وزارت راه ۱۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است/ مشارکت واقعی با بخش خصوصی

14:43 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۸۰۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت صنعت حمل و نقل در کشور گفت: میزان بدهی وزارت راه به پیمانکاران، نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان است که پیمانکاران در بخش ساخت و ساز، از سرمایه شخصی در حال حاضر استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، عباس آخوندی در  دومین نمایشگاه صنعت حمل و نقل و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران بیان کرد: این نمایشگاه از پیچیدگی خاصی برخوردار بوده و اکثر شرکت‌کنندگان از تخصص‌های بالایی برخوردار هستند و بحث هوشمندی حمل و نقل چه در بخش خصوصی شامل بازارگاه‌های الکترونیکی بار و اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: در بخش استفاده از فناوری‌های نوین آسفالت و همچنین رویه‌های بِتُنی، اقدامات خوبی انجام دادیم که نمونه آن، استفاده از رویه‌های بتنی در آزادراه‌های تهران ـ شمال، اصفهان ـ شیراز و خراسان جنوبی است که در حال حرکت به سمت استفاده از رویه‌های بتنی در سایر عملیات‌های راهسازی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی در توضیح شرایط بخش فناوری ساخت تونل تصریح کرد: در آزادراه تهران ـ شمال، ۳۱ کیلومتر تونل در دست احداث داریم و آئین‌نامه جدید تونل‌سازی را برای ایمنی در برابر آتش تدوین کرده‌ایم؛ بر اساس این آئین‌نامه، سقف تونل‌ها باید دوپوششی شوند که در حال حاضر، ۵.۵ کیلومتر از تونل‌ها، از این فناوری بهره‌مند شده‌اند.

آخوندی درباره همکاری بخش خصوصی با وزارت راه و شهرسازی در اجرای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد: در حال حاضر، انواع سیستم‌های مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌ها را در دست اقدام داریم؛ ضمن اینکه میزان بدهی وزارت راه به پیمانکاران، نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان است که پیمانکاران در بخش ساخت و ساز، از سرمایه شخصی در حال حاضر استفاده می‌کنند.

وی در انتها با بیان اینکه صنعت حمل و نقل و توسعه زیرساخت‌ها در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی مشارکت واقعی داریم؛ ضمن اینکه این وزارتخانه سال‌ها است با بخش خصوصی مشارکت داشته و کار با بخش خصوصی را بلد است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *