همکاری ضعیف چینی‌ها برای اطفاء حریق / انفجارها جای نگرانی ندارد

17:08 - 20 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۷۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفت کش گفت: چینی‌ها در زمینه اطفا حریق همکاری مناسبی ندارند که گمانه‌زنی‌هایی در خصوص ترجیح به سوختن کامل محموله مواد سوختی با توجه به منطقه ماهیگیری آنها زده می شود.

همکاری ضعیف چینی‌ها برای اطفاء حریق / انفجارها جای نگرانی نداردمحسن بهرامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص انفجار روز جاری برای نفتکش حادثه دیده گفت: صبح امروز 10 کشتی در اطراف کشتی حادثه دیده مشغول به عملیات اطفاء حریق بودند که به دلیل شرایط بد آب و هوایی و عملیات سخت اطفاء انفجار جدیدی را گزارش کردند که این انفجار در همان ساعات اولیه مهار شد.

وی افزود: محدوده مذکور آکنده از گازهای تجمعی است به همین خاطر انفجارهای متعددی در این منطقه صورت می گیرد و مشکل جدی لحاظ نمی شود.

سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفت کش عنوان کرد: حجم آتش در مقایسه با روز گذشته کنترل شده به همین خاطر شاهد گسترش آن به سایر قسمت‌های عرشه کشتی نیستیم که این امر احتمال غرق شدن آن را به حداقل می رساند.

بهرامی در خصوص زمان اطفاء کامل حریق اعلام کرد: با توجه به حجم بالای منابع سوختی در صورت خاموش نشدن آتش روند طبیعی آتش سوزی هفته‌ها ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته 12 نفر از کماندوها و تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به صورت داوطلبانه برای عملیات خاموشی آتش با استفاده از هلی برن اعزام می شوند تا بتوانند آتش را به صورت کامل تحت کنترل در آورند.

سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفت کش تصریح کرد: عصر امروز جلسه‌ای با حضور مدیران بلند پایه این حوزه به همراه مسئولین مربوطه کشور چین تشکیل می شود تا در زمینه همکاری بیشتر دو کشور برای اطفاء هر چه زودتر حریق تصمیماتی گرفته شود.

بهرامی درپاسخ به سوالی در زمینه همکاری کشور چین برای اطفاء حریق گفت: در زمینه اطفا حریق چینی ها همکاری مناسبی ندارند و حدس و گمانها به این صورت است که چینی ها ترجیح می دهند با توجه به منطقه ماهیگیری محموله کاملا بسوزد تا مشکلات زیست محیطی برای آنها ایجاد نشود این در صورتی است که تمام تلاش ما برای خاموش کردن مقطعی آتش و جستجوی سرنشینان آن است.

بیشتر بخوانید: ورود گروه‌های امداد و نجات به نفتکش ایرانی تا بعد از ظهر/ آتش طی امروز یا فردا مهار می‌شود

بیشتر بخوانید: ریسک ورود به کشتی حادثه دیده بالاست/ اولویت چینی‌ها خاموش کردن آتش است



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *