ساخت یک شهر هوشمند در «دنور» آمریکا/ معرفی نمونه اولیه کوچکترین حافظه ۱ ترابایتی دنیا

10:36 - 20 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۵۰۰
ساخت یک شهر هوشمند در «دنور» آمریکا، معرفی نمونه اولیه کوچکترین حافظه ۱ ترابایتی دنیا و ... را در بسته فناوری میزان بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، ساخت یک شهر هوشمند در «دنور» آمریکا، معرفی نمونه اولیه کوچکترین حافظه 1 ترابایتی دنیا و ... را در بسته فناوری میزان بخوانید.

تحقق رویای "خانه هوشمند" تا سال 2020

دیلی‌میل: سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین غول های فناوری کنونی دنیا امسال نیز حضور فعالی در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES 2018) در لاس‌وگاس آمریکا داشته است. این شرکت از صفحه نمایش میکرو ال‌ای‌دی جدید خود موسوم به "دیوار" رونمایی کرد که 146 اینچ قطر دارد و مخصوص استفاده در سالن‌های سینما طراحی شده است. این شرکت همچنین یک اپلیکیشن معرفی کرد که اکثر وسایل هوشمند داخل خانه را به یکدیگر متصل کرده و از طریق دستیار صوتی "بیکسبی"(Bixby) همه وسایل حرف شما را می‌فهمند و به آن عمل می‌کنند. سامسونگ چشم انداز خود را برای یک "جهان متصل" نشان داده است و وعده داده است تا همه دستگاه‌های سامسونگ را تا سال 2020 هوشمند کرده و برای بخشی از اینترنت اشیا بودن آماده کند. این شرکت اعلام کرد که امروز برنامه‌ای برای یکپارچه‌سازی تمام دستگاه‌های هوشمند داخل خانه، معرفی می‌کند.

ساخت یک شهر هوشمند در «دنور» آمریکا/ معرفی نمونه اولیه کوچکترین حافظه ۱ ترابایتی دنیا


ساخت یک شهر هوشمند در «دنور» آمریکا

اینهبیتت: تقریبا این روزها درهمه جا از تکنولوژی‌های شرکت "پاناسونیک" استفاده شده است. از باتری‌های خودرو تا در هواپیماها. در حال حاضر نیز این شرکت در حال ساخت یکی از رویایی‌ترین پروژه‌های خود است. در این پروژه قرار است که یک شهر تمام هوشمند ساخته شود که با عنوان "شهرکنونی" نامگذاری شده است. این شهر در خارج دنور که پرجمعیت‌ترین شهر"ایالت کلرادو" واقع در آمریکا است، در حال توسعه می‌باشد و به عنوان یک تجربه آزمایشی برای ساخت شهرهایی است که می‌توانند از یک فاجعه سالم بیرون بیایند. این شهر دارای انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و همچنین زیرساخت‌های پایدار خواهد بود که زندگی مردم را بهبود می‌بخشد. توسعه این پروژه طی دو سال گذشته در یک منطقه ویران شده در نزدیکی فرودگاه دنور صورت گرفته است. این پروژه 400 هکتاری یک شهر ترانزیتی با شبکه راه آهن سبک خواهد بود که شهر را به دنور و به فرودگاه متصل خواهد کرد. همچنین این شهر دارای جاده های هوشمند است که برای خودروهای خودران، مدیریت پارکینگ و مسیرهای شاتل‌های اتوماتیک، مناسب خواهد بود.

معرفی نمونه اولیه کوچکترین حافظه 1 ترابایتی دنیا

انگجت: شرکت "سن‌دیسک" نمونه اولیه کوچکترین حافظه دنیا با ظرفیت یک ترابایت را در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد. این حافظه جدیدترین محصول معرفی شده شرکت "سن‌دیسک" در نمایشگاه CES 2018 است که سنت این شرکت مبنی بر کوچک‌سازی حافظه را ادامه داده و یک دانگل یک ترابایتی با قابلیت سازگاری با پورت USB-C برای لپتاپ‌ها یا تبلت‌ها و موبایل‌های اندرویدی آینده معرفی کرده است. ویژگی بارز این دانگل سازگاری با پورت USB-C است که انتقال اطلاعات را سرعت می‌بخشد. هنوز مشخص نیست که این نمونه اولیه چه زمانی به تولید انبوه می‌رسد، چه وقت به بازار می‌آید و یا اینکه چه قیمتی خواهد داشت.

هارمن از نمایشگر سقف و داشبورد دیجیتال در نمایشگاه CES رونمایی کرد

زومیت: هارمن از دو طرح مفهومی نمایشگر سقف و داشبورد دیجیتال در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد که می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای سیستم‌های سرگرمی و اطلاعاتی کنونی باشد. شرکت صنایع بین‌المللی هارمن (Harman) یک گروه تولیدی آمریکایی است که محصولات مختلفی برای خودروسازان، مصرف‌کنندگان و کسب و کارهای مختلف در سراسر جهان تولید می‌کند. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به محصولات صوتی و تصویری، اتوماسیون شرکت‌ها و خدمات مرتبط اشاره کرد. ظاهرا هارمن فکر می‌کند که سوار شدن در خودروی خودران می‌تواند تجربه‌ بسیار پردغدغه‌ای باشد، بنابراین در نمایشگاه CES از طرحی مفهومی رونمایی کرد که شامل یک صفحه نمایش دیجیتال بزرگ به جای سقف معمولی خودرو است. هارمن این سقف عجیب را مودروف (MoodRoof) نام‌گذاری کرده، که فقط بخشی از مجموعه سرگرمی بزرگتر موداسپیس (Moodscape) خواهد بود. هارمن معتقد است خودروسازان تاکید بیشتری بر فضای داخلی خودرو به عنوان مکانی برای تفکر و تمرکز می‌کنند و طرح موداسپیس هارمن برای ایجاد این آرامش در خودرو تولید شده است. فناوری موداسپیس تلاش می‌کند با تنظیم نوع و صدای موسیقی براساس برنامه روزانه فرد، آرامش سرنشینان خودرو را حفظ کند. بنابراین اگر کاربر قصد داشته باشد به جلسه کاری یا مهمانی برود، این سیستم تلاش می‌کند تا موسیقی مناسب و مطابق با تجربیات آینده فرد را انتخاب و پخش کند. نمایشگر عجیب QLED مودروف کابین خودروی خودران را از صداهای طبیعی پر می‌کند و همزمان تصاویری مطابق روی سقف دیجیتال نشان می‌دهد؛ به عنوان مثال هارمن صحنه‌هایی مانند جنگل یا دنیای زیر آب را به کاربر نشان می‌دهد. هنگامی که کاربر در ترافیک توقف کرده و احتمال طول کشیدن زیاد باشد، دیدن عکسی از درختان سرسبز و دنیای آرامش‌بخش دریا احتمالا برای آرام کردن فرد کافی خواهد بود.

ساخت یک شهر هوشمند در «دنور» آمریکا/ معرفی نمونه اولیه کوچکترین حافظه ۱ ترابایتی دنیا

معرفی بهترین محافظ نمایشگر برای موبایل های با صفحه نمایش خمیده

دیجیاتو: کمپانی Zagg موفق شده بعد از دو تلاش ناموفق محافظ نمایشگر واقعاً ایدالی را برای موبایل های پرچمدار برند سامسونگ ارائه نماید. این محافظ اختصاصی در زیر طلق خمیده خود نوعی چسب ژلاتینی ویژه دارد که محکم به تمام قسمت های شیشه نمایشگر موبایل های سامسونگ می چسبد. برای خرید محافظ نمایشگر مورد بحث با نام نسبتاً طولانی «InvisibleShield Glass Curve Elite» می بایست ۵۰ دلار هزینه کنید، اما در عوض خیال شما از بابت شکستن نمایشگر بسیار گران قیمت گجت پرچمدارتان راحت می شود. کمپانی سازنده یعنی Zagg مدعیست که چسب ژلاتینی به کار رفته در این محصول به صورت اختصاصی برای فرمول بندی شده و این مقاوم ترین نمونه ای است که تا کنون در یک محافظ صفحه نمایش موبایل مورد استفاده قرار گرفته. در حال حاضر محافظ «InvisibleShield Glass Curve Elite» تنها برای موبایل های گلکسی S8 و S8 پلاس و همچنین گلکسی نوت 8 در دسترس است، چرا که این سه موبایل محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات موجود در بازار با نمایشگر خمیده به حساب می آیند. البته امکان دارد در آینده نزدیک شاهد عرضه مدل مناسب برای موبایل پیکسل 2 XL گوگل نیز باشیم.

ساخت یک شهر هوشمند در «دنور» آمریکا/ معرفی نمونه اولیه کوچکترین حافظه ۱ ترابایتی دنیا



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *