اطلاعیه دفتر سخنگوی دولت درباره اخبار مرتبط با قیمت حامل‌های انرژی

16:11 - 02 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۸۶۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
دفتر محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت درباره اخبار مرتبط با قیمت حامل‌های انرژی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دفتر محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت درباره اخبار مرتبط با قیمت حامل‌های انرژی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه تصریح شده است: در پی انتشار اخباری درخصوص اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و برخی اظهارنظرهای متفاوت و مختلف در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بدینوسیله اعلام می‌شود که اطلاع‌رسانی و اعلام رسمی هرگونه اصلاح و تغییر قیمت، زمان و چگونگی اجرای آن صرفا از طریق سخنگوی محترم دولت و دفتر ایشان انجام خواهد گرفت و سایر اظهارات و اخبار از منابع دیگر فاقد اعتبار است.

به گزارش میزان پیشتر پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت انتشار یک گزارش خبری درباره یکی از راه‌های تامین درآمد برای دولت به منظوراشتغالزایی در بودجه ۹۷ در این پایگاه با سوء برداشت‌هایی همراه بوده است که برای تنویر افکار عمومی توضیح ذیل ارائه می‌شود.


در بخشی از گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ذکر شده است که موضوع اشتغالزایی یکی از اصلی‌ترین موضوعات بودجه سال ۹۷ است و دولت در ذیل تبصره ۱۸ بودجه سال ۱۳۹۷ یکی از راه‌های تامین درآمد برای اشتغالزایی را که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کشور است، افزایش قیمت بنزین و گازوئیل و اختصاص درآمد حاصل از آن برای این امر در نظر گرفته است.

در تبصره ۱۸ پیش بینی شده است که دولت از این طریق ۱۷ هزار میلیارد تومان درآمد به دست می‌آورد که خود را ملزم می‌داند آن را در راه اشتغالزایی هزینه کند. از این رو در ادامه گزارش آمده است که برای تحقق چنین درآمدی، قیمت بنزین و گازوئیل در بودجه سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۱۵۰۰ و گازوئیل ۴۰۰ تومان «پیشنهاد» شده است. از کلمه «پیشنهاد» کاملا مشخص است که این موضوع قطعی نیست و صرفا یک نظر کارشناسی است که نیاز به بحث و بررسی بیشتر دارد و در زمان قطعی شدن به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
 
توضیحاتی درباره قیمت جدید بنزین
 
این در حالی است که در گزارشی که صبح امروز روی خروجی پایگاه اطلا رسانی دولت رفته بود از واژه پیشنهاد در متن خبر استفاده نشده بود.
 
 توضیحاتی درباره قیمت جدید بنزین
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *