شهرداری اهواز ناظر طرح ساماندهی گور دخمه‌ها را نپذیرفت / دیوار کشی چاره کار نیست

7:49 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۳۳۴
مدیر میراث فرهنگی شهر اهواز به گزارش خبرگزاری میزان درباره وضعیت گور دخمه های پارک کوهساران واکنش نشان داد.

شهرداری اهواز ناظر طرح ساماندهی گور دخمه ها نپذیرفت / دیوار کشی چاره کار نیستغلامرضا جلیلی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: شهرداری قصد دیوار کشی به دور گور دخمه ها را دارد و این کار نتیجه خوبی برای وضعیت گور دخمه ها ندارد.

وی درباره این موضوع که میراث فرهنگی در ساماندهی این محوطه همکاری نمی کند نیز گفت: میراث فرهنگی برای ساماندهی گوردخمه ها ناظری را به شهرداری معرفی کرده اما آنها ناظر را نپذیرفتند. ساماندهی این گور دخمه های باید علمی باشد.

مدیر میراث فرهنگی اهواز با اشاره به جاذبه های تاریخی منطقه 7 اهواز گفت: با ساماندهی جاذبه های تاریخی این منطقه که مجموعه ای از گورستان ها و بناهای تاریخی هستند می توان مسیرهای گردشگری در این منطقه ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: گور دخمه‌های باستانی اهواز رها شده است + عکس

گفتنی است حوطه باستانی کوهساران سال 1390 شناسایی شد و پس از آن باستان شناسان از این مکان بازدید کردند و میراث فرهنگی تایید کرد این محوطه باستانی است. در حال حاضر میراث فرهنگی این محوطه را رها کرده و شهرداری هم دیگر حاضر به هزینه در این محوطه نیست و معتقد است تنها در صورتی که میراث فرهنگی این محوطه را تعیین و تکلیف کند، به وضع آن رسیدگی خواهد شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *