روانخواه: بازی با نفت 6 امتیازی بود/ می‌توانیم سپیدرود را در لیگ برتر حفظ کنیم

17:46 - 01 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۴۹۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت گفت: مطمئن هستم با این بازیکنان می‌توانیم سپیدرود را در لیگ برتر حفظ کنیم.

به گزارش گروه ورزشی ، امید روانخواه پس از برتری تیمشس برابر نفت تهران در اولین بازی نیم فصل دوم لیگ‌برتر اظهار داشت: راجع‌به بازی امروز باید بگویم که از قبل هم گفته بودیم، این بازی یک بازی شش امتیازی بود. در بازی رفت هم یادم هست شرایط تیم نفت به همین شکل بود اما به‌هرحال این بازی برای ما فرق داشت. ما در طول هفته کارهای ویژه‌ای در تمرینات انجام داده بودیم. با بچه‌ها روی تاکتیک تیمی خیلی کار کردیم و این برد برای ما خیلی چیزها داشت. این برد برای ما بیشتر از سه امتیاز بود و شاید مردم فقط همین برد را ببینند، اما این بازی اهداف ما را هم برای آینده مشخص کرد. هرچند این بازی برای ما تلفاتی هم داشت، یک اخراجی دادیم و یک دفاع وسط تخصصی داشتیم که او را نیز از دست دادیم. با این حال ما باید سعی کنیم که با این مسائل هم کنار بیاییم.

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت خاطرنشان کرد: یک واقعیت وجود دارد و این را در نشست‌های خبری قبلی هم گفته بودم. تیم سپیدرود تیمی نیست که من بسته باشم یا نفرات را جذب کرده باشم، اما به تک تک بازیکن‌ها ایمان دارم. آنها جدا از اینکه می‌توانند تیم را در لیگ نگه دارند، بلکه می‌توانند تیم را به جایگاه بهتری هم برسانند. باید فلسفه‌ای را در پیش بگیریم که فصل آینده تیم را جوان کنیم و بازیکنانی هم که به جمع ما اضافه می‌شوند، زیر 23 سال هستند. شرایط‌مان به لحاظ مالی هم طوری نیست که بتوانیم بازیکنی بخریم و در این بازار با تیم‌ها رقابت کنیم. بازیکنانی هم که به خدمت می‌گیریم، بازیکنانی هستند که به لحاظ فنی کیفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند به آینده تیم ما کمک کنند.

روانخواه درباره اشتباه بازیکنانش در این مسابقه گفت: نظر شما صحیح است. ما موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم و می‌توانستیم قاطعانه‌تر و با زدن بیش از سه گل به رختکن برویم. مربیان ایرانی کار بسیار سختی دارند، چون بازیکنان ما باید خیلی از نکات را در رده‌های پایه آموزش ببینند. میثم تهی‌دست در یک صحنه عصبانی شد، زیر توپ زد و اخطار بچگانه‌ای گرفت. او سه اخطاره شد و در بازی بعد با کمبود یاد مواجه هستیم. البته این‌ها بهانه نیست و باید شجاع باشیم.

وی در ادامه افزود: مطمئن هستم با این بازیکنان می‌توانیم سپیدرود را در لیگ برتر حفظ کنیم. سپیدرود پنج شکست متوالی را تجربه کرد و بازیکنان استرس داشتند. خوشحالم پس از این پنج باخت، بازیکنان ما چنین واکنشی‌ (پیروزی 3 بر یک مقابل نفت) از خود نشان دادند. بیشتر از اینکه از این پیروزی خوشحال باشم، از این خوشحال هستم که از موقعیت‌هایی به گل رسیدیم که در تمرینات آنها را بررسی کرده بودیم. امیدوارم تیم به همین روند ادامه دهد.

سرمربی سپیدرود درخصوص اینکه آیا قصد دارد از بازیکنان جوان استفاده کند یا خیر، تصریح کرد: درست است که بخش خصوصی مالکیت باشگاه سپیدرود را بر عهده گرفته است، اما سخت است که با این پول‌ها در مارکت لیگ برتر و با تیم‌های صنعتی رقابت کنیم. بازیکنان ایران تفاوت چندانی با هم ندارند و تنها برخی از آنها سرتیتر می‌شوند. وظیفه ما مربیان این است که کیفیت این بازیکنان را بهبود ببخشیم و تولید بازیکن داشته باشیم.

روانخواه ادامه داد: فلسفه مربیگری من و باشگاه سپیدرود همین مورد (استفاده از جوانان) خواهد بود. ما هواداران زیادی داریم و آنها باید از فوتبال ما لذت ببرند. امیدوارم این فرصت وجود داشته باشد که این کار را انجام دهیم.

وی در مورد اینکه چرا در اولین بازی خود به عباسی بازیکن جدید خود اعتماد کرد، خاطرنشان کرد: زمانی که من به سپیدرود آمدم، تیم بسته شده بود. دو بازیکن زیر 21 سال به نام‌های علی عباسی و حمید ملکی با نظر من به تیم اضافه شدند و من کیفیت خوبی از عباسی در تمرینات دیدم. او در بازی دوستانه مقابل پاس گیلان که یکی از بهترین تیم‌های استان گیلان است، خوب بازی کرد. بازیکنان جوان می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند. او بازی خوبی ارائه کرد و گل خوبی به ثمر رساند. این بازیکنان زیاد هستند و امیدوارم بتوانند خودشان را در ویترین لیگ برتر نشان دهند.

سرمربی سپیدورد درباره اینکه تیمش در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل قرار است چه بازیکنانی جذب کند، خاطرنشان کرد: ما بازیکنانی را می‌گیریم، اما بازیکنانی نیستند که اسمی باشند و همه دنبال آنها باشند. دوست دارم مردم به این بازیکنانی که می‌گیریم اعتماد کنند. هیچ تیمی دوست ندارد بازیکنان اسمی خود را از دست بدهد. همچنین برخی از این بازیکنان نامی که تیم ندارند، رقم‌های بالایی مانند 600،500 میلیون تومان می‌خواهند. این در حالی است که می‌توانیم این مبلغ را هزینه این بازیکنان کنیم که کیفیت آنها ارتقا یابد.

روانخواه درباره عدم حضور سیمائو مربی جدید سپیدرود روی نیمکت این تیم خاطرنشان کرد: سیمائو مربی خارجی است و قبل از اینکه بخواهم به سپیدرود بیایم، قرار بود در کادر فنی سابق و به‌عنوان دستیار به تیم اضافه شود. زمانی که یک مربی خارجی به ایران می‌آید، مانند این است که یک پیشنهاد از لیگ لهستان داشته باشید. شما هیچ شناختی از آن کشور ندارید. برای انتقال دانش باید آن کشور را بشناسید که سیمائو هنوز به آن شناخت نرسیده است. تلاش می‌کنیم که او در ایران جا بیفتد.

وی اظهار داشت: ویزای کاری او هنوز صادر نشده است. من شش هفت دستیار دارم که همه زحمت می‌کشند و در تیم نقش دارند، اما در هر بازی سه چهار مربی می‌توانند روی نیمکت بنشینند و در هر بازی بنا به صلاحدید کنار من حضور دارند. سیمائو هم مانند بقیه می‌آید و به ما کمک می‌کند.

سرمربی سپیدرود در مورد بازیکن ارمنستانی این تیم و اینکه آیا بازیکنان خارجی پس از رفتن از ایران برای سپیدرود مشکل‌ساز نخواهند شد، گفت: مربیان ما باید این نکته‌ها را بدانند. بازیکن جدید ما، مدافع وسط تیم ملی ارمنستان است که در چند وقت اخیر، در سه بازی ملی به میدان رفته است. ما این بازیکن را با مبلغ کمتر از 200 میلیون تومان جذب کردیم. بازیکن گرجستانی هم به تمرینات ما آمد که در کشور خود قهرمان جام حذفی شده بود، اما او را نخواستم و فکر می‌کنم بازیکنانی چون نزهتی و میعاد یزدانی، توانایی بیشتری از او دارند.

روانخواه با تمجید از مدافع ارمنستانی تیم خود اظهار داشت: من می‌خواهم بازیکنان خارجی قرارداد ریالی ببندند. چون وضعیت دلار در کشور ما مشخص نیست و در حال تغییر است. ما با هر مدافع وسطی که صحبت کردیم ‌300، 400 میلیون تومان می‌خواستند. مدافع ارمنستانی در سه جلسه تمرین حضور یافت و کیفیت خوبی از خود نشان داد. البته او هنوز به آمادگی صددرصد نرسیده است، اما می‌تواند به ما کمک کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *