رشد ۱۶.۱ درصدی تولید انواع خودرو در ۹ ماهه ۹۶

18:35 - 17 دی 1396
کد خبر: ۳۸۴۶۱۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۳۱ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در همسنجی با پارسال ۶.۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه اقتصاد ،بر اساس گزارش دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در آذر ماه امسال ۱۴۶ هزار و ۲۷۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که با احتساب آمار تولید خودرو در آذرماه ۹۵ (۱۲۹ هزار و ۱۱ دستگاه) با افزایش ۱۳.۴ درصدی روبه رو بود.

در این ماه ۱۴۱ دستگاه مینی بوس و میدی باس تولید شد که با در نظر گرفتن ۴۲ دستگاه تولیدی در مدت مشابه پارسال، افزایش ۲۳۵.۷ درصدی داشت.

در آذرماه امسال شرکت‌های ایران خودرو دیزل ۱۸ دستگاه، پیشرو دیزل آسیا ۳۸ دستگاه، گروه بهمن ۴۵ دستگاه، سروش دیزل مبنا ۳۰ دستگاه و عقاب افشان ۱۰ دستگاه مینی بوس و میدی باس در رده‌های مختلف تولید کردند.

 افزایش ۴۵.۱ درصدی تولید مینی بوس و میدی باس در ۹ ماهه امسال
بر پایه این گزارش، در ۹ ماهه امسال ۷۹۵ دستگاه مینی بوس و میدی باس تولید شد که در مقایسه با ۵۴۸ دستگاه تولید شده در مدت زمان مشابه سال گذشته با ۴۵.۱ درصد افزایش مواجه بود.

تولید اتوبوس نیز در آذر ماه امسال افزایش ۵۴.۵ درصدی داشت. در این ماه ۱۳۶ دستگاه اتوبوس تولید شد، در حالی که در آذر ماه سال ۹۵ تولید اتوبوس ۸۸ دستگاه بود.

از سوی دیگر آمار تجمعی تولید اتوبوس تا پایان آذر ماه ۹۶ نزدیک به هزار و ۲۷۹ دستگاه بود که با توجه به آمار تجمعی تولید تا پایان آذر ماه سال گذشته (۷۰۴ دستگاه) افزایش ۸۱.۷ درصدی داشت.

در آذر ماه امسال نیز شرکت‌های ایران خودرو دیزل ۲ دستگاه، پیشرو دیزل آسیا ۴ دستگاه و عقاب افشان ۱۳۰ دستگاه اتوبوس در رده‌های مختلف تولید کردند. این شرکت‌ها در آذرماه سال ۹۵ به ترتیب یک، چهار و ۸۳ دستگاه اتوبوس تولید کرده بودند.

افزایش ۱۲.۳ درصدی تولید خودرو سواری در آذر ماه امسال
بر اساس این گزارش، تولید انواع خودروی سواری کشور در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۳ درصد افزایش پیدا کرد. در این ماه ۱۳۶ هزار و ۷۵۶ دستگاه انواع خودروی سواری تولید شد، در حالی که میزان تولید در آذرماه سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۷۸۱ دستگاه بود.

همچنین بر اساس آمار تجمعی ارائه شده، تا پایان آذرماه ۹۶ نزدیک به یک میلیون و ۳۴ هزار و ۸۸۱ دستگاه انواع خودروی سواری تولید شد؛ این آمار تا پایان آذر ماه ۹۵ حدود ۸۸۱ هزار و چهار دستگاه بود که افزایش ۱۷.۵ درصدی داشت.

در آذر ماه امسال، شرکت‌های ایران خودرو مرکزی تهران ۳۱ هزار و ۴۲۲ دستگاه، ایران خودرو خراسان ۱۶ هزار و ۴۰۶ دستگاه، ایران خودرو تبریز ۹ هزار و ۹۸۴ دستگاه، ایران خودرو مازنداران چهار هزار و ۱۷۰ دستگاه، ایران خودرو فارس ۲ هزار و ۸۰ دستگاه، ایران خودرو کرمانشاه یک هزار و ۳۲۸ دستگاه و اتومبیل سازی فردا ۳۳۴ دستگاه خودروی سواری تولید کردند که مجموع تولید شرکت ایران خودرو در این ماه ۶۵ هزار و ۷۲۴ دستگاه خودرو سواری شد.

آمار تولید شرکت پارس خودرو در آذرماه امسال ۲۲ هزار و ۳۷۸ دستگاه، خودروسازان بم ۳۲ دستگاه، بنیان توسعه صنعت خودرو- بن رو ۸۳۱ دستگاه، خودرو سازان مدیران هفت هزار و ۳۳۹ دستگاه، سایپا ۲۲ هزار و ۳۴۲ دستگاه، سایپای کاشان ۱۳ هزار و ۳۲۸ دستگاه و گروه سایپا ۵۸ هزار و ۸۷۹ دستگاه خودروی سواری بود.

در این ماه کارمانیا ۱۶۰ دستگاه، گروه بهمن یک هزار و ۲۳۴ دستگاه و کرمان موتور سه هزار و ۳۸۸ دستگاه خودروی سواری تولید کردند.

 افزایش ۱۳.۱ درصدی تولید کامیونت، کامیون و کشنده در آذر ماه امسال
همچنین در آذرماه ۹۶ نزدیک به هزار و ۴۲۲ کامیونت، کامیون و کشنده در کشور تولید شد که با توجه به آمار تولید در مدت مشابه سال گذشته (هزار و ۲۵۷ دستگاه)، ۱۳.۱ درصد افزایش یافت.

در این ماه مجموع تولید در شرکت‌های ایران خودرو دیزل ۹۲، سروش دیزل مینا ۶۱، زامیاد هشت، سایپا دیزل ۵۴۲، کاریزان خودروی ساوه ۲، کاریزان خودرو قزوین ۷۵ و جمع کل کاریزان خودرو ۷۷ دستگاه بود.

همچنین آمار تولید در شرکت‌های بهمن دیزل ۳۳۰ دستگاه، سیبا موتور ۶۳ و جمع کل گروه بهمن ۳۹۳ دستگاه بود. آذهایتکس ۱۱ دستگاه ماز و ماموت دیزل نیز ۲۳۸ دستگاه انواع کشنده و کامیون تولید کرد.

بر اساس آمار تجمعی ارائه شده تا پایان آذرماه امسال ۱۰ هزار و ۷۳۴ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در کشور تولید شد و با توجه به آمار تجمعی تولید در مدت مشابه سال گذشته (۹ هزار و ۸۶ دستگاه)، افزایش ۱۸.۱ درصدی داشت.

افزایش ۳۱.۵ درصدی تولید وانت در آذرماه امسال

برپایه گزارش وزارت صنعت، در آذرماه امسال هفت هزار و ۶۸۵ وانت تولید شد که با توجه به تولید پنج هزار و ۸۴۳ وانت در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۱.۵ درصدی داشت.

در این ماه شرکت‌های ایران خودرو مرکزی ۴۵۷ دستگاه و ایران خودرو دیزل ۴۵۹ دستگاه تولید کردند و جمع تولید گروه ایران خودرو ۹۱۶ وانت بود.

شرکت بن رو هزار و ۹۸۹ وانت، زامیاد ۲ هزار و ۸۶۴، گروه بهمن هزار و ۵۰۵، پارس خودرو ۴۱۱ و گروه سایپا پنج هزار و ۲۶۴ دستگاه وانت تولید کردند.

همچنین در ۹ ماهه امسال ۵۹۱ دستگاه ون در کشور تولید شد که با توجه به تولید ۱۶۲ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، از افزایش ۲۶۴.۸ درصدی برخوردار بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *