رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۷۰ میلیون خدمت ثبتی در سال گذشته به مردم ارائه شده است/توسعه ثبت رسمی سبب نظم و انسجام بیشتر در جامعه می‌شود

10:14 - 10 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۲۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر توسعه ثبت رسمی، آن را سبب نظم و انسجام بیشتر در جامعه دانست و گفت: در سال گذشته قریب ۷۰ میلیون خدمت ثبتی به مردم ارائه شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این که در سال گذشته قریب ۷۰ میلیون خدمت ثبتی به مردم ارائه شد، گفت: اقدامات این سازمان در بهبود فضای کسب و کار در بین دستگاه‌های متولی پیشتاز است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از روش‌های نوین در هر سال حدود ۴۰ میلیون از مراجعات حضوری مردم به این سازمان را کاهش داده و به همین میزان نیز سلامت اداری در این سازمان افزایش یافته است.

وی در این دیدار با تاکید بر این که ۹ دی ماه، روز تجدید بیعت امت قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی با ولایت بود، عنوان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمانی فراگیر و گسترده است و همه مردم با آن مرتبط هستند.

تویسرکانی تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک یک سازمان قدیمی با ساختار بوروکراتیک و با گستردگی وسیع در سطح کشور بود که در گذر زمان به دلیل انباشت سوابق و پرونده‌های ثبتی، نیازمند یک نظم دقیق برای رسیدگی به نیاز‌های مردم و ارائه خدمات بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: تاکنون صد‌ها میلیون سابقه، آرشیو و ذخیره سازی الکترونیکی شده و بسیاری از شیوه‌ها و فرآیند‌های قدیمی در این سازمان کنار گذاشته شده است.

وی شفافیت در امور به ویژه در امور حاکمیتی را از نیاز‌های اساسی کشور برشمرد و گفت: امروز نظم یکی دیگر از ضرورت‌های جدی برای جامعه درمسیر رسیدن به اهداف و تحقق عدالت است.

تویسرکانی گفت: رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست‌های برنامه ششم توسعه کشور تأکید جدی به مجلس و دولت بر ثبت رسمی در جامعه داشته اند، زیرا به هر میزان که به توسعه ثبت رسمی توجه کنیم، بسیاری از نزاع‌ها و اختلافات مطرح شده در دستگاه قضایی کاهش می‌یابد.

وی بی نظمی‌های در حوزه معاملات و مالکیت‌ها را دلیل بسیاری از نزاع‌ها دانست و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک امروز جزو سازمان‌های پیشرو در حوزه استفاده از فناوری‌های نوین و شفافیت است.

معاون رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: توسعه ثبت رسمی سبب نظم بیشتر و انسجام جامعه شده و از بسیاری از نزاع‌ها و اختلافات جلوگیری می‌کند و از این رو باید بر توسعه ثبت رسمی تأکید جدی داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار تأکید کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در کاهش دعاوی ملکی نقش بسزایی دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک یک مرجع است که می‌تواند بسیاری از نزاع‌های ملکی و ثبتی را حل کرده و در این راستا باید بروزتر، مدرن تر، دقیق‌تر و با سرعت بیشتر خدمات خود را به جامعه ارائه کند.

وی افزود: باید مکانیزمی را طراحی کند تا افراد جامعه از ابعاد مختلف معاملات ملکی اطلاع داشته باشند و معاملات با آگاهی کامل طرفین انجام شود.

وی اظهار داشت: کمبود اطلاعات مردم درباره قوانین حاکم بر معاملات موجب ایجاد پرونده‌های قضایی می‌شود و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با توسعه آگاهی‌های مردم می‌تواند از تشکیل این پرونده‌ها جلوگیری کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه ثبت اسناد و املاک یک ضرورت اجتماعی و یکی از مستقلات عقلی است، ادامه داد: قرآن کریم نیز بر این مطلب که عقل بشر نیز آن را درک می‌کند، تأکید کرده و توصیه دارد که معاملات اقتصادی و داد و ستد‌های روزمره بین مردم مستند و ثبت شده باشد.

امام جمعه کرمان یادآور شد: یکی از محور‌های پیشرفت کشور‌های پیشرفته در حوزه ثبت اسناد و املاک است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *