رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نحوه پرداخت یارانه‌ها تغییر می‌کند/ دولت آمادگی برای گران کردن کالا ندارد

12:40 - 29 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۹۵۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت به هیچ وجه تصمیم ندارد ریالی از منابعی که برای اجرای پرداخت یارانه‌ها است را به خزانه واریز کند، گفت: شکل پرداخت‌ها تغییر کرده و آن را به نیازمندان پرداخت می کنیم.

نحوه پرداخت یارانه‌ها تغییر می‌کند/ دولت آمادگی برای گران کردن کالا نداردبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمدباقر نوبخت در حاشیه نشست هیات دولت با بیان اینکه آنچه در سال آینده دنبال خواهد شد مهار تورم و در کنار آن اشتغال، تولید و کاهش فقر مطلق است، اظهار کرد: در سال جاری و سال گذشته از دو مسیر موضوع اشتغال و تولید را پیگیری می‌کردیم، یکی از طریق تسهیلات غیردولتی که عموما بانکی بود که تسهیلات برای واحدهای تولیدی بخش خصوصی پرداخت می شد.

معاون رئیس جمهور افزود: 17 هزار و 900 میلیارد تومان به 24 هزار واحد تولیدی پرداخت شد و از مسیر دیگر 42 هزار میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و خزانه به طرح های عمرانی پرداخت شد که نتیجه آثار آن را هم در رشد اقتصادی و هم اشتغال در سال گذشته و نیمه اول امسال مشاهده کردیم که شاهد رشد اقتصادی 6.5 تا 7 درصدی و کاهش یک درصدی بیکاری بودیم.

وی با بیان اینکه امسال مصمم هستیم مبلغ 17 هزار و 900 میلیارد تومان را به 75 هزار میلیارد تومان افزایش دهیم، گفت: بخش کوچکی از این مبلغ در حدود 17 هزار میلیارد تومان آن از مسیر اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به دست می آید و مابقی از منابع دیگر برای اشتغال تامین می شود.

نوبخت ادامه داد: سال آینده سال اشتغال جوانان است و همانطور که در مهار تورم موفق بودیم شاهد رفع بیکاری نیز خواهیم بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: دولت تحت هیچ شرایطی آمادگی گران کردن کالا را ندارد و تصمیمی هم ندارد اجازه گرانفروشی را به کسی بدهد.

وی افزود: با استفاده از کمک بخش غیر دولتی در طرح های عمرانی به جای 42 هزار میلیارد تومان بالغ بر 126 هزار تومان برای این طرح ها خواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به هیچ وجه تصمیم ندارد ریالی از منابعی که برای اجرای پرداخت یارانه ها است را به خزانه واریز کند و سال آینده همه یارانه هایی را که دریافت می‌کنیم به جامعه باز خواهیم گرداند بیان کرد: شکل پرداخت‌ها تغییر کرده و آن را به نیازمندان پرداخت می کنیم.

نوبخت در پایان خاطر نشان کرد: به همه کسانی که یارانه می‌گیرند ولی دریافت یارانه شان کمتر از خط مستمری است که الان پرداخت می‌شود یک یارانه مجدد پرداخت خواهیم کرد و شیوه به سمت عدالت و به سمت افرادی که نیازمند هستند در حال تغییر کردن هست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *