طرح ترافیک جدید ارائه شده خام است/ نظر پلیس مثبت نیست

9:45 - 18 دی 1396
کد خبر: ۳۸۴۷۱۸
رئیس پلیس تهران گفت: طرح ترافیک جدید که از سوی شهرداری ارائه شده است خام است و مطالعات کافی روی آن انجام نشده است.

طرح ترافیکبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، سردار حسین رحیمی در حاشیه جلسه معارفه جانشین رئیس پلیس تهران، در خصوص طرح ترافیک جدید و اینکه شهرداری تهران یک‌طرفه به این قضیه وارد شده، اظهار داشت: طرح پیشنهاد‌ی شهرداری تهران فعلاً در حد پیشنهاد است و باید دستگاه‌های مختلف بررسی‌های لازم را بر روی آن انجام دهند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: این طرح از نظر ما فاقد مطالعات لازم است و آن چیزی که در شهرداری تهران در خصوص طرح جدید عنوان شده که آلودگی و ترافیک را کاهش می‌دهد، در بررسی‌های اولیه ما این‌گونه است که نه‌ تنها کاهش نمی‌دهد، بلکه ترافیک را افزایش داده و با توجه به افزایش ترافیک در هسته مرکزی، آلودگی را نیز افزایش خواهد داد.

وی گفت: پلیس نظراتش را به شهرداری تهران اعلام کرده و تا این لحظه نظر مساعدی روی این طرح ندارد؛ البته پلیس تهران بزرگ با راهور ناجا در این خصوص جلساتی را برگزار کرده و نظر نهایی خود را کتباً اعلام خواهد کرد.

سردار رحیمی به ایرادات طرح فعلی طرح ترافیک پرداخت و افزود: اگر قرار است طرح جدیدتری اجرا شود باید حتماً تمام معایبی را که در طرح فعلی وجود دارد، برطرف کند.

رئیس پلیس پایتخت با تأکید بر این که مدیریت ترافیک، در پایتخت بر عهده پلیس است و شهرداری باید بستر‌ها و امکانات لازم را فراهم کند تا مأموران راهور و بعضاً انتظامی بتوانند با مقدورات و امکانات لازم به‌خوبی ترافیک را مدیریت کنند، افزود: این طرح در حال مطالعه است و جزئیات آن در حال بررسی است.

سردار رحیمی با تأکید بر این مطلب که این طرح خام است، اضافه کرد: باید ابعاد مختلف این طرح از زوایای مختلف بررسی شود و نظر ما این است که این طرح جای کار دارد.

‏انت‌های پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *