رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سامان‌دهی بقعه شیخ‌جبرئیل در اردبیل نیازمند اعتبار ۵میلیارد تومانی

11:05 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۰۷۴
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:سامان‌دهی بقعه شیخ جبرئیل در شهر اردبیل نیازمند ۵میلیارد تومان اعتبار است.

سامان‌دهی بقعه شیخ‌جبرئیل در اردبیل نیازمند اعتبار ۵میلیارد تومانیبه گزارش گروه جامعه ،کریم حاجی‌زاده گفت: آرامگاه امین‌الدین جبرئیل پدر شیخ صفی‌الدین اردبیلی جد خاندان صفوی یکی از آثار غنی تاریخی شهر اردبیل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به قرارگیری این بنا در قریه شیخ کلخوران که امروز بخشی از شهر اردبیل محسوب می‌شود،افزود: این مجموعه که شامل آرامگاه شیخ‌جبرئیل و تنی چند از حکام دوره صفوی است، به‌مانند سایر آثار تاریخی نیازمند مرمت و نگهداری دائمی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل تاکید کرد:طرح جامع مرمت و سامان‌دهی بقعه در سال‌های اخیر تهیه شده و با این وجود به‌دلیل محدودیت اعتبارات تاکنون به صورت کامل اجرا نشده است.

حاجی‌زاده با اذعان به این‌که اعتبار مرمت این اثر تاریخی از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود، ادامه داد: به‌دلیل کمبود اعتبارات صرفاً مرمت و نگهداری اضطراری بقعه انجام شده است.

وی افزود: به منظور اجرای طرح مرمت نیازمند ۵ میلیارد تومان اعتبار هستیم که امیدواریم در سال آینده رقم مناسبی به این اثر تاریخی اختصاص یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اردبیل همچنین به توافق با برخی دستگاه‌های اجرایی برای نگهداری و حفاظت از این اثر اشاره کرد و افزود: به‌عنوان مثال در بهسازی باغ پیرامون بقعه، شهرداری اردبیل مشارکت دارد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: میراث فرهنگی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *