درخواست وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای تجدیدنظر در روابط با آنکارا

2:18 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۹۲۸
آویگدور لیبرمن در پاسخ به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه درباره قدس خواستار بازبینی همکاری‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی با ترکیه شد.

درخواست وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای تجدیدنظر در روابط با آنکارابه گزارش گروه بین‌الملل ، در حالی که رژیم صهیونیستی از مواضع شدید بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ترکیه علیه تصمیم ضدفلسطینی ترامپ در باره قدس مستاصل مانده است، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم خواستار تجدیدنظر در روابط این رژیم با آنکارا شد.

آویگدور لیبرمن روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه «آری تی وی آی» روسیه در پاسخ به اظهارات »رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در باره قدس خواستار بازبینی همکاری های اقتصادی رژیم صهیونیستی با ترکیه شد.


رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرده بود که قصد دارد سفارت این کشور را در پاسخ به تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شرقی انتقال دهد.


آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مطلبی در یک شبکه اجتماعی نوشت: اردوغان در ماههای اخیر از هر فرصتی برای تعدی به اسرائیل استفاده می کند.


وی افزود: باید در موارد متعددی در روابط با ترکیه تجدیدنظر کنیم. از جمله اینکه مخالف احداث خط لوله گاز از اسراییل (سرزمین های اشغالی فلسطین) از طریق ترکیه به اروپا هستیم.


روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی از سال 2010 تا 2016 در پی حمله نیروهای صهیونیست به کشتی مرمره آبی که حامل کمک های بشردوستانه به مردم غزه بود و بر اثر آن 10شهروند ترکیه کشته و شماری زخمی شدند، تیره شده بود و در سال 2016 دو طرف با امضای موافقت نامه ای آشتی کردند.


ترامپ اخیرا در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.


رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.


قدس نخستین قبله مسلمانان بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.


قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.


شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *