رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرمت و بازسازی آب‌انبار تاریخی محمدیه نائین

11:29 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۰۹۰
رئیس اداره میراث‌فرهنگی نائین از مرمت و بازسازی آب‌انبار میدان بالای محمدیه با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، هیئت امنا و اهالی محله محمدیه نائین خبر داد.

مرمت و بازسازی آب‌انبار تاریخی محمدیه نائینبه گزارش گروه جامعه ،محمود مدنیان گفت: آب‌انبار میدان بالای محمدیه جزو مجموعه بنا‌های تاریخی میدان مسجد جامع بوده که حسینیه این محل در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. همچنین با توجه به خشتی بودن سازه و گنبد بنا و رطوبت شدید، بنای آب‌انبار آسیب دیده و تخریب شده بود، که با هماهنگی و مشارکت خیران، هیئت امنای حسینه میدان بالای محمدیه و اداره میراث‌فرهنگی نائین در حال مرمت و احیاست.

وی افزود:در شهرستان نائین بیش از ۱۲۰ آب‌انبار تاریخی وجود دارد و هنوز بیش از ۸۰‌درصد این آب‌انبار‌ها در حال استفاده در فصل گرم سال است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نائین افزود: «در این پروژه بخش‌های فرو‌ریخته گنبد آب‌انبار و بازسازی باد‌گیر‌ها و آماده‌سازی مخزن برای استفاده و آب‌گیری، مرمت و بازسازی خواهد شد.»

این بنا با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال و با مشارکت و همراهی خیران، اهالی محل، هیئت امنا، و این اداره در حال اجراست.

آب‌انبار‌های تاریخی نائین در حال حاضر مهم‌ترین منبع تأمین آب در شهرستان نائین محسوب می‌شود، در حال حاضر نیز آب‌انباری با همان سبک معماری سنتی با مخزن و باد‌گیر‌ها در محل ساخت مسکن مهر شهرستان نائین در حال ساخت است.


برچسب ها: میراث فرهنگی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *