٤ برابر شدن يارانه دهک‌های كم درآمد در بودجه سال آینده/ 50 هزار موتورسیکلت بنزینی از رده خارج می‌شود

11:41 - 10 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۳۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت:با حذف دهک های پر درامد جامعه از ليست هدفمندی، افراد نيازمند تا ٤ برابر بيشتر يعنی هر نفر ١٩٣ هزار تومان يارانه دريافت خواهند كرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، نعمت الله ترکی در نشست خبری صبح امروز در پاسخ به سوال میزان در خصوص نحوه تعیین دهک‌های کم درآمد برای واریز یارانه نقدی گفت: افراد برای دریافت یارانه باید نیازمندی خود را اعلام کنند که صورت صلاحیت یارانه دریافت می‌کنند و در صورت حذف دهک‌های پردرآمد از لیست هدفمندی، دهک‌های پایین ٤.٥ برابر یارانه دریافت می‌کنند، براین اساس هر نفر از خانوار ١٩٣ هزار تومان و خانوار‌های ٥ نفره بیش از ٧٠٠ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: يارانه در بودجه سال آينده به افراد عضو كميته امداد امام خمينی، بهزيستی، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان، افراد ساكن در دهستان ها و بيماران خاص پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران تصریح کرد: حمل و نقل ریلی و جاده‌ای در دستور کار و اولویت‌بندی سطح کشور قرار گرفته به طوری که برای شهرستان‌های تهران، پردیس و دماوند و همچنین تهران، پاکدشت، اسلامشهر اعتباری معادل 400 میلیارد تومان منظور شده است. همچنین مطالعاتی برای ایجاد راه‌آهن تهران، شهرقدس، ملارد و شهریار صورت گرفته و به زودی در شهرستان‌های استان تهران اتفاقات مثبتی را شاهد خواهیم بود. همچنین هزار دستگاه واگن مترو وارد ناوگان درون شهری خواهد شد.

ترکی ادامه داد: 14 هزار اتوبوس و مینی‌بوس در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، 17 هزار ون و تاکسی نو جایگزین خودروهای فرسوده، خروج 20 هزار وانت فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور در دستور کار قرار دارد.

وی در انتها خاطر نشان کرد: 50 هزار موتورسیکلت بنزینی از رده خارج و مورتوهای برقی جایگزین آن می‌شود و اولویت با کلان‌شهرهای دارای آلودگی هوا و ترافیک است. همچنین 10 هزار کامیون نو، 2 هزار واگن باری و 100 لوکوموتیو بر اساس این برنامه به حمل و نقل کشور افزوده می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *