نیاز به خون در روزهای سرد سال/ اهداکنندگان در زمستان به کمک بیایند

11:05 - 13 دی 1396
کد خبر: ۳۸۳۳۵۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران،گفت: در روزهای سرد و هوای آلوده ای که پشت سر می گذاریم همچنان نیاز مستمر به اهدای خون وجود دارد.

نیاز به خون در روزهای سرد سال/ اهداکنندگان در زمستان به کمک بیایندبه گزارش گروه جامعه ،بشیر حاجی بیگی گفت: دو میلیون و ۹۴ هزار و ۴۸۹ اهدا کننده خون برای نجات بیماران نیازمند به خون طی ۹ ماهه سال جاری برای اهدای خون به مراکز انتقال خون آمدند. با این وجود در روزهای سرد و هوای آلوده ای که پشت سر می گذاریم همچنان نیاز مستمر به اهدای خون وجود دارد.

وی ادامه داد: طی مدت یاد شده از میان بیش از دو میلیون اهدا کننده که به پایگاه های سراسر کشور مراجعه کردند، بیش از یک میلیون و ۵۸۵هزار نفر از آنان موفق به اهدای خون شده اند.

حاجی بیگی افزود: استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین میزان اهدای خون را در کشور داشته اند. همچنین استان های قزوین، گیلان، و آذربایجان غربی بیشترین میزان رشد اهدای خون را طی ۹ ماه سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل دارا بوده اند.

بیشتر بخوانید: سخنان رئیس انتقال خون در مورد کمبود خون در کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون، از رشد آمار اهدای خون بانوان در استانهای اردبیل، کردستان و گیلان طی مدت یاد شده خبر داد و گفت: ۲ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۱۱۵ واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول فشرده شده، پلاسما و پلاکت طی این ۹ ماه درمراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.


برچسب ها: اهدای خون خون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *