یک ورزش فوق‌العاده مخصوص هوای آلوده

13:21 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۱۴۹
اکسیژن به‌ عنوان حیاتی‌ترین عنصر، نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ایفا می‌کند؛ به‌ گونه‌ای که امکان حیات بدون آن وجود ندارد.
یک ورزش فوق‌العاده مخصوص هوای آلودهبه گزارش گروه فضای مجازی ،  تنفس اصلی‌ترین راه رساندن اکسیژن به بدن انسان است که شامل دو مرحله دم و بازدم است. تنفس به ۳ نوع ترقوه‌ای، سینه‌ای و شکمی تقسیم می‌شود. بهترین نوع تنفس، تنفس شکمی است که کودکان از آن بهره‌مند هستند، اما متاسفانه در سنین بالاتر به دلایل مختلف مانند آلودگی هوا، استرس‌های روزانه، اتفاقات و حوادث، مشکلات عاطفی، اضطراب و... نمی‌توانیم به درستی تنفس کنیم.

اگر ندانید چگونه تنفس طبیعی انجام دهید، احساس خستگی می‌کنید و روحیه‌تان تضعیف می‌شود، اما چنانچه تمرین‌های تنفس کامل را انجام دهید و بتوانید شیوه تنفس خود را اصلاح کنید، حتی در موقعیت‌های تنش‌زا نیز می‌توانید به احساس خوبی برسید یا حداقل تنش‌ها را بهتر مهار و کنترل کنید.

در کل، تنفس درست دارای فواید بسیاری است و برای بهبود آن نیز تمرینات مختلفی وجود دارد. با توجه به سن و جنسیت، تعداد تنفس در هر دقیقه متفاوت است که در بالغان بین ۱۳ تا ۲۰ عدد در دقیقه در نظر گرفته می‌شود.

شما ممکن نیست کتابی در زمینه تمرکز حواس و آرامش ذهن پیدا کنید که در آن فصلی به تنفس درست اختصاص داده نشده باشد. در یوگا، تنفس آن قدر مهم است که خیلی‌ها تصور می‌کنند یوگا به تمامی یعنی تنفس! در مقدمه گلستان سعدی نیز اولین نعمت خداوندی که سپاس گفته شده، تنفس است: «.. هر نفسی که فرو می‌رود مُمّدِ حیات است و، چون برمی‌آید مفرح ذات.» ما نیز به تمرین‌هایی اشاره کرده‌ایم که انجام مرتب آن‌ها به خصوص در هوای آلوده می‌تواند به اصلاح تنفس و انجام کامل آن کمک کند.

فواید تنفس عمیق
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *