مسئولان به فکر حل مشکلات و تأمین آسایش و رفاه مردم باشند

15:47 - 16 دی 1396
کد خبر: ۳۸۴۱۸۳
رئیس جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه بار مسئولیت کارگزاران نظام بسیار سنگین است، گفت: مسئولان باید به مسئولیت، به عنوان امانت نگاه کنند و حقیقتاً به فکر حل مشکلات و تأمین آسایش و رفاه مردم باشند.
مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز، شانزدهم دی ماه با حضور اکثریت اعضا، تشکیل جلسه داد.به گزارش گروه سیاسی ، مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز، شانزدهم دی ماه با حضور اکثریت اعضا، تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه، آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به حوادث روز‌های گذشته گفت: حساب مردم عزیز و مطالبات آنان با اغتشاشگران جداست و در این روز‌ها آمریکا و اسرائیل خوشحال شدند.

وی تصریح کرد: آن‌ها فکر کردند می‌توانند با سوءاستفاده از مطالبات عمومی هر غلطی بکنند، غافل از آنکه انقلاب نور خداست و از این رفتار‌ها آسیب نمی‌بیند. انقلاب که تحقق حق است، به مثابه، شجره‌ی طیبه‌ای است که در قرآن آمده و بحمدلله دشمنان باز هم مأیوس شدند.

وی با تشکر از حضور به هنگام و حماسی مردم بصیر کشور که موجب یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب شده است، تأکید کرد: با این وجود نباید از کید دشمنان غافل باشیم، چرا که دشمنان دست از دشمنی و شیطنت نخواهند کشید و ما اگر در درون مستحکم باشیم، دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی بکند. باید مراقب باشیم که در درون آسیبی به وجود نیاید.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه بار مسئولیت کارگزاران نظام بسیار سنگین است، گفت: مسئولان باید به مسئولیت، به عنوان امانت نگاه کنند و حقیقتاً به فکر حل مشکلات و تأمین آسایش و رفاه مردم باشند.

وی با بیان اینکه ارتباط متقابل مردم و مسئولان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: باید سازوکار مراجعه مردم به مسئولان برای رفع مشکلاتشان به گونه‌ای که مردم بتوانند مسائل و مشکلاتشان را با مسئولان مربوطه به راحتی مطرح نمایند، بازتعریف و طراحی شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: حقیقتاً مردم ما، مردم بسیار خوبی هستند، همچنان که در همین روز‌های اخیر با حضور حماسی، چشم دشمنان را کور کردند. اما در مقابل، ما مسئولان هم باید به وظیفه خود عمل کنیم و قدردان مردم عزیزمان باشیم. باید همه تلاش‌ها برای رفع معضلاتی نظیر اقتصاد، گرانی، بیکاری و اعتیاد بکار گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان این جلسه، با حضور در نشست خبری، با اشاره به ارائه گزارش شورای عالی امنیت ملی از ریشه‌های حوادث اخیر در جلسه امروز از تأکید اعضای مجمع به حفظ و تقویت وحدت و تلاش برای رفع مشکلات و نارسایی‌ها در اداره کشور خبر داد.

محسن رضایی با اشاره به طراحی مشترک سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان با همکاری گروهک منافقین و عناصر سلطنت‌طلب اشاره کرد و گفت: همه کسانی که در این ۴۰ سال از انقلاب اسلامی سیلی خورده‌اند و منافع نامشروعشان را از دست داده‌اند، از اعتراضات مردم سوءاستفاده کرده و در حوادث اخیر سهیم بوده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وحدت آگاهانه مردم، مسئولان و جناح‌های کشور در حوادث اخیر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دشمنان معتقد بودند که اگر مردم وارد خیابان‌ها شوند، با موج‌سواری، ایجاد اغتشاش و درگیری نتیجه دلخواهشان را خواهند گرفت که بصیرت مردم مانع از تحقق این هدف شد.

رضایی، با بیان اینکه هوشیاری مردم در پیگیری مطالبات به حق خود از مجاری قانونی، دومین انتظار دشمنان را هم نقش بر آب کرد، گفت: آنان می‌خواستند با تشدید اختلاف میان مردم و مسئولان و ایجاد درگیری منافقین و سلطنت‌طلب‌ها را وارد حوادث کنند که خوشبختانه در این مرحله نیز ناکام ماندند.

وی به ضرورت تجهیز رسانه‌های کشور برای ورود جدّی و بهنگام برای مقابله با توطئه‌های جریان رسانه‌ای دشمن نیز اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت رسانه‌های مختلف داخلی برای افشای توطئه‌های دشمنان و افزایش آگاهی عمومی بهره بیشتری گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قرار شد کمیسیون سیاسی و امنیتی و کمیسیون اقتصادی مجمع مسائل اخیر را بررسی و پیرامون نارضایتی‌ها در یک طرف و سوءاستفاده دشمنان کشور از سوی دیگر پیشنهادات خود را ارائه کنند.

رضایی با بیان این مطلب که آمریکا و صهیونیست‌ها خوب می‌دانند که آرزوی آن‌ها برای تغییر نظام هیچ‌گاه محقق نخواهد شد، تصریح کرد: مسئولان آمریکایی باید بدانند که دیگر نمی‌توانند در امور داخلی ما دخالت کنند، مگر آنکه پاسخ متناسب را دریافت خواهند کرد.

وی با تأکید بر ضرورت پیگیری حقوقی رفتار‌های دولت آمریکا گفت: خواستار اقدام جدّی دولت محترم در خصوص طرح شکایت و پیگیری حقوقی و مطالبه خسارت‌های حوادث اخیر ناشی از دخالت‌های شیطنت‌آمیز آمریکا در کشورمان هستیم.

رضایی از تأکید مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ارتباط نزدیک مردم و مسئولان و فراهم آوردن شرایطی برای بیان مشکلات و نارسایی‌های موجود در اداره بخش‌های مختلف کشور خبر دارد و گفت: مسئولان با حضور در بین مردم و ایجاد ارتباط صمیمانه قطعاً توفیق بیشتری در غلبه بر مشکلات خواهند داشت.

وی در پایان برخورد نیرو‌های انتظامی و امنیتی با حوادث اخیر را مناسب و مسئولانه دانست و اعلام کرد: در جلسه امروز مجمع تشخیص از حُسن تدبیر نیروی انتظامی و سایر نیرو‌های امنیتی تقدیر کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *