آمادگی کره‌ جنوبی برای تعلیق تحریم‎های کره‌ شمالی

11:19 - 19 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۱۵۵
همزمان با آغاز رسمی گفتگوهای دو کره در روز سه‌شنبه دولت کره‌جنوبی اعلام کرد به منظور تسهیل روند ورود تماشاگران کره‌شمالی به بازی‎های ماه آینده المپیک زمستانی آمادگی دارد تا تحریم‌های علیه پیونگ‌یانگ را به صورت موقت تعلیق کند.

آمادگی کره‌جنوبی برای تعلیق تحریمهای کره‌شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل ، کره‌جنوبی اعلام کرد که آمادگی تعلیق موقت تحریم‎ها علیه پیونگ‌یانگ را دارد.

بنا به گزارش رویترز، دولت کره‌جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرده در صورت لزوم به منظور تسهیل روند ورود تماشگران کره‌ شمالی به این کشور برای تماشای بازی‎های المپیک زمستانی ماه آینده، آمادگی دارد تا تحریم‎ها را علیه پیونگ‌ یانگ به صورت موقت تعلیق کند.

طی ماه‌های گذشته کره‌جنوبی در پاسخ به آزمایش‎های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ، تحریم‎های یک‌جانبه‌ای را علیه کره‌ شمالی از جمله ممنوعیت ورود مقامات و شهروندان کره‌شمالی به خاک کره‌جنوبی، اعمال کرده‌ است.

پس از گذشت 2 سال، 2 کره روز جمعه هفته جاری توافق کردند تا گفتگوهای سطح بالا را بار دیگر از سر بگیرند؛ این گفتگوها امروز سه‌شنبه در منطقه مرزی بین دو کشور در حال جریان است.

کیم جونگ‌ اون، رئیس کره شمالی روز دوشنبه گذشته در سخنرانی خود به مناسبت سال جدید میلادی گفت که این کشور با وجود پیشبرد برنامه هسته‌ای و موشکی آماده مذاکره با کره جنوبی است؛ این پیشنهاد پیونگ‌ یانگ مورد استقبال سئول قرار گرفت.

به گفته مقامات کره‌جنوبی، «ری سان‌گوان»، رئیس آژانس کنترل روابط بین 2 کره، سرپرستی هئیت پنج‌ نفره شامل مقامات ورزشی این کشور را به عهده دارد.

پیونگ‌یانگ پیش از این اعلام کرده بود که محور اصلی این گفتگوها در مقطع کنونی اعزام ورزشکاران کره‌شمالی به بازی‎های المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌ چانگ کره‌ جنوبی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *