نجات یک معتاد، احیای انسان و اقدامی ملی و انقلابی است

16:08 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۲۴۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رئیس‌جمهور، نجات یک معتاد در جامعه را از لحاظ دینی و انسانی، احیای انسان و نجات بشریت دانست و تاکید کرد: تلاش و حرکت در این مسیر، در حقیقت اقدامی دینی، اخلاقی، ملی و انقلابی و در راستای کمک به مردم بویژه نسل جوان کشور است.

نجات یک معتاد، احیای انسان و اقدامی ملی و انقلابی است/ باید از تجارب موفق دیگر کشورها در مواجهه با پدیده اعتیاد استفاده کرد/ تاکید بر آگاه سازی نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشگاهها/ بررسی عملکرد 4 ساله دستگاههای عضو ستاد مبارزه با مواد مخدربه گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی امروز دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ضرورت توجه به نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشگاهها و آگاه‌سازی آنان نسبت به تبعات استفاده از مواد مخدر، گفت: آموزش و پرورش و معلمان و اساتید ما نقش و مسوولیت بسیار حائز اهمیتی در این زمینه دارند و باید به گونه‌ای گام برداریم که مدارس و دانشگاه‌های کشور محیط های پاک باشند.

روحانی مبارزه با پدیده پولشویی، گسترش فضاهای نگهداری از معتادان و متجاهرین، استفاده از طرح ها و اقدامات نوین در زمینه مبارزه با مخدر و بهره گیری از ظرفیت های گسترده سازمان های مردم نهاد(سمن ها) و بخش‌های مردمی را در کاهش آمار مبتلایان به مواد مخدر مهم دانست و افزود: باید از تجارب موفق دیگر کشورها در مواجهه با پدیده اعتیاد و گسترش مواد مخدر استفاده کنیم.

رئیس‌جمهور بر ضرورت مراقبت بهتر و جدی‌تر از مرزها و گسترش رایزنی با همسایگان در راستای جلوگیری از قاچاق و ورود مواد مخدر به کشور نیز تاکید کرد.

آنطور که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری گزارش داده است، در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست رئیس‌جمهور، با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر و پدیده اعتیاد در کشور ، عملکرد چهارساله دستگاههای عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر در چهار حوزه مقابله، درمان، پیشگیری و صیانت بررسی شد.

در این جلسه همچنین با نگاه آسیب شناسانه به فعالیت دستگاهها در حوزه های مختلف مبارزه با مواد مخدر، اولویت ها در زمینه پیشگیری ، توجه به جوانان بویژه در سطح آموزش و پرورش و دانشگاهها، توجه به امور زنان و موضوع درمان و پیشگیری با مشارکت مردم، تعیین و به تصویب رسید.

در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر مباحثی در راستای مقابله با مواد مخدر در مرزها انجام و مقرر شد، طرح جامعی در این راستا و متناسب با آن تهیه و در خصوص آن تصمیم گیری شود.

گسترش مراکزی برای درمان و هدایت معتادان و اشتغال آنان در حوزه های مختلف فعالیت و کار، از دیگر محورهای جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر بود که در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه توانمند سازی و بانک ها در حوزه ارائه تسهیلات برای کار و اشتغال زایی و دیگر دستگاه ها نیز برای تاسیس این مراکز موظف به برنامه ریزی و انجام اقدامات شدند.

همچنین مقرر شد ستاد به صورت ماهانه این مصوبات را از دستگاههای مربوطه پیگیری کند تا بتواند گزارش مناسب و موفقیت آمیزی از اجرای این طرح ها به رهبر معظم انقلاب ارائه کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *