گرشاسبی: نه ما از ریزه اسپور شکایت داریم نه آنها از ما/ خاکریز اصلی فیفا است!/ 2 روز دیگر قرارداد برانکو را تمدید می‌کنیم/ مدیر پشت میز نیستم

12:28 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۹۸۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرپرست باشگاه پرسپولیس در نشستی خبری پاسخگوی خبرنگاران است.

گرشاسبی: نه ما از ریزه اسپور شکایت داریم نه آنها از ما/ خاکریز اصلی فیفا است!/ 2 روز دیگر قرارداد برانکو را تمدید می‌کنیمبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، حمیدرضا گرشاسبی در نشست خبری امروزش که در محل باشگاه پرسپولیس برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد داریم اگر رسانه‌ها نباشند، ورزشی نخواهد بود. اگر اخبار، هشدارها و تذکرات به ما مدیران از سوی شما نباشد، قطعاً به بیراهه می‌رویم.من اعتراف می‌کنم بعضی مواقع عمداً پاسخ خبرنگاران را نمی‌دادم، از این جهت که ما پاسخی ویژه برای سؤالات اخیر داشتیم و باید به نتیجه مطلوب می‌رسیدیم تا پاسخگوی خبرنگاران باشیم. نمی‌توانستیم وقتی چیزی قطعی نشده در مورد آن صحبت کنیم.

وی افزود: در اینجا قبل از هر چیز لازم می‌دانم تشکر ویژه‌ای از اعضای هیئت مدیره که همیشه همراه تیم بوده‌اند، داشته باشم. مطمئناً اگر حمایت آنها نبود باشگاه هیچ وقت موفق نمی‌شد. طبیعی است اگر تضاد و فاصله‌ای بین اعضای هیئت مدیره باشد هیچ وقت تسلی خاطری پیدا نمی‌شد و مدیریت باشگاه نمی‌توانست برنامه‌هایش را پیش ببرد. خیلی مواقع در تیم‌های دیگر می‌بینیم عدم هماهنگی و تضادی که در هیئت مدیره‌هایشان وجود دارد باعث می‌شود شیرازه تیم‌شان از هم بپاشد و در راه نابودی و حتی انحلال قدم برمی‌دارند. در کنار اعضای هیئت مدیره یک دوست عزیز و باتجربه به نام عرب به جمع ما اضافه شده است. او در بخش معاونت مالی و پشتیبانی باشگاه کمک زیادی به ما می‌کند تا کارها سریع‌تر پیش برود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: ما در اولین گام سعی کردیم برای باشگاه مجوز حرفه‌ای بگیریم و خوشحالیم که این اتفاق رخ داد. جا دارد تشکری داشته باشیم از افرادی که در این زمینه به ما کمک زیادی کردند، از وزارت ورزش و شخص وزیر گرفته تا فدراسیون فوتبال و مهدی تاج که تعامل خیلی خوبی بین ما ایجاد شد تا اولین تیمی باشیم که مجوز حرفه‌ای می‌گیریم. البته بدهی‌های زیادی داریم که ما متعهد به پرداخت آن شدیم و من در ادامه رقم‌های آن را تشریح می‌کنم. 

گرشاسبی با اشاره به میزان بدهی‌های باشگاه پرسپولیس گفت: ما یکسری مطالبات و بدهی‌ها داشتیم که در خصوص موارد مختلف بود و مبلغ آن حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان است. تقریباً 90 درصد از این بدهی را پرداخت کرده‌ایم. یکسری بدهی هم مربوط به کمیته استیناف است که مبلغ آن 3.5 میلیارد تومان است، دیگر بدهی ما مربوط به پرونده‌های تجدیدنظر است که مبلغ آن به چهار میلیارد و 600 میلیون تومان می‌رسد. تمام این بدهی‌ها مربوط به کسانی هست که در باشگاه پرسپولیس یک سال، دو سال، پنج سال و 10 سال و 20 سال زحمت کشیده‌اند و به‌عنوان بازیکن و مربی پرسپولیس از باشگاه طلب دارند. یکسری مربوط به مربیانی است که اوایل انقلاب در پرسپولیس حضور داشتند که باید بدهی تمام آنها پرداخت شود. یکسری بدهی ما هم مربوط به پرونده‌های خارجی است که مبلغ آن به هفت میلیارد می‌رسد که این بدهی‌ را هم باید به نوعی با زمان‌بندی پرداخت کنیم.  

وی افزود: خوشبختانه ما برای دریافت مجوز حرفه‌ای از این مرحله عبور کردیم و مشکل خاصی وجود ندارد، بحث اصلی باشگاه بحث مهدی طارمی و باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه بود که هم ما و هم طرف ترکیه‌ای در این خصوص شکایت کرده بودیم، طبق مستنداتی که داشتیم حق صددرصد با ما بود، چون مهدی طارمی 26 فروردین با باشگاه پرسپولیس تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده بود، او سپس به ترکیه رفت و دو جلسه تمرینی با ریزه اسپور داشت و دوباره به ایران برگشت و قرارداد اصلی‌اش را هم با ما امضا کرد. کارت ITC او برای پرسپولیس صادر شد، در لیگ برای ما بازی کرد و حتی کارت او در لیگ قهرمانان آسیا نیز تأیید شد و برای ما به میدان رفت. با وجود تمام این مدارک و مستندات ما محکوم شدیم، اما طرف ترکیه‌ای می‌گوید که مستندات ما مصاحبه‌هایی که بود در رسانه‌های داخلی خودتان منتشر شد و آنها ما را با این مدارک محکوم کردند. این مسئله هم گذشت و ما دوباره شکایتی کردیم که در حال پیگیری بودیم، اما برنده باشگاه ریزه اسپور اعلام شده بود و با توجه به اینکه نتیجه نهایی به این شکل اعلام شد ما دیدیم بهترین روش برای کم‌کردن تبعات این رأی تعامل و رفاقت با ریزه اسپوری‌هاست که از این در وارد شدیم.

گرشاسبی در خصوص چگونگی تعامل با مسئولان باشگاه ریزه اسپور گفت: در سفری که آقای اردوغان نخست وزیر ترکیه به ایران داشت، آقای سلطانی‌فر که باید تشکر ویژه‌ای از او داشته باشم در زمان ناهار این موضوع را با آقای اردوغان مطرح کرده بود و او همان‌جا تلفن خود را برداشته بود و تماسی در این خصوص حاصل کرده و دستور داده بود که نهایت همکاری با پرسپولیس انجام شود. همین مسئله باعث شد که ما به جلسه با مسئولان باشگاه ریزه‌اسپور برویم که مسئول حقوقی و بین‌المللی باشگاه همراه من بود. ما به استانبول ترکیه رفتیم. روزی که رسیدیم جلسه‌ای پنج ساعته با آنها برگزار کردیم و در شروع مباحث آنها از ما خواستند 795 هزار و 500 یورو جریمه را به حساب‌شان واریز کنیم تا شکایت خود را پس بگیرند، صحبت‌ها ادامه داشت و در همان تاریخ آقای روحانی به ترکیه آمد که بنده با آقایان واعظی و حسینی مسئول تشریفات نهاد ریاست جمهوری و همچنین آقای ظریف که در آنجا حضور داشت و برای نشست سران کشورهای اسلامی به ترکیه آمده بود، صحبت کردم. ما مسائل و مشکلات را مطرح کردیم و قرار شد آقای ظریف لابه‌لای جلساتی که برگزار می‌شود این موضوع را بار دیگر مطرح کند و به همین دلیل ما دو روز پرواز‌مان را به تأخیر انداختیم. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: ما دوباره با مسئولان باشگاه ریزه اسپور وارد جلسه شدیم و آنها به ما پیشنهاد دادند به جای پرداخت جریمه، مهدی طارمی یا علی علیپور را به آنها بدهیم. ما با این موضوع مخالفت کردیم و گفتیم شما کاری کرده‌اید که از نقل‌وانتقالات محروم هستیم و اگر این بازیکنان خودمان را هم بدهیم دیگر حسابی به مشکل می‌خوریم. خوشبختانه در نهایت با خیر و خوشی توافق انجام شد و دیگر قرار نیست جریمه‌ای هم بدهیم و تفاهم‌نامه‌ای با یکدیگر امضا کردیم که امضای مسئولان حقوقی دو باشگاه در این تفاهم‌نامه وجود دارد.

وی با نشان دادن تفاهم‌نامه به خبرنگاران گفت: در بندهای این تفاهم‌نامه طرفین بندی را اضافه کردند که شکایت‌ها را از یکدیگر پس بگیرند و متعاقباً نه ما و نه ریزه‌اسپور دیگر شکایتی از یکدیگر نداریم. تنها پیگیری ما موضوع بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات است. علاوه بر اینها ما رضایتی هم در خصوص مهدی طارمی گرفتیم و مسئولان باشگاه ریزه اسپور گفتند ما دیگر در خصوص موضوع طارمی شکایت و پیگیری نداریم.

گرشاسبی تصریح کرد: موضوع ریزه اسپور اولین خاکریز بود که جلو رفتیم، اما خاکریز اصلی ما فیفاست. برای پیگیری شکایت‌مان در فیفا هم یک وکیل سوئیسی گرفته‌ایم و امیدواریم که پنجره‌های نقل‌وانتقالات باز شود تا بتوانیم مشکلات‌مان در این زمینه را هم برطرف کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در این باره اضافه کرد: روزی که ما تفاهمنامه را با باشگاه ریزه اسپور امضا کردیم، فردای آن روز آخرین مهلت بود که باشگاه ریزه‌اسپور دفاعیه خود را به فیفا ارسال کند، از این رو قرار شد آنها این کار را انجام ندهند تا محکومیتی برای ما اتفاق نیفتد. در واقع وقتی آنها جوابی به نامه فیفا ندهند یعنی اینکه هیچ اعتراضی ندارند. قرار شد آنها به فیفا نامه بزنند که ما با باشگاه پرسپولیس توافق کرده‌ایم و مشکلی بین ما وجود ندارد. در این قرارداد امضا شده بین طرفین قید شده که باشگاه ریزه اسپور اعلام می‌کند علاوه اینکه شکایت خود را از باشگاه پرسپولیس پس گرفته کمک می‌کند تا محرومیت این باشگاه لغو شود و تاکید می‌کند رضایت کامل از این توافقی که با باشگاه ما انجام داده را دارد، ضمن اینکه در این قرارداد ذکر شده این توافق براساس توافق طرفین بوده است از این رو پرسپولیس می‌تواند توافقنامه را به دادگاه CAS و فیفا بفرستد، ما نیز (باشگاه ریزه اسپور) هیچ ادعایی نداریم و در سایر موارد با باشگاه پرسپولیس توافق کرده‌ایم.

وی در ادامه یادآور شد: در توافق‌نامه‌ای که به امضا طرفین رسیده است، وکیل اصلی باشگاه ریزه اسپور و علی زکی، قائم مقام این باشگاه آن را امضا کرده‌اند، من و مسئول حقوقی باشگاه نیز از طرف پرسپولیس نامه را امضا کردیم. ما از طرف فیفا پیگیر ماجرا هستیم و به آنها اعلام کرده‌ایم که همه چیز بین ما و باشگاه ترکیه‌ای حل شده است و امیدواریم که فیفا کاسه داغ‌تر از آش نشود و با لغو محرومیت‌مان بتوانیم برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا تیم خود را تقویت کنیم. ضمن اینکه ما در قبال جریمه‌ای که شده‌ایم با این توافق‌نامه هیچ پولی پرداخت نخواهیم کرد.

گرشاسبی درباره برنامه‌هایش در باشگاه پرسپولیس هم عنوان کرد: ما امروز فردا تکلیف اسپانسر باشگاه را روشن خواهیم کرد، جلسات زیادی در این مورد برگزار شده و امروز در نشست هیئت مدیره مصوب شد که در امروز و یا فردا تکلیف نهایی اسپانسر باشگاه را مشخص کنیم. امیدواریم که این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد تا مشکلی برای پرداختی به بازیکنان و اعضای کادرفنی نداشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد دیگر اعتراضی از کسی نخواهیم شنید. این حق باشگاه است که شرایط مالی‌اش مناسب باشد و بتواند به تعهداتش در قبال بازیکنان و مربیان عمل کند. بازیکنان هم حق دارند که دنبال حق و حقوق خود باشند، به‌هرحال آنها موفقیت‌های خوبی را برای تیم رقم زده‌اند و وظیفه ماست تا شرایط خوبی را برای آنها فراهم کنیم. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره تمدید قرارداد برانکو اضافه کرد: توافقات لازم با برانکو انجام شده است و فقط یکسری بدهی‌های گذشته او و دستیاران خارجی‌اش مانده است که آنها را به زودی پرداخت می‌کنیم. انشاالله پس فردا قرارداد برانکو را نهایی خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه بحث موضوع لیست خرید برانکو مطرح شده است، گفت: بله، در این مورد صحبت شده و لیست برانکو آماده است، اما باید اول منتظر نهایی شدن پرونده محرومیت‌مان باشیم. من قرار است سفری دو روزه به ترکیه داشته باشم، اما شش روز درگیر این پرونده بودم. دوست نداشتم دست خالی برگردم و واقعاً خیلی تلاش کردیم که این توافق انجام شود. خوب نیست که من این حرف را بگویم، اما واقعاً کار بسیار سختی بود. تأکید می‌کنم که نقش ورزش در سیاست بین کشورها خیلی مهم است. بعضی وقت‌ها یک بازی رفت و برگشت ورزشی می‌تواند جنگ بین دو کشور را تمام کند. ما در اینجا جا دارد از هیئت دولت، وزیر ورزش، دکتر ظریف و دکتر واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور که ما را در این مسیر کمک کردند، تشکر کنم. آنها نشان دادند که ورزش چقدر برای دولت اهمیت ویژه‌ای دارد، برای آنها خوشحال کردن 40 میلیون هواداران خیلی اهمیت داشت. 

گرشاسبی در واکنش به این پرسش که چه تضمینی است که بعد از این همه رایزنی با باشگاه ریزه اسپور و لغو محرومیت مالی باشگاه پرسپولیس، مهدی طارمی در این باشگاه ماندنی شود، اظهار داشت: قطعاً همین بحث مطرح شده است. خوشبختانه خود طارمی با ما در این مسیر همراه است. او ناراحتی شدیدی بابت محرومیتی که برای باشگاه پیش آمده دارد. طارمی اعلام کرده است که هرچه که باشگاه صلاح بداند، مطیع آن خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه فیفا باشگاه پرسپولیس را به خاطر عدم صداقت و پرونده‌سازی محروم کرده نه شکایت ریزه اسپور و با این شرایط نباید شاهد لغو محرومیت پرسپولیس باشیم، تصریح کرد: به هر حال ما در فیفا شاکی داشتیم که آنها چنین حکمی صادر کردند حالا ما با تلاش خیلی زیاد رضایت شاکی‌مان را جلب کرده‌ایم و آنها شکایت خود را پس گرفته‌اند در اینکه ما در مجامع بین‌المللی بدحساب هستیم شکی نیست، همزمان با پرونده ریزه اسپور ما 11-12 پرونده دیگر در فیفا داشتیم، ان‌شاءالله آنها ختم به خیر می‌شود، قبول کنید قبل از اینکه بتوانیم رضایت باشگاه ریزه اسپور را بگیریم خیلی تلاش کردیم، به هر حال ما تلاش‌مان را کردیم و بقیه‌اش با فیفا است، به هر حال ما نمی‌توانیم با فیفا بجنگیم، خطایی سر زده و شکایت صورت گرفته و ما حالا رضایت شاکی را گرفته‌ایم، برای اینکه به هدفمان برسیم با وکیل سوئیسی که زبان فیفا را خیلی خوب می‌فهمد همکاری می‌کنیم و هرچه در این مسیر در توان‌مان بود در این مسیر به کار گرفته‌ایم، شما در نظر بگیرید فقط 4 میلیارد جریمه مالی ما به خاطر شکایت ریزه اسپور بود که این جریمه را برداشتیم، ان‌شاءالله که محرومیت ما هم لغو شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوال یک خبرنگار دیگر در ارتباط با اینکه باشگاه پرسپولیس چه قولی به باشگاه ریزه اسپور داده است که آنها حاضر شده‌اند چنین شرایطی را بپذیرند، گفت: ما به آنها قول دادیم که قرارداد خواهرخواندگی امضا کنیم و در خیلی از زمینه‌ها با یکدیگر داشته باشیم حتی دو دیدار رفت و برگشت برگزار کنیم. ما این آمادگی را اعلام کردیم که با باشگاه ریزه اسپور بازیکن ترانسفر کنیم، آنها در زمین ترانسفر بازیکن به اروپا خیلی موفق هستند و به احتمال قوی فردا نایب‌رئیس و مدیرفنی باشگاه ریزه اسپور به ایران خواهند آمد و از امکانات ما بازدید خواهند کرد. آنها به تمرینات ما هم خواهند آمد تا اگر بازیکنی را پسند کردند او را جذب کنند. البته بازیکنی که کادرفنی روی آن خیلی حساب نکرده باشد، آنها می‌خواهند در نیم‌فصل تیم‌شان را تقویت کنند و ما هم نمی‌خواهیم تضعیف شویم، از این رو این آمادگی را داریم که 2-3 بازیکن تیم‌مان را که در جاهای دیگر مشغول بازی هستند به آنها بدهیم. در نهایت همه ‌جوره با این باشگاه همکاری خواهیم کرد.

گرشاسبی درباره اینکه مهدی طارمی علاقه‌ای به تمدید قرارداد دارد یا نه، عنوان کرد:  طارمی قرار است در این زمینه با باشگاه صحبت کند، ما حتی به او اعلام کرده‌ایم اگر تیمی را برای آینده فوتبال خود در اروپا پیدا کرده این آمادگی را داریم که جلو رفته و مذاکره کنیم، ما مدلمان این است که جلوی پیشرفت بازیکنان را نگیریم، هر بازیکنی که بخواهد پرواز کند  ما جلوی پرواز آنها را نمی‌گیریم. هر بازیکنی  که پیشنهاد خارجی داشته باشد می‌تواند آن را مطرح کند ما جلوی پیشرفت بازیکنی را نمی‌گیریم و با اجازه کادرفنی پیشنهاد خارجی او را بررسی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد مبلغ قرارداد برانکو گفت: در این مورد صلاح نمی‌بینم چیزی را رسانه‌ای کنم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه آیا باشگاه پرسپولیس قصد تغییر اسپانسرش را دارد یا نه، خاطرنشان کرد: ما در این زمینه تا چیزی نهایی نشده اعلام نمی‌کنیم. بحث کلی ما این است که تا امضا نهایی نشود، چیزی را رسانه‌ای نکنیم. بارها اتفاق افتاده در ورزش کشور ما یک مدیر برای یک پستی انتخاب شده و وقتی از پله‌ها بالا می‌رود در پله آخر می‌فهمد که حکم برای فرد دیگری صادر شده است. به هر حال ما هم تا چیزی نهایی نشده آن را اعلام نمی‌کنیم و می‌دانیم که شما موضوعات را موشکافانه بررسی می‌کنید اما درست نیست من تا چیزی نهایی نشده رسانه‌ای کنم.

گرشاسبی درباره بدهی سنگین مالیاتی باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: به عقیده من باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نباید مالیاتی بدهند، چون درآمدی ندارند! مالیات به درآمد تعلق می‌گیرد، اما ما دو باشگاه که هشتم‌مان گرو نه‌مان است!  در یک مقطعی وقتی حسابرس اداره مالیات به باشگاه‌مان آمد وقتی خواست حسابرسی کند، پرونده حسابرسی باشگاه ناقص بود. از این رو اداره مالیات از قانونی دیگر استفاده کرد. من از این اتفاق استقبال کرده و به نوعی شنگول شدم، اما سال‌ها بعد اداره مالیات یکصد و خرد‌ه‌ای میلیارد تومان برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مالیات بریده است. وقتی ما برای گرفتن مجوز حرفه‌ای اقدام کردیم با همکاری وزارت ورزش در نامه‌ای که وزیر اقتصاد صادر کرد، در این نامه قید شد که حسابرسی مالیات باشگاه‌های سرخابی در حال بررسی است. قطعاً مالیات دو باشگاه بخشیده نمی‌شود، چون خلاف قانون است اما رقم آن کاهش زیادی خواهد یافت.

وی در واکنش به طرح این موضوع که قرارداد با ایرانسل به کجا رسید و گویا این اسپانسر تمامی مبلغ قرارداد را پرداخت کرده است و با این حال گاهی صحبت فسخ قرارداد با این شرکت می‌شود، گفت: حالا که موضوع اسپانسر شد اینجا لازم است یک خسته‌نباشید ویژه به آقای طاهری بگویم که زحمات زیادی برای باشگاه کشید. ما دو سال و چهار ماه با آقای طاهری کنار هم کار کردیم. کار بزرگی که در این مدت صورت گرفت و استارت آن را آقای طاهری زد درآمدهای پنهان باشگاه بود که آشکار شد. به طور مثال، باشگاه در برخی محل‌ها از طریق اسپانسر می‌توانست درآمد داشته باشد، اما معلوم نبود این درآمدها کجاست، همین حالا هم خیلی از این درآمدها مشخص نیست اما باز هم خیلی از این درآمدها را مشخص کردیم و کم‌کم به اتفاقات بهتر هم نزدیک می‌شویم. اینکه گفته می‌شود ایرانسل تا پایان قرارداد پولی را به باشگاه پرداخت کرده کذب است، بلکه بخشی از این مبلغ به باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی پرداخت شده که به عنوان پیش‌پرداخت بود اما رقم اصلی قرارداد خیلی بیشتر از اینهاست که این پرداختی همچنان ادامه خواهد داشت.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه موضوع اسپانسری و پول‌هایی که حسین هدایتی به باشگاه پرداخت کرده چیست و آیا قرار است او دوباره به‌عنوان اسپانسر با باشگاه همکاری کند، تصریح کرد: ما یکسری هوادار عمومی و یکسری هوادار خاص داریم که این فردی که نام بردید جزو هواداران خاص است. ما از آقای هدایتی که بخشی از این هواداران خاص ما محسوب می‌شود از قرارداد اسپانسری فی‌مابین با باشگاه پرسپولیس چیزی حدود شش میلیارد طلب داریم که او گفته است پول‌هایی که تاکنون به باشگاه پرسپولیس کمک کرده را به جای این طلب حساب کنیم! ما هم اسناد موجود را به حسابرسی داده‌ایم و همه چیز هم شفاف است حتی اگر سکه‌ای یا دلار و یورو به باشگاه داده شده باشد ثبت شده و تنها مبالغی که هدایتی پرداخت کرده و ثبتی از آن وجود ندارد مربوط به برخی از مبلغ‌هاست که به صورت مستقیم به برخی بازیکنان داده شده است. در غیر این صورت همه این مبالغ به حساب باشگاه آمده و همه چیز هم شفاف است.

گرشاسبی در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است هدایتی باز هم به‌عنوان اسپانسر با باشگاه پرسپولیس کار کند، تصریح کرد: او اسپانسر ما نبوده است، اگر نامی از شرکتی روی پیراهن باشگاه خورده به این شکل است که ما برند باشگاه را به اسپانسری می‌دهیم و حالا این اسپانسر می‌تواند به صورت ریز اسپانسرهایی را برای خودش داشته باشد و این اسپانسری هم که شما می‌گویید جزو همین موارد است.

وی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار مبنی بر اینکه مهمترین دغدغه امروز بازیکنان پرسپولیس پرداخت نشدن پاداش قهرمانی است و جریمه‌هایی که مدام به سراغ آنها می‌آید که این سؤال پس از گلایه از ارتباط باشگاه با رسانه‌ها در زمانه مدیریت طاهری صورت گرفت، گفت: باشگاه پرسپولیس حاشیه‌های بزرگ هم دارد و بعضی جاها باید حق بدهید که برخی اتفاقات بیفتد. خود من در ورزشگاه آزادی از جایگاه بیرون آمدم که نزدیک 20-30 گوشی همراه مقابل دهان من آمد و یکی از این گوشی‌ها لبم را پاره کرد که در طول مصاحبه فقط خون می‌خوردم! یک بار هم ساعت 9 شب از جایی بیرون آمدم که یک دفعه یک خبرنگار مقابلم آمدم و سوال کرد نظر شما درباره برانکو چیست.

گرشاسبی عنوان کرد: حالا هم می‌گویم گلایه‌های رسانه‌ای از آقای طاهری بی‌انصافی است، اما درباره سوالی که پرسیدید، باید بگویم بازیکنان نسبت به برخی مطالبات خود گله دارند و به آنها حق می‌دهیم. حالا اگر بخواهم بگویم که پرداختی‌های ما چقدر بوده به نفع تیم نیست و ممکن است حاشیه‌ساز شود، اما همین قدر بگویم که از بقیه باشگاه‌ها پرداختی بهتری داشته‌ایم. ضمن اینکه منکر نمی‌شوم که بچه‌ها حق دارند به روز و به ساعت طبق قرارداد مطالبات خود را دریافت کنند، از روزی هم که خودم به باشگاه آمدم سه نوبت پرداختی داشتیم و پاداش دربی را هم هفته گذشته پرداخت کردیم، اما در خصوص جریمه‌ها بحث کمی متفاوت است، چون ما با اسپانسر در این زمینه قرارداد داریم، حالا وقتی بازیکنی به جای پوشیدن پیراهن اسپانسر جدید از پیراهن اسپانسر قبلی استفاده می‌کند، نباید جریمه شود چون این جریمه‌ها به حساب باشگاه زده می‌شود، بازیکنی هم که با باشگاه قرارداد امضا کرده و یکسری اصول را رعایت نمی‌کند با جرایمی هم روبه‌رو می‌شود و باید در این زمینه هماهنگی صورت بگیرد. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به این پرسش که گفته می‌شود برای دریافت مجوز حرفه‌ای سندسازی صورت گرفته است، اظهار داشت: اصلا سندسازی نبود و ابتدای صحبت‌هایم در خصوص مطالبات و بدهی‌های باشگاه صحبت کردم، شایعه سندسازی مربوط به بدهی‌هایی است که در استیناف وجود دارد که آنها هم در حال بررسی است تا ببینیم چگونه باید بدهی‌ها را پرداخت کنیم، همان‌طور که گفتم حدود هفت میلیارد بدهی خارجی داریم که آنها را به مرور داده‌ایم و اجازه نداده‌ایم به جایی برسد.

گرشاسبی در خصوص اینکه وضعیت احمد نوراللهی به چه شکل است و آیا او می‌تواند پرسپولیس را همراهی کند، گفت: ما خیلی دنبال حل این مشکل هستیم. باید از سردار کمالی هم تشکر کنم که پس از پیگیری‌های وزیر ورزش مجوز خروج از کشور نوراللهی را صادر کرد تا او توانست برای ما در آسیا بازی کند. اکنون هم چهار ماه از پایان خدمت نوراللهی گذشته و طبق صحبت‌هایی که با آقای آجورلو داشتیم در حال پیگیری این مشکل هم هستیم.

وی در واکنش به این موضوع که شایعاتی مطرح شده که سردار باران‌چشمه عضو هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی که اتفاقاً در نظام وظیفه هم حضور دارد، در این زمینه مشکلاتی را ایجاد کرده تا پرسپولیس نتواند از نورالهی بهره ببرد و این شایعه هم به مانند سال گذشته مطرح شده که تراکتورسازی در کورس قهرمانی با پرسپولیس دو بازیکن این تیم را به عنوان سرباز به خدمت گرفت، تصریح کرد: قاطع و صریح می‌گویم که اینطور نیست. همین چند روز پیش آقای آجورلو جلوی خود من با سردار کمالی به صورت تلفنی صحبت کرد که سریع‌تر مشکل نوراللهی حل شود و امیدواریم او زودتر از خدمت سربازی ترخیص شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به این موضوع که اکنون بحث حضور نوراللهی در دوره آموزشی پیش از خدمت مطرح شده در حالی که او شرایطی مشابه با عالیشاه دارد، اما چنین موضوعی برای عالیشاه که بازیکن تراکتورسازی محسوب می‌شود چنین مشکلی مطرح نشده است، گفت: مشکل عالیشاه هم به همین شکل است.

گرشاسبی درباره پرونده گولچ و اینکه این پرونده به کجا رسید، گفت: این بازیکن شکایتی از باشگاه کرده بود و نامه‌ای برای ما آمد که پاسخ آن را دادیم، اما هنوز حکمی صادر نشده است. این بازیکن ایجنتی به اسم آقای شریف دارد که گویا بابت 100 هزار دلاری که از باشگاه می‌خواسته روزی نیم درصد جریمه درنظر گرفته‌اند که این مبلغ به 180 هزار دلار رسیده است. با این حال ما در حال تلاش هستیم که با پرداخت 115 هزار دلار این مشکل را حل و فصل کنیم.

وی در خصوص اینکه یکی از درآمدهای عیان باشگاه پرسپولیس ورزشگاه درفشی‌فر بود و الان نهان شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، گفت: برخی نوشته بودند که ۶۱ میلیارد در پرسپولیس گم شده است اما ما به عنوان یک باشگاه دولتی حسابرس قانونی داریم، قبل از این ورزشگاه درفشی‌فر را به مبلغ ۶۱ میلیارد تومان جزء اموال و دارایی باشگاه پرسپولیس به حساب آوردند اما سال بعد که سند آن را خواستند مشخص شد که سند آن به نام پرسپولیس نخورده و گفتند چطور وقتی سند به نام پرسپولیس نیست جزء اموال به حساب آمده است؟ این موضوع باعث شد که نام درفشی‌فر از اموال باشگاه پرسپولیس خارج شود و به همین دلیل در تراز مالی باشگاه پرسپولیس ۶۱ میلیارد کم شد که این ۶۱ میلیارد همان ورزشگاه درفشی‌فر است. از وقتی که ما مسئولیت را بر عهده گرفتیم با مساعدت شهرداری قرار است رقمی را در نظر بگیریم تا با پولی که از اسپانسر می‌گیریم به سرعت ورزشگاه درفشی‌فر را از این وضعیت اسفناک خارج کنیم.

وی درباره اینکه گفته می‌شود او سرپرست موقت است و قرار است اسلامیان به عنوان مدیرعامل پرسپولیس معرفی شود، افزود: همه کسانی که مرا می‌شناسند می‌دانند که من مسئول پشت میز نیستم و همیشه بر لبه میز آماده رفتن هستم، اگر ببینم جایی نمی‌توانم کمک کنم خیانت نمی‌کنم و می‌روم، مطمئناً این پست در پرسپولیس هم ماندنی نیست، از همان روزی که صحبت شد من مسئولیت بگیرم گفتم که اگر کسی بهتر از ما آمد خوشحال می‌شویم و از آنها تشکر هم می‌کنیم. این پست‌ها ماندنی نیستند اما اینگونه اخبار که در رسانه‌ها منتشر می‌شود باعث می‌شود در سرعت کار ما خلل بوجود بیاید چرا که اسپانسرها می‌گویند که اگر فلان مدیر رفتنی است صبر کنیم و با مدیر جدید کار کنیم یا اینکه الان می‌خواهیم با بازیکنان مذاکره کنیم دچار مشکل می‌شویم اما هرکسی به باشگاه بیاید ما استقبال می‌کنیم.

گرشاسبی درباره حق پخش هم خاطرنشان کرد: حدود یک ماه قبل به همراه مدیران باشگاه‌ها به مجلس رفتیم و جلسه‌ای به ریاست آقای مطهری برگزار کردیم، در این جلسه اقای شهریاری از صدا و سیما و آقایان خادم و داورزنی از وزارت ورزش حضور داشتند. قرار شد کمیته‌ای تشکیل شده و طرحی آماده کنند تا موضوع حق پخش به سرانجام برسد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره عضو پنجم هیئت مدیره و اینکه چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: این مسئله در حیطه اختیارات وزیر ورزش است و او تصمیم می‌گیرد. مطمئناً اگر نیاز باشد کسی اضافه شود انجام خواهد شد. اما این موضوع در حیطه اختیار ما نیست.

گرشاسبی درباره اینکه سند ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام این باشگاه نیست اما جزء اموال پرسپولیس به حساب آمده تصریح کرد: آیا شما خانه‌ای دارید که سندش به نام شما باشد؟ در سند قیمت بازار را که نمی‌نویسند، الان خود من خانه‌ای در اکباتان دارم که حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت روز آن است اما در سند ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوشته شده است و علت آن همین است.

گرشاسبی درباره لباس‌های غیرقانونی این باشگاه که توزیع شده خاطرنشان کرد: پیش از این برند باشگاه در ثبت شرکت‌ها انجام نشد اما الان این اتفاق رخ داده و چندی پیش به منیریه رفتیم و جلوی برخی از تولیدکننده‌ها که با نام پرسپولیس لباس می‌زدند را گرفتیم، باید به این سمت برویم تا این مسائل حل شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه برانکو می‌خواهد برادرش را به این باشگاه بیاورد و آیا با توجه به رزومه ضعیف او آیا مقابل این تصمیم‌ می‌ایستید، گفت: وقتی کادر فنی ما موفق است در انتخاب افراد هم دخالت نمی‌کنیم، آنها با موفقیت پیش می‌روند و آسیبی به تیم نمی‌رسد، ما مراقب هستیم اما دخالت نمی‌کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *