از عرضه گوشت لاکچری در بازار تا واریز یارانه آذر ماه/ آیا پاداش پایان خدمت کارمندان دولت کاهش می‌یابد؟

14:14 - 01 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۳۷۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای مهمی شامل عرضه گوشت کیلویی 900 هزار تومان در بازار، واریز یارانه آذر ماه، چانه زنی برای کاهش پاداش پایان خدمت کارکنان دولت،بررسی هزینه سفره شب یلدا، کاهش  نرخ سود تسهیلات از دی ماه، افزایش قیمت برنج خارجی، پیگیری آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه و موارد مشابه بوده است.

از عرضه گوشت لاکچری در بازار تا واریز یارانه آذر ماه/ آیا پاداش پایان خدمت کارمندان دولت کاهش می‌یابد؟به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقتصاد در هفته گذشته رویدادهای مهمی شامل عرضه گوشت کیلویی 900 هزار تومان در بازار، واریز یارانه آذر ماه، چانه زنی برای کاهش پاداش پایان خدمت کارکنان دولت،بررسی هزینه سفره شب یلدا، کاهش  نرخ سود تسهیلات از دی ماه، افزایش قیمت برنج خارجی، پیگیری آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه و موارد مشابه بوده است.

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات متناسب با نرخ سود سپرده ها کاهش می یابد، تصریح کرد: اکنون عدول بانک‌ها از نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات اتفاق می‌افتد.

به علاوه با توقف ثبت سفارش واردات برنج که با نامه وزیر جهادکشاورزی صورت گرفت، بازار برنج خارجی دچار تلاطم شد و به ناگاه 15 درصد قیمت افزایش یافت و موجب شد مردم برای خرید هزینه بیشتری بپردازند.

همچنین با توجه به نزدیکی به طولانی‌ترین شب سال، خانواده‌ها در تلاش برای تهیه اقلام مربوط به این شب از میوه و شیرینی گرفته تا آجیل هستند که در این میان وجود دستگاه های نظارتی موجب می شود تا مردم با آرامش خاطر بیشتری مایحتاج مربوط به شب یلدا را تهیه کنند.

این در حالی است که حدود یک ماه از معرفی ۷ شرکت به عنوان شرکت‌های متخلف در پیش فروش خودرو‌های خارجی از سوی سازمان حمایت از مصرف کننگان و تولید کنندگان می‌گذرد، اتفاقی که به سبب آن جو روانی بازار خودرو‌های وارداتی با تنش بیشتر از گذشته رو به رو شد و مشکلات متعددی را برای شرکت‌های واردکننده خودرو و مشتریان شان به وجودآورد.

کرباسیان معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در نشست خبری هفته گذشته با بیان اینکه با واگذاری‌های بی‌حساب و کتاب زنجیره فولاد تخریب شد، گفت: در حوزه صنایع معدنی ۳/۵ میلیارد یورو فاینانس جذب شده است.

طی هفته گذشته اخباری از پیگیری آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه شامل بررسی شرایط آب، برق،گاز، ساخت و ساز، روند فعالیت های واحدهای صنعتی در منتشر شده است.
 
آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نمایشگاه حمل و نقل با اشاره به پیشرفت صنعت حمل و نقل در کشور گفت: میزان بدهی وزارت راه به پیمانکاران، نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان است که پیمانکاران در بخش ساخت و ساز، از سرمایه شخصی در حال حاضر استفاده می‌کنند.
 
سعید توکلی مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران در نشست خبری آخرین هفته آذر ماه با اشاره به چشم انداز1404 گفت: میزان انتقال گاز تا زمان مذکور به 400 میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.
 
 
قابل ذکر است در هفته اخیر با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد تامین مالی تولید ۲۱۰۰۰ واگن ایرانی-روسی امضا شد.
 
با توجه به تاخیر چند ماهه در واریز سود سهام عدالت، سازمان خصوصی سازی خبر از ضعف این سازمان در واریز سود داده و با توجه به شرایط موجود امکان واریز سود به صورت یکجا وجود ندارد و امروز با رای نیاوردن فوریت طرح پرداخت بدهی سهامداران سهام عدالت زمان واریز سود مبهم تر شد.
 
 
 
نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت به هیچ وجه تصمیم ندارد ریالی از منابعی که برای اجرای پرداخت یارانه‌ها است را به خزانه واریز کند، گفت: شکل پرداخت‌ها تغییر کرده و آن را به نیازمندان پرداخت می کنیم.
 
شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری هفت اخیر گفت: پیگیر عضویت در Isco هستیم و امیدواریم عضویت ما از حالت ناظر به دائم تبدیل شود.
 
 
 
 
 
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *