کم یا زیاد کنند، آهنگ مورد نظر خود را پخش کنند، برف پاک کن خودرو را روشن یا خاموش کنند و کلی از امکانات دیگر را تنها به صورت کاملا صوتی اجرا و فعالسازی کنند.

تویوتا در این خصوص خاطرنشان کرده است که در آینده مدل دقیق خودروهایی که به سیستم و دستیار صوتی الکسای آمازون مجهز می شوند، را اعلام خواهد کرد. البته این شرکت همچنین عنوان کرده است که در سال 2019 قرار است تعداد بسیار بیشتری از خودروهای این شرکت مجهز به این سیستم و فناوری هوشمند جدید شوند. اما بنظر می رسد هم اکنون تنها مشتریانی که در ایالات متحده آمریکا خودروهای تویوتا و لکسوس را خریداری می کنند، از این فناوری الکسای آمازون بهره خواهند برد.

 

رونمایی از کیا نیرو تمام الکتریکی

زومیت نوشت: درحالی‌که نسخه‌ی تمام بنزینی و پلاگین هیبرید کیا نیرو به‌تازگی وارد بازارهای جهانی شده است، مدل برقی از این خودرو با شعاع حرکتی ۳۸۰ کیلومتر در CES معرفی شد.

نمونه‌ی تمام برقی از کوچک‌ترین کراس‌اور کیا با نام کامل نیرو EV، هنوز در مرحله‌ی پیش‌تولید و یک خودروی مفهومی است؛ اما عزم جدی در برند کیا برای ساخت این محصول دیده می‌شود. با توجه به آغاز تولید نیرو پلاگین هیبرید، می‌توان اطمینان داشت که نیرو EV نیز تا یک سال دیگر به خط تولید اضافه شود. حضور خودروسازان مختلف در CES 2018، نشان می‌دهد که تمرکز آن‌ها بر فناوری ارتباط بین وسایل نقلیه، سوخت هیدروژنی و پیشرانه‌های تمام برقی است.

از نظر پیشرانه، نکته‌ی حیرت‌آوری در نیرو EV دیده نمی‌شود و این خودرو با یک موتور برقی به قدرت ۲۰۰ اسب بخار معرفی شده است. از سویی دیگر، به لطف استفاده از باتری‌های لیتیوم پلیمر جدید به ظرفیت ۶۴ کیلووات ساعت، توانایی حرکت تا مسافت ۳۸۰ کیلومتر با یک شارژ کامل، برای کراس‌اور نیرو EV فراهم می‌شود.

با این حساب کراس‌اور نیرو EV قابل مقایسه با شورولت بولت عمل می‌کند؛ درحالی‌که بدنه‌ی جادارتر و امکانات رفاهی بیشتری به همراه دارد. این مدل، همچنین فراتر از خودروی مفهومی کیا سول الکتریکی با رنج جرکتی ۱۸۰ کیلومتر خواهد بود.

از نوآوری‌ها و تفاوت‌های نیرو EV در مقایسه با نیرو استاندارد، می‌توان به جلوپنجره‌ی پویا در نمای ظاهری اشاره کرد که عبارات یا تصاویر متنوعی نمایش می‌دهد. این ابتکار در جلوپنجره، علاوه بر تغییر رنگ و علائم گرافیکی با پخش صدا از طریق اسپیکر همراه است که می‌تواند برای هشدار یا اطلاع‌رسانی به عابران مفید باشد.

 در فضای داخلی هم طراحی مدرن و مینیمالیستی حاکم است. خطوط پیوسته، پیرامون کابین کشیده‌ شده‌اند و اتاق با ترکیب سیاه، خاکستری روشن و نارنجی ارائه می‌شود.

فناوری‌های متنوعی در کابین نیرو EV به کار رفته است. سیستم تشخیص اشاره و حرکات دست سرنشینان، به آن‌ها اجازه می‌دهد اعمالی نظیر کنترل سیستم صوتی، سرگرمی و تهویه مطبوع را بدون لمس کلیدها انجام دهند. دیگر فناوری جالب در نیرو مفهومی، امکان پخش موسیقی دوگانه در کابین است؛ به این صورت که سرنشینان ردیف جلو و عقب، بتوانند بدون مزاحمت یکدیگر و تداخل صدا، به‌طور همزمان از موسیقی یا سرگرمی صوتی متفاوتی استفاده کنند.

این سیستم با پخش امواج و نویزهای خنثی‌کننده، تأثیر صدای موسیقی درحال پخش از سمت دیگر را خنثی می‌کنند تا ۲ ناحیه‌ی پخش صوت متفاوت، فراهم شود.

کیا ادعا می‌کند با ساخت کابین نیرو EV مفهومی، اولین خودروی مجهز به اینترنت 5G برای سرنشینان را معرفی کرده است. از سویی دیگر، فناوی تشخیص چهره که امروزه برای احراز هویت کاربران گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، در کیا نیرو مفهومی ارائه شده است و می‌تواند بسیاری از تجهیزات خودرو را صرفا برای راننده یا افراد تعریف‌شده، فعال کند.

کیا نیرو EV، فراتر از خودروی مفهومی کیا سول EV که سال گذشته معرفی شد، به نظر می‌رسد. این خودرو، تماما در استودیوی طراحی کیاموتورز کره در پایتخت این کشور، برنامه‌ریزی و تولید شده است. کیا در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵، تعداد ۱۶ خودروی برقی مشتمل بر مدل‌های هیبرید، پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی در خط تولید داشته باشد. از سویی دیگر، برنامه‌ی تولید یک مدل جدید با پیشرانه‌ی هیدروژنی تا سال ۲۰۲۰ نیز از سوی کیا دنبال می‌شود. فناوری‌های مدرن صنعت خودرو، بخش مهمی از سرمایه‌گذاری آینده‌ی این برند برای دهه‌ی ۲۰۲۰ است و سیستم خودران سطح ۴، هماهنگ با شهرهای هوشمند، از سال ۲۰۲۱ در تولیدات منتخب کیا دیده خواهد شد.

 

 

با 90 میلیون تومان چه خودروهایی می توان خرید؟

خودروکار نوشت: در بازار فروش خودروهای دست دوم و کارکرده، می توان با 90 میلیون تومان خودروهایی نظیر نیسان، هیوندای و تویوتا کمری خرید.

با گشتی در بازار خودروهای دست دوم بازار، با 90 میلیون تومان می توان خودرو هایی نظیر ام جی 6، تویوتا کمری، کیا اپتیما و نیسان ماکسیما خریداری کرد.

برخی از این خودروها به شرح زیر است:

 رونمایی از کیا تمام الکترونیکی و سیتروئن ای مهاری/ قیمت خودروهای وارداتی در بازار/ خودروهای 90 میلیونی بازار کدامند؟

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *