آمریکا مدل 2017؛ مهم‎ترین حوادثی که طی یک سال در آمریکا به وقوع پیوست+تصاویر

21:00 - 11 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۷۹۹
پایگاه خبری «گلوبال نیوز» در گزارشی به برخی از حوادث مهم سال 2017 در آمریکا پرداخته و به حوادثی مانند تیراندازی مرگبار در لاس‌وگاس و وقوع توفان‌های ویرانگر اشاره کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه خبری «گلوبال نیوز» در گزارشی به برخی از حوادث مهم سال 2017 در آمریکا پرداخته و به حوادثی مانند تیراندازی مرگبار در لاس‌وگاس و وقوع توفان‌های ویرانگر اشاره کرده است.

تیراندازی مرگ‌بار در لاس‌وگاس

شامگاه روز یکشنبه یکم ماه اکتبر (به وقت محلی) مردم شهر لاس‌وگاس آمریکا شاهد خونین‌ترین حادثه تیراندازی تاریخ آمریکا بودند.

رسانه‌های آمریکا روز دوشنبه (شامگاه روز یکشنبه به وقت محلی) گزارش دادند که فردی مسلح جمعیت 30 هزارنفری حاضر در کنسرت موسیقی در کازینوی معروف «مندلی بی» را به رگبار بسته است.

 

از وقوع توفان‌های ویرانگر تا تیراندازی مرگبار و رسوایی‌های جنسی گسترده مقامات+تصاویر

شبکه خبری «ان‌بی‌سی» نیوز در نهایت به نقل از پلیس آمریکا گزارش داد که شمار قربانی‌های تیراندازی در لاس‌وگاس به دست‌کم 50 کشته و 400 مجروج افزایش یافته‌است.

پلیس آمریکا همچنین اعلام کرد که عامل تیراندازی مرگبار لاس‌وگاس مردی 64 ساله به نام «استفان پاتوک» است که در درگیری با پلیس با ضرب گلوله کشته شد. به گفته پلیس «استفان پاتوک» پیش از این به جرم کودک‌آزاری و جرائم جنسی در چند نوبت بازداشت شده‌است.

وقوع توفان‌های ویرانگر در آمریکا

تنها در طول کمتر از دو ماه سه توفان ایرما، هاروی و ماریا سواحل آمریکا را درنوردیدند و موجب بروز خسارت گسترده در ایالت‌های مختلف این کشور شدند.

سه توفان ایرما، هاروی و ماریا سواحل اقیانوس اطلس و آمریکا را در ماه‌های آگوست و سپتامبر درنوردیدند و علاوه بر مرگ صدها نفر موجب بی‌خانمان شدن بسیاری از ساکنان شدند و خسارات گسترده‌ای را به بار آوردند.

از وقوع توفان‌های ویرانگر تا تیراندازی مرگبار و رسوایی‌های جنسی گسترده مقامات+تصاویر

پس از گذشت حدود سه ماه از بروز توفان ماریا حدود یک سوم از ساکنان «پورتوریکو» همچنان از برق محروم هستند و این توفان به تنهایی 95 میلیارد دلار خسارت در پی داشته است.

 

توماس فایر در کالیفرنیا

ایالت کالیفرنیا تقریبا تمامی فصل پاییز را با آتش‌سوزی‌های گسترده دست و پنجه نرم کرده است؛ ماه اکتبر آتش گسترده مناطقی از این ایالت و به خصوص دره «ناپا» را فرا گرفت که در پی این آتش‌سوزی 40 نفر جان خود را از دست دادند، تنها چند هفته پس از این حادثه ارتفاعات اطراف لس‌آنجلس دچار آتش‌سوزی شدید شدند.

از وقوع توفان‌های ویرانگر تا تیراندازی مرگبار و رسوایی‌های جنسی گسترده مقامات+تصاویر

توماس‌فایر در حال حاضر سومین آتش‌ سوزی گسترده در ایالت کالیفرنیا از سال 1932 است که از سوی اداره جنگل‌ها و حفاظت از آتش کالیفرنیا ثبت شده است و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان خنثی کردن کامل آن دست‌کم تا 7 ژانویه طول خواهد کشید.

رسوایی جنسی و هشتگ MeeToo#

در پی ایجاد هشتگ « من هم» (Metoo#) در شبکه‌های اجتماعی کشورهای غربی و آمریکا برای تشویق زنان و دختران جوان به بیان تجربه‌های آزار و اذیت جنسی در محیط کار خود، طیف وسیعی از رسوایی اخلاقی و جنسی چهره‌های مشهور آمریکا و کشورهای اروپا افشا شد. 

طی ماه‌های گذشته گزارش‌هایی از سوء‌استفاده جنسی از زنان و رسوایی اخلاقی در سطوح بالای سیاسی و مقامات ارشد و همچنین چهره‌های مشهور فرهنگی آمریکا و کشور‌های اروپایی منتشر شده‌ است.

نشریه نیویورک تایمز آمریکا در روز 5 اکتبر گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد «هاروی وینستین» از مشهورترین تهیه‌کنندگان هالیوود و با نفوذترین چهره‌های صنعت سینما در آمریکا به مدت سی سال به آزار جنسی زنان پرداخته است.

از وقوع توفان‌های ویرانگر تا تیراندازی مرگبار و رسوایی‌های جنسی گسترده مقامات+تصاویر

 همزمان هفته‌نامه نیویورکر نیز پس از ماه‌ها تحقیق و گفتگو با زنان قربانی و جمع آوری مدارک واسناد بسیار طی گزارشی مستند اعلام کرد که «واینستین» طی سال‌های طولانی فعالیت حرفه‌ایش در صنعت سینما زنان زیادی را مورد آزار واذیت جنسی قرار داده‌است.

در پی افشای رسوایی اخلاقی این تهیه‌کننده مشهور هالیوود، بیش از 82 زن دیگر از جمله چهره‌های مشهوری مانند آنجیلا جولی، گوئنیت پالترو، لایست آنتونی، آسیا آرجنتو، روزانا آرکت، جسیکا بارت و کیست بکینسل اعلام کردند که آن‌ها نیز هدف سوء‌رفتار جنسی «واینستین» قرار گرفته‌اند و هم‌اکنون نیز علیه وی به دادگاه شکایت کرده‌اند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *