رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واگذاری‌های بی‌حساب و کتاب عامل تخریب زنجیره فولاد/ جذب 3.5 میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی

11:13 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۶۹۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه با واگذاری‌های بی‌حساب و کتاب زنجیره فولاد تخریب شد، گفت: در حوزه صنایع معدنی ۳/۵ میلیارد یورو فاینانس جذب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد مهدی کرباسیان در نشست خبری با واگذاری‌های بی حساب زنجیره فولاد تخریب شد، اظهار کرد: به دنبال ایجاد این زنجیره هستیم.

 وی در ادامه افزود: نقشه راه حوزه معدنی با ۷۶ بند تهیه شده و به مجلس و دولت ارسال شده است.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: طی سال‌های آینده باید ۴۰۰میلیون تن برداشت معدنی داشته باشیم که در این میان بحث ماشین آلات مهم است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در سالهای گذشته بیشتر صادر کننده مواد خام بودیم تصریح کرد: طی ۸ماهه امسال ۱۴درصد صادرات آهن اسفنجی افزایش یافته است.
 
کرباسیان با اشاره به صادرات ۵میلیون و ۸۰۰هزار تن صادرات زنجیره فولاد طی ۸ماهه امسال گفت: پیش بینی می شود این میزان تا ۸میلیون تن افزایش یابد.
 
وی ادامه داد: ۵ درصد از جی دی پی کشور از آن معدن و صنایع معدنی است همچنین ۲۲ درصد صادرات کشور به این بخش تعلق دارد. 
 
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در حوزه صنایع معدنی ۳/۵ میلیارد یورو فاینانس جذب شده است،اظهار کرد: در حوزه معدن هنوز نیازی نبوده و از منابع داخلی توانستیم سرمایه گذاری را تامین کنیم.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره ایمنی معادن اظهار کرد: عمده حوادث مربوط به معادن زغال سنگ است و سایر معادن به دلیل اینکه اکثر آنها روباز هستند حوادث کاهش یافته است.
 
کرباسیان با بیان اینکه ایمنی معادن جزو وظایف وزارت رفاه است افزود: البته وزارت صنعت در این باره حساس است و جلساتی توسط وزیر صنعت با انجمن معدن و زغال سنگی ها برگزار شده است.
 
معاون وزیر صنعت افزود: نظام مهندسی معدن یک کار دقیقی را در این باره آغاز کرده و مسولیت اینکار به معاونت معدنی و نظام مهندسی داده شده است.
 
وی با بیان اینکه ۴۵ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم توسط ایمیدرو ایجاد شده است، تصریح کرد: بجز معدن سنگان مابقی معادن وابسته واگذار شده و تصدی گری خاصی نداریم.
 
کرباسیان افزود : در اکتشافات اخیر ۴۰۰ محدوده امیدبخش مشخص شده است که با بهره برداری از آنها ۲میلیارد تن به ذخیره معدنی سنگ آهن کشور افزود ه می شود.
 
معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: ماشین آلات،تکنولوژی و و زیرساخت گلوگاه‌های حوزه معدن به شمار می روند.
 
وی با اشاره به صندوق بیمه معدنی گفت: سرمایه این صندوق از ۱۰میلیارد تومان به ۱۱۰میلیارد تومان افزایش یافته البته پیشنهاد کردیم سرمایه این صندوق به ۵۰۰میلیارد تومان برسد تا بخش خصوصی بتواند بیشتر از این صندوق استفاده کنند.
 
کرباسیان با بیان اینکه در سال ۹۶ بودجه ایمیدرو ۷۵۰میلیارد تومان بود که فعلا ۱۶ میلیارد تومان آن محقق شده است، گفت: در بودجه ۹۷ این مبلغ به ۳۵میلیارد تومان کاهش یافت تا واقعی تر شود تا بیشتر محقق شود.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: زنجیره فولاد و محصولات معدنی منطقی است که با هم ارتباط داشته باشند، توافق کردیم خود فولاد سازان برای افزایش ظرفیت ۵ میلیون تنی فولاد به ۱۰ میلیون تن در بندرعباس مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: 380 هزار تن ظرفیت کارخانجات فراوری روی کشور است که معدن انگوران یک سوم آن را فقط می‌تواند تولید کند، در این راستا معدن مهدی آباد را به مناقصه بین المللی گذاشتیم که پیش بینی می شود تا پایان سال 97 نهایی شود.


برچسب ها: معدن وزارت صنعت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *