رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خواننده آواز ایرانی باید نوآنس داشته باشد

10:30 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۰۳۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
بیست‌وچهارمین مراسم «شب آواز ایرانی» روز گذشته با حضور هنرمندان موسیقی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، بیست و چهارمین مراسم «شب آواز ایرانی» عصر شنبه 25 آذر با حضور هنرمندان موسیقی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

داوری و کارشناسی این برنامه را فریدون شهبازیان، مظفر شفیعی و علی‌اصغر شاه‌زیدی برعهده داشتند.

نوذر گودرزی (خواننده) و حمید فدایی (نوازنده تار) با انتخاب شعری از مولانا اولین گروهی بودند که در این مسابقه به اجرا پرداختند.

گروه دوم متشکل از صابر جعفریان (خواننده) و الیاس جهانگیری (نوازنده سه تار و کارشناس موسیقی ایرانی) بر اساس شعری از حافظ، قطعه دوم این محفل را نواختند.

فرهاد فرامرزی (خواننده) و رامین آشنا (نوازنده تار) در سومین نوبت آوازخوانی و اجرای موسیقی بیست و چهارمین «شب آواز ایرانی» به روی سن رفتند و پرهام کاکاوند (خواننده و نوازنده تنبک) و سیاوش معصومی (نوازنده سنتور) نیز به عنوان گروه چهارم به اجرا پرداختند.

همچنین در ادامه مجتبی عسگری (خواننده موسیقی اصیل ایرانی) و صائب کاکاوند (نوازنده تار) در بیست و چهارمین «شب آواز ایرانی» ساز و آوازی را در دستگاه شور اجرا کردند.

هریک از گروه‌های شرکت کننده در این مراسم فرصت داشتند تا در 15 دقیقه قطعه منتخب خود را اجرا کنند. در ادامه داوران نظرات و نکاتی را درباره کیفیت اجرای هریک از گروه‌ها اعلام می‌کردند. از جمله نکاتی که فریدون شهبازیان پس از اجرای یکی از گروه‌ها متذکر شد این بود که در آواز اصیل ایرانی باید به ادوات تحریر دقت بسیار کرد و اگر خواننده نوآنس نداشته باشد باید بالاجبار برای تثبیت خود حین اجرا فقط داد بزند و این موسیقی و آواز نیست. شهبازیان در ادامه به یکی از شرکت‌کنندگان در رقابت توصیه کرد حین آواز خواندن نواختن تنبک توامان اشتباه است چون مانع از تمرکز برای اجرای بهتر آواز در یک جلسه رقابتی می‌شود.

گفتنی است اجرای این مراسم را عباس سجادی تهیه کننده برنامه «دستان» و کارشناس حوزه موسیقی، شعر و ادبیات برعهده داشت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *