انتقاد شدید اردوغان به ترامپ بر سر مسئله قدس

16:04 - 30 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۹۳۱۷
رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در واکنش به تهدید شب گذشته ترامپ که گفته بود کمک‌های مالی کشورهای مخالف را قطع خواهد کرد، وی را مورد انتقاد شدید قرار داده و گفته است که رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند اراده ترکیه را با پول و دلار خریداری کند.

انتقاد شدید اردوغان به ترامپ بر سر مسئله قدسبه گزارش گروه بین‌الملل ، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در واکنش به تهدید شب گذشته ترامپ که گفته بود کمک‌های مالی کشورهای مخالف را قطع خواهد کرد، وی را مورد انتقاد شدید قرار داده و گفته است که رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند اراده ترکیه را با پول و دلار خریداری کند.

بر اساس گزارش رویترز رجب طیب اردوغان طی سخنانی در آنکارا گفت: من امیدوارم و انتظار دارم که آمریکا به نتیجه دلخواه خود از نشست مجمع عمومی سازمان ملل دست نیابد و کشورهای جهان درس خوبی را به آمریکا بدهند.

این سخنان اردوغان در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ شب گذشته  تهدید کرده که کمک های مالی را به کشورهایی که به پیش نویس قطعنامه سازمان ملل علیه تصمیم وی در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رای مثبت می‌دهند قطع خواهد کرد.

نیکی هیلی نیز روز سه‌شنبه اعضای سازمان ملل را تهدید کرده و گفته بود اسامی کشورهایی که در رأی‌گیری روز پنجشنبه درباره قدس با اقدام آمریکا مخالف باشند را یادداشت کرده و به ترامپ گزارش خواهد داد.

وی همچنین در نامه‌ای به نماینده چندین کشور در سازمان ملل چنین نوشته بود: رئیس جمهور از من خواسته است تا نام کشورهایی که در مخالفت با ما رأی می‌دهند را گزارش کنم و وی حتما این گزارش را به دقت بررسی خواهد کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *