اگر آمریکا از برجام خارج شود ایران با قدرتی بازدارنده‌تر و قوی‌تر به عرصه برمی‌گردد

10:31 - 20 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۴۸۳
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر آمریکا چنین دیوانگی به خرج دهد و از برجام خارج شود، ایران نه تنها به جایگاه خود قبل از برجام بلکه با یک قدرتی بازدارنده‌تر و قوی‌تر به عرصه برمی‌گردد.

ترامپ

آیت‌الله سیدهاشم بطحایی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه سیاسی میزان در خصوص اقدام ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، گفت: برجام یک قرارداد بین‌المللی است که شش کشور دیگر هم آن را امضا کرده‌ اند و اینطور نیست که یک کشور هرگاه اراده کرد از قرارداد بین‌المللی بیرون برود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: به فرض اینکه آمریکا از برجام خارج شود و قرارداد برجام به هم بخورد، ملت ایران راه خود را پیدا کرده است؛ مخصوصاً از نظر علمی، تکنولوژی، صنعتی و خصوصا در انرژی هسته‌ای به قدرتی رسیده است که اگر آمریکاییها در برجام عقب‌گرد کنند نه تنها ایران به خط قبل از برجام برمی‌گردد بلکه با قدرت بالاتری کاری می‌کند که آنها را متحیر کند.

آیت‌الله بطحایی با بیان اینکه ایران که از کره شمالی کمتر نیست،افزود: این کشور یک جزیره کوچک است که آمریکا از آن‌ها می‌ترسد و ترامپ گاهی آنها را تهدید و گاهی هم دستش را برای دوستی با آنها دراز می‌کند. بنابراین اگر آمریکا یک چنین دیوانگی به خرج دهد و از برجام خارج شود، ایران نه تنها به جایگاه خود قبل از برجام بلکه با یک قدرتی بازدارنده تر و قوی‌تر به عرصه برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها خودشان قدرت ایران را می‌دانند و بعید است از برجام خارج شوند، اضافه کرد: ترامپ یک آدم مالیخولیایی است که از خود اراده‌ای ندارد. زمانی تصمیم‌گیری درباره برجام را به کنگره می‌دهد و یک وقتی می‌گوید درباره برجام باید فکر کنیم.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: اما اگر آمریکا از برجام خارج شود، «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» لذا این امر سبب می‌شود ایران بر توانش بیفزاید و ایران آنچنان روی پای خود بایستد که دیگر کسی جرأت تعرض و زیاده‌خواهی نسبت به منافع ایران نداشته باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *