از خطر انقراض نسل کوسه ماهی در خلیج فارس تا کشف قاچاق پیرزن و پیرمرد/ تهران هوا ندارد

19:01 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۲۵۶
از خطر انقراض نسل کوسه ماهی در خلیج فارس تا کشف قاچاق پیرزن و پیرمرد، تهران هوا ندارد و ... را در بسته اخبار پربازدید رسانه‌ها بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، از خطر انقراض نسل کوسه ماهی در خلیج فارس تا کشف قاچاق پیرزن و پیرمرد، تهران هوا ندارد و ... را در بسته اخبار پربازدید رسانه‌ها بخوانید.

کودک ایرانی برنده مسابقه نقاشی جهانی فائو شد

ایرنا: سهیل احمدپور، کودک هشت ساله ایرانی، موفق به کسب مقام اول مسابقه نقاشی فائو به مناسبت روز جهانی غذا 2017 با شعار «تغییر آینده مهاجرت؛ سرمایه‌گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی» شد. این مسابقه در چهار رده سنی برگزار شده که نقاشی سهیل احمد پور با عنوان «سرمایه‌گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی» توانست در رده سنی پنج تا هشت سال مقام اول را کسب کرد. این نقاشی نمایانگر زندگی روستایی فعال و پرجنب و جوشی است که در آن مردان و زنان در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند تا با بهره‌وری از زمین، آب و خاک نیازهای خود را تأمین کرده و محصولاتشان را به مناطق دیگر ارسال کنند. شرکت کنندگانی از بلاروس، سریلانکا، فیلیپین، هند، ویتنام، مجارستان، تایلند، اندونزی و برزیل توانستند مقام‌های اول تا سوم را در سایر رده‌های سنی بدست آورند. گفتنی است، فائو به منظور الهام بخشی بهتر به افکار نوجوانان، گروهی را به رهبری لورنزو ترانرا، تصویرگر و طراح برجسته ایتالیایی، به خلق کتاب تصویر اختصاص داده است. در کتاب سال 2017 راه‌حل‌هایی ارائه شده است تا این مهاجران گزینه‌هایی برای ماندن در خانه‌های خودشان داشته باشند.

خطر انقراض نسل کوسه ماهی در خلیج فارس

برخی صیادان با هدف استفاده از دم و باله کوسه ماهی ها که به تعبیر آنها تقویت کننده است، اقدام به صید این آبزی کرده و لاشه آنها را به دلیل ترس از جریمه شدن در آب دریا رها می کنند که این لاشه ها با امواج دریا به ساحل می آیند. هم اکنون قیمت فروش هر کیلوگرم دم و باله کوسه ماهی 80 هزار ریال است. سازمان حفاظت محیط زیست در مصوبه سال ٩٣ صید کوسه های خلیج فارس و دریای عمان را که در سال های اخیر به دلیل کاهش چشمگیر جمعیت و صید بی رویه در خطر انقراض قرار گرفته اند ممنوع اعلام کرده است. مفاد این مصوبه که شامل جریمه ٣٠٠ میلیون ریالی برای هر قطعه از انواع کوسه ماهی است را به سازمان شیلات و بهره برداران اعلام کرده است. برابر قانون، صید، حمل، خرید و فروش انواع کوسه ماهیان چه با هدف صید اصلی و ضمنی ممنوع است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

از موتورسواری زنان در عربستان تا خطر انقراض نسل کوسه ماهی در خلیج فارس/ تهران هوا ندارد


کشف قاچاق پیرزن و پیرمرد

ماموران گمرک در تازه ترین عملیات مبارزه با قاچاق انسان موفق شدند یک پیرزن و یک پیر مرد را از داخل یک کشنده چادری کشف کنند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه هستند. این یازدهمین محموله قاچاق انسان است که توسط ماموران گمرک در سالجاری کشف می شود .این افراد در داخل بار تریلر مخفی شده بودند و قصد داشتند به صورت غیر قانونی و قاچاقی از مرز بازرگان وارد کشور ترکیه شوند اما ماموران گمرک با رصد اطلاعات محموله ها و استفاده از دستگاه های کنترلی موفق به کشف این محموله قاچاق انسان شدند .ماموران گمرک بازرگان با بررسی اطلاعات محموله های ورودی به کمک سامانه های هوشمند به یک بار صادراتی کنجد که از لطف آباد بارگیری شده بود مشکوک می شوند . در بازرسی های اولیه ماموران گمرک چیز خاصی مشاهده نمی کنند اما با توجه به مشکوک بودن به محموله پس از بازرسی به کمک دستگاه های کنترلی متوجه می شوند که در لا به لای گونی های کنجد دو نفر پنهان شده اند .پس از مشاهده این افراد در بررسی های بیشتر یک پیر زن و یک پیر مرد که هر دو تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند کشف می شود . در بررسی های اولیه ماموران گمرک پیر زن ادعا می کند که برای رسیدن به یک زندگی بهتر قصد داشتند از طریق ترکیه به اروپا بروند .

از موتورسواری زنان در عربستان تا خطر انقراض نسل کوسه ماهی در خلیج فارس/ تهران هوا ندارد


تهران هوا ندارد

مشرق: نمایی از آلودگی هوای پایتخت که از ارتفاعات شمال تهران گرفته شده است.

از موتورسواری زنان در عربستان تا خطر انقراض نسل کوسه ماهی در خلیج فارس/ تهران هوا ندارد


طرفدار قطری سردار سلیمانی

خودروی طرفداران قطری سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در دوحه.

از موتورسواری زنان در عربستان تا خطر انقراض نسل کوسه ماهی در خلیج فارس/ تهران هوا ندارد


تصویری که روابط عربستان و الجزایر را برهم زد

تماشاچیان یکی از مسابقات فوتبال در الجزایر تصویری از پادشاه عربستان و ترامپ و تبانی آن‌ها علیه قدس بالا بردند. روز گذشته در جریان یک مسابقه فوتبال در الجزایر، تماشاگران پارچه نوشته‌ای را بالا بردند که روی آن نوشته بود «ترامپ و سلمان دو روی یک سکه هستند». «سامی بن‌عبدالله الصالح»، سفیر عربستان سعودی در الجزایر، تهدید کرد که به اهانت تماشاچیان الجزایری پاسخ دهد. تماشاچیان الجزایری تصویر بزرگی را حمل می‌کردند که در آن عکس سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان و «دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نقش بسته بود که در زیر آن عبارت «ترامپ و سلمان دو روی یک سکه» و نیز در کنار مسجدالأقصی نیز عبارت «خانه و قدس متعلق به ماست» نوشته شده بود. تماشاچیان با این اقدام خود تأکید کردند که پادشاه عربستان سعودی و ترامپ علیه مسجدالأقصی متحد شده‌اند.

از موتورسواری زنان در عربستان تا خطر انقراض نسل کوسه ماهی در خلیج فارس/ تهران هوا ندارد


کیش بارانی

میزان: تصویری از کیش در هوای بارانی را می بینید.

از موتورسواری زنان در عربستان تا خطر انقراض نسل کوسه ماهی در خلیج فارس/ تهران هوا ندارد


جدیدترین آمار مصرف بنزین در ایران اعلام شد

ایسنا: میانگین مصرف بنزین در کشور از ابتدای سال تا ۲۵ آذرماه ۸۰ میلیون و ۹۰۰هزار لیتر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۴ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بوده است ۸ درصد رشد داشته است. میانگین مصرف بنزین ایرانی‌ها از ابتدا تا ۲۵ آذرماه سال گذشته درحالی ۷۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بوده که این مقدار در سال جاری با رشد ۸درصدی به ۷۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر رسیده است. بر اساس این گزارش، مجموع بنزین توزیع شده در منطقه تهران در شش ماه نخست سال جاری دو میلیارد و ۸۷۶ میلیون لیتر بوده که برابر است با میانگین مصرف ماهانه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *