راهکارهای ایمن‌سازی فضا مجازی برای کودکان چیست؟

21:06 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۳۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
یکی از مهمترین مسائل مرتبط با گروه سنی کودکان و نوجوانان خدمات حوزه دیجیتال و اینترنت شناخته شده تا این افراد به دور از هر گونه آسیب بتوانند از تکنولوژی روز دنیا استفاده درست کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، کودکان و نوجوان در حدود 20 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهد که توجه به نیازهای آنها علاوه بر شکل گیری شخصیت آنها، در آینده کشور هم تاثیر گذار است. یکی از مهمترین این مسائل مرتبط با این گروه سنی خدمات حوزه دیجیتال و اینترنت شناخته شده تا این افراد به دور از هر گونه آسیب از تکنولوژی روز دنیا استفاده درست کنند.

این مسئله آنچنان با اهمیت تلقی شده محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در 13 آبان دستور انتشار پیش‌نویس سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان را صادر کرد که این سند در چهار هدف کلان آموزش، فرهنگ‌سازی و ترویج فضای مجازی حوزه کودک، فراهم‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی محتوایی و اعتمادی، توسعه بازار و مقاوم‌سازی کسب‌وکارها و مدیریت و راهبری برنامه تدوین شده تا از این طریق تاکیدی بر توسعه فضای مجازی کودک و نوجوان متناسب با هویت اسلامی_ایرانی کشورمان شود.

در کنار این مسئله به مواردی از جمله طراحی سیم کارت کودک و نوجوان، طراحی و تولید تلفن همراه و تبلت کودکان و نوجوانان، نحوه احراز هویت کودک در فضای مجازی و اپ استورها زیرساخت های محتوایی و فناوری اطلاعات، تدوین بسته‌های مخصوص کودکان با هدف محدود کردن زمان استفاده از اینترنت، تماس، پیامک،سایت های قابل دسترسی توجه شده است.

در این میان نباید از نقش آموزش در آگاه سازی کودکان درخصوص مزایا و معایب حوزه دیجیتال و اینترنت غافل شویم که این امر باید پیش از هر اقدام دیگری صورت گیرد، همچنین در وهله اول برای ایمن سازی فضای مجازی برای افراد کم سن و سال باید هدف گذاری صورت گیرد تا این افراد بدانند در فضای اینترنت به دنبال چه می گردند و یا والدین می توانند با محدود کردن زمان دسترسی کودکان و نوجوانان در این راستا حرکت کنند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *