رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صلوات ذکر روز جمعه است/ تاکید بر خواندن دعای عهد

9:29 - 01 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۳۲۲
کارشناس علوم قرآنی گفت: صلوات ذکر روز جمعه است.همچنین روزه گرفتن در روز جمعه بسیار تأکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صابری در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره روز جمعه گفت: یکی از روزهای مبارک و ارزشمند در هفته روز جمعه است. این روز به نام عید ازهار یعنی عید رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) است. 

وی افزود: در روز جمعه مناسک و اعمال خاصی از زبان پیامبر اسلام(ص)  برای مسلمانان تأکید شده است از جمله عبادت، اطاعت، نماز صبح، نوافل و نمازهای مستحبی که در بین نماز یومیه خوانده می‌شود. بسیار توصیه شده که عاشقان، عارفان و سالکان حضرت مهدی(عج) صبح جمعه بعد از طلوع آفتاب، دعای پرفیض ندبه را زمزمه کنند.

این کارشناس علوم قرآنی تاکید کرد: برای زیارت امام زمان(عج) خواندن دعای عهد تأکید شده و در ظهر جمعه افراد می‌توانند در نماز جمعه حضور به هم ‌رسانند و نزدیک به غروب این روز هم خواندن دعای سمات تأکید شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صابری درباره اعمال روز جمعه اظهار کرد: جمعه روز نظافت، بهداشت، پاکیزگی و استحمام است.  صله ارحام، دیدن اقوام، دوستان و آشنایان و رسیدگی کردن به آن ها بسیار تأکید شده و در روز جمعه اگر مردم داری داشته باشید، برای خانواده وقت بگذارید این مساله عشق، محبت، الفت و دوستی را در خانواده پررنگ می‌کند.

وی ادامه داد: جمعه روز مبارکی است و اگر به آنچه پیامبر اسلام(ص) توصیه کرده اند مقید باشیم می‌توانیم روز جمعه بسیار پرخیر و برکتی داشته باشیم به شرطی که خود را ملزم کنیم آن چه را که دین مشخص کرده و تأکید کرده و به نفع ماست اجرایی کنیم.

این کارشناس علوم قرآنی درباره اذکار روز جمعه و نقش آن ها در ظهور حضرت ولی عصر(عج) توضیح داد: صلوات ذکر روز جمعه است. به عنوان مثال الحمدالله، الله اکبر، سبحان‌الله، استغفرالله از اذکاری است که اگر مقید به خواندن آن ها باشیم زبان و دهان را خوشبو و معطر می کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *