اختصاص بودجه ۲۰ میلیاردی به دانشگاه‌های علوم پزشکی

6:30 - 02 دی 1396
کد خبر: ۳۷۸۵۹۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در لایحه بودجه وزارت بهداشت به مجلس، برای اولین بار مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص داده می شود.

اختصاص بودجه 20 میلیاردی به دانشگاه های علوم پزشکی/ شناسایی خوابگاه های فاقد امنیت در وزارت بهداشتمحمدرضا فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه در خصوص وضعیت رسیدگی به پرونده مرگ دانشجوی شهرکرد گفت: براساس اعلام پزشکی قانونی علت مرگ دانشجوی دختر رشته پزشکی در خوابگاه بهارستان مسمومیت با گاز CO اعلام شده است که وزارت بهداشت به منظور پیگیری این مسئله شکایت خود را به قوه قضائیه اعلام کرده است.

وی افزود: امنیت خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در تابستان گذشته به‌طور کامل ارزیابی شده است، اما با وقوع حوادثی، چون مرگ دانشجوی شهرکرد در خوابگاه بررسی‌ها و ارزیابی امنیت خوابگاه‌های دانشجویی به‌طور مجدد انجام خواهد شد. بر این اساس با طراحی چک‌لیست بیش از ۱۱۰ مؤلفه برای کنترل امنیت خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین خوابگاه ها فاقد امنیت شناسایی و کارکرد آن برای کاهش آسیب  مورد بررسی قرار می گیرد. 

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: برای اولین بار بعد از گذشت ۶ سال در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبلغی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در لایحه بودجه این وزارتخانه اختصاص یافته است. براین اساس بعد از تصویب لایحه بودجه اختصاص یافته به دانشگاه‌های علوم پزشکی تعلق گرفته تا مشکلات موجود در این دانشگاه‌ها رفع شود.

وی عنوان کرد: براساس لایحه تنظیم شده به مجلس شورای اسلامی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص یافته است؛ که براساس اظهارات این سازمان ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان این مبلغ به‌طور قطع پرداخت خواهد شد؛ بنابراین در صورت دریافت بودجه مذکور سریعاً نسبت به توزیع آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدام می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *