آیت‌الله هاشمی از مشوقان اصلی پیشبُرد فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای کشور بود

11:34 - 19 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۱۶۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آیت الله هاشمی در میان مسئولان نظام، از مشوقان اصلی پیشبُرد فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای کشور بود.

آیت‌الله هاشمی از مشوقان اصلی پیشبُرد فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای کشور بودبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، علی‌اکبر صالحی طی سخنانی در کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی در میان مسئولان نظام، از مشوقان اصلی پیشبُرد فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای کشور بود.

وی جهانی فکر کردن و بومی عمل کردن را از دیگر ویژگی‌های هاشمی رفسنجانی برشمرد و گفت: همه بر میانه‌روی و عمل‌گرایی مرحوم هاشمی معتقدند و ایشان همواره بر کادرسازی و پرورش نیروهای آشنا به مسائل جهانی تاکید داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سردار سازندگی با اتخاذ سیاست خردگرایانه به تقویت جبهه مقاومت می اندیشید، گفت: ایشان در این مسیر به ایجاد پیوند دوستی میان کشورهای اسلامی تاکید داشت.

وی ادامه داد: هاشمی در پرتو فضیلت‌جویی و حق‌طلبی همه توان خود را در طبق اخلاص گذاشت و به‌خوبی می‌دانست راه خدا امیدبخش است و دل‌باخته مکتب اسلام و درمان‌گری کار آزموده بود.

صالحی با بیان اینکه هاشمی رنج توده‌های مردم را رنج خود می‌دانست و عشق به ایران میراثی بود که از امیرکبیر به هاشمی رسیده بود، گفت: وی از مواهب روحانیت استفاده شخصی نکرد و از هوشی سرشار برخوردار بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *