بانک ها چقدر به بانک مرکزی بدهکارند؟

14:22 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۱۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در مهرماه سال ۹۶ رقم ۱۱۲۳.۸ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به اسفندماه سال قبل حدود ۱۲.۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۵ درصد رشد پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، براساس جدید‌ترین آمار منتشر شده گزارش بانک مرکزی از گزیده آمار‌های اقتصادی نشان می‌دهد که بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی در مهرماه سال جاری بالغ بر ۶۲۴.۳ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به اسفندماه سال گذشته بارشد ۸.۴ درصدی و نسبت به مهرماه سال گذشته حدود ۱.۳ درصد رشد کرده است.

در این میان بدهی بخش غیردولتی به بانک مرکزی در مهرماه سال جاری رقم ۹۹۶۷.۵ هزار میلیارد ریال اعلام شده است که به نسبت اسفندماه سال گذشته ۸.۶ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

همچنین رقم بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در مهرماه سال ۹۶ رقم ۱۱۲۳.۸ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به اسفندماه سال قبل حدود ۱۲.۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴.۵ درصد رشد پیدا کرده است.

گفتنی است سپرده بانک‌ها و موسسات اعتباری نزد بانک مرکزی در مهرماه سال ۹۶ به رقم ۱۵۰۴.۸ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به اسفندماه سال قبل ۱۴.۶ درصد رشد و نسبت به مهر سال گذشته ۲۲.۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین سپرده‌های بخش دولتی نزد بانک مرکزی در مهرماه سال جاری رقم ۳۵۵.۸ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به اسفند سال قبل ۴.۷ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱.۷ درصد کاهش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *