افراد تحت تکلف مشمولان متأهل از پوشش بیمه بیکاری بهره مند می‌شوند/ ۹۳۰ هزار تومان، حداقل مبلغ بیمه بیکاری افراد مجرد

8:03 - 27 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۸۴۵
رئیس بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا سقف ۴ نفر از افراد تحت تکلف مشمولین متأهل بیمه می‌توانند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند.

افراد تحت تکلف مشمولان متأهل از پوشش بیمه بیکاری بهره مند می‌شوندمحمد بایندریان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: قانون بیکاری در سال ۱۳۶۶ تصویب شده و در سال ۱۳۶۹  اصلاحاتی به صورت قانون دائم در آمده است. تمام بیمه شدگان قانون تأمین اجتماعی که تابع قانون کار هستند در شرایط لغو همکاری از جانب کارفرما و بدون اراده و میل خود تحت پوشش بیمه بیکاری این سازمان قرار می‌گیرند.

وی افزود: بهره‌مند از بیمه بیکاری مستلزم داشتن حداقل ۶ ماه سابقه کار و بیمه است که در این صورت فرد باید ظرف ۳۰ روز بعد از تاریخ اخراج به اداره کار مراجعه کرده و براساس سابقه، تجربه و تأهل بین ۳۶ تا ۵۰ ماه از مقرری استفاده کند.

رئیس بیمه بیکاری و تعهدات کوتاه مدت امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: علاوه بر اختصاص بیمه بیکاری به افراد مشمول شرایط اداره کار، حق بیمه و حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی بیمه بیکاری سازمان تأمین اجتماعی به فرد و خانواده آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: طبق ماده ۷ بیمه بیکاری، ۵۵ درصد متوسط مزد روزانه ظرف مدت ۹۰ روز قبل از بیکاری، مشروط به این که از حداقل دستمزد کمتر نباشد، در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.

بایندریان خاطرنشان کرد: حداقل مبلغ بیمه بیکاری برای مشمولین مجرد،۹۳۰ هزار تومان است که در مشمولین متأهل این مبلغ به ۴ نفر تحت تکلف فرد نیز تعلق میگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *