عذرخواهی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر از اتباع کشور افغانستان/ آموزش روش‌های گفتگوی سازنده به شهربان‌ها

9:38 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۶۱۴
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پی ضرب و شتم یک دستفروش از سوی شهربان‌های تهرانی از اتباع کشور افغانستان عذرخواهی کرد.

دستفروشبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محمد جواد حق شناس در سی امین جلسه شورای شهر تهران گفت: فردا بیست و هفتم آذر ماه، روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری است است. موضوعی که نباید آن را لزوماً در مقیاس بین المللی دید. بلکه این امر می‌تواند ابعاد محلی نیز داشته باشد.

وی با اشاره به انتشار فیلم ضرب و جرح یک دستفروش اظهارکرد: در روز‌های اخیر، فیلم منتشر شده از ضرب و جرح یک دستفروش توسط مأموران شهرداری تهران، موجب تأثر خاطر شهروندان تهرانی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بی تردید مسئله دستفروشی در شهر تهران امروز به موضوعی با دو وجه متباین تبدیل شده است. از یکسو و با لحاظ نگاه اقتصاد کلان، بخشی از اقتصاد غیر رسمی کشور در این حوزه صورت می‌گیرد و سیستم اقتصادی کشور را با اخلال مواجه می‌کند، از سوی دیگر و با نگاه اقتصاد خرد، معیشت طیف گسترده‌ای از اقشار جامعه به این فعالیت گره خورده است.

حق شناس خواستار ساماندهی دستفروشان تهران شد و اظهارکرد: مدیریت امر در چنین شرایطی، کاری به مراتب دشوارتر و پیچیده‌تر از سایر امورِ معمول است که شهرداری تهران نیز به عنوان مسئول نظم و ساماندهی فعالیت در فضا‌های عمومی شهر، در این ساماندهیِ پیچیده و دشوار ذی مدخل است.

وی با عذرخواهی از شهروندان تهرانی و اتباع کشور افغانستان خاطرنشان کرد: به عنوان مسئول کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از عموم شهروندان تهرانی و به ویژه اتباع افغان به دلیل اتفاق ناگواری که در این خصوص رخ داده، عذرخواهی کرده و از شهردار تهران می‌خواهم تا با برنامه ریزی برای آموزش روش‌های گفتگوی سازنده، تعامل موثر با دستفروشان، چهره مهربان و صبوری از مدیریت شهری تهران را در اذهان عمومی ایجاد کرده و از تکرار حوادث اینچنینی پیشگیری کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *