رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش 3 سنتی قیمت نفت

15:54 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۹۴۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قیمت نفت امروز تقریبا ثابت بود و نفت برنت در نزدیکی بالاترین رقم های ثبت شده از سال ۲۰۱۵ تاکنون در نوسان بود.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، در حالی که تداوم کاهش تولید های اوپک و روسیه موجب تقویت بازار شده و چشم انداز بازار از میزان تقاضا برای نفت در سال 2017 نیز مثبت است، قیمت نفت امروز تقریبا ثابت بود و نفت برنت در نزدیکی بالاترین رقم های ثبت شده از سال 2015 تاکنون در نوسان بود.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 3 سنت افزایش به 58 دلار و 50 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز نسبت به رقم پایانی جلسه قبل با 3 سنت افزایش به 65 دلار و 28 سنت رسید.

قیمت نفت برنت فاصله چندانی با بالاترین رقم ثبت شده از ژوئن 2015 تاکنون (65 دلار و 83 سنت) که روز 12 دسامبر به ثبت رسیده بود، ندارد.

قیمت نفت برنت از اواسط سال 2017 تاکنون به میزان 47 درصد رشد داشته است. سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، روسیه و چند تولید کننده دیگر به منظور کاهش میزان ذخایر جهانی و تقویت قیمت نفت تولید خود را محدود کرده اند.

توافق کاهش تولید از ابتدای سال 2017 آغاز شده و قرار است تا پایان سال 2018 ادامه داشته باشد.

وی افزود: در طی سه ماهه نخست سال آینده، شاهد توازن میان عرضه و تقاضا خواهیم بود و این تاثیری مثبت بر قیمت جهانی نفت خواهد داشت.

عاملی که مانع از رشد بیشتر قیمت ها شده، شروع به کار مجدد خط لوله فورتیز در دریای شمال است که روزانه 450 هزار بشکه نفت را به بازارها انتقال می دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *