ابوالفضل پورعرب خواستار توقف نسل‌کشی پرندگان شد/ فریبکاری و مهمانکُشی رسم ما نیست

13:01 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۱۳۳
از مسئولان اجرای قانون در کشور درخواست دارم با پایان این کشتار و جلوگیری از نابودی سایر گونه‌ها، نام کشورمان را از این قانون‌گریزی خونین و شرم‌آور پاک کنند که فریبکاری و مهمانکشی رسم ما نیست.

ابوالفضل پورعرب خواستار توقف نسل‌کشی پرندگان شد/ فریبکاری و مهمانکُشی رسم ما نیستبه گزارش گروه فضای مجازی ،ابوالفضل پورعرب، طی یادداشتی، خطاب به صیادان و مسئولان ذی‌ربط خواهان پایان نسل‌کشی پرندگان مهاجر در تالاب‌های کشور شد.

یادداشت این هنرمند را در ادامه می‌خوانید:

آنچه امروز در تالاب‌های شمالی و جنوبی کشور به ویژه فریدونکنار، ازباران و سرخرود شاهد هستیم، تنها ظلم در حق پرندگان مهاجر نیست.

این قتل‌عام و کشتار بی‌رحمانه، ظلم در حق فرهنگ، تاریخ و شان ملت ایران است. ملتی که آوازه مهمان‌نوازی‌اش جهانی بود و امروز تنها به دلیل سودجویی جمعی انگشت‌شمار از متخلفان، گوی سبقت را در نسل‌کشی پرندگان مهاجر از دیگر کشورها ربوده است.

فریب و کشتار این میهمانان خسته‌بال که بی‌خبر از ذات پلید دام، به امید دانه از آسمان به خاک کشورمان پناه می‌آورند اوج فرومایگی است و لکه‌ای سیاه بر نام ایران و ایرانی.

هر چند این نسل‌کشی بی‌رحمانه طی سال‌های اخیر به کاهش تعداد و جمعیت بسیاری از گونه‌ها انجامیده اما امروز از هموطنان صیاد می‌خواهم قتل‌عام پرندگان مسافر را که نه سنت آبا و اجداد‌ی‌شان بلکه، حاصل استفاده از ابزاری جدید است و مرگ دسته‌جمعی میلیون‌ها پرنده را رقم می‌زند پایان داده و با جمع‌آوری این دام‌های در هم تنیده، تولدی دوباره را برای مخلوقات بی‌گناه خداوند به ارمغان آورند. مخلوقاتی که جان شیرینشان هدیه خداوند است و روا نیست به دست بندگان خدا به ناحق ستانده شود.

همچنین از مسئولان اجرای قانون در کشور درخواست دارم با پایان این کشتار و جلوگیری از نابودی سایر گونه‌ها، نام کشورمان را از این قانون‌گریزی خونین و شرم‌آور پاک کنند که فریبکاری و مهمانکشی رسم ما نیست.

 

 

منبع:تسنیم

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *