پلیس استرالیا فردی را به اتهام فروش موشک‎های کره‌شمالی بازداشت کرد

8:24 - 26 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۵۶۳
پلیس فدرال استرالیا (AFP) اعلام کرد که روز یکشنبه فردی را به اتهام همکاری فروش موشک و قطعات موشکی از کره‌شمالی به نهادهای بین‌المللی بازداشت کرده‌ است.

پلیس استرالیا فردی را به اتهام همکاری اقتصادی با کره‌شمالی بازداشت کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، پلیس استرالیا می‌گوید که فردی را به اتهام همکاری با کره‌شمالی بازداشت کرده‌ است.

پلیس فدرال استرالیا (AFP) روز یکشنبه گزارش داد مردی 59 ساله در شهر سیدنی بازداشت کرده که به عنوان عامل اقتصادی کره‌شمالی در استرالیا عمل می‌کرده‌ است.

به گفته سخنگوی پلیس فروش موشک، قطعات موشکی و دانش موشکی از کره‌شمالی به دیگر نهادهای بین‌المللی از جمله اتهام‌های فرد بازداشت شده‌ است.

پلیس این بازداشت را بر اساس قانون منع اشاعه سلاح‎های کشتار جمعی 1995 در استرالیا صورت گرفته است.

از دیگر اتهام‌های فرد بازداشتی تلاش برای انتقال زغال‌سنگ از کره‌شمالی به اندونزی، ویتنام است.

کره‌شمالی در 28 نوامیر پیش پس از وقفه‌ای چندماهه، بار دیگر یک موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرد؛ به گفته رسانه‌های دولتی این کشور این موشک قدرتمند تا ارتفاع 4475 کیلومتری از سطح زمین رسیده که 10 برابر ارتفاع ایستگاه فضایی بین‌المللی است و 950 کیلومتر مسافت را در طول 53 دقیقه پیموده است.

با روی‌کارآمدن دونالد ترامپ و همزمان اعمال تحریم‎های یک‌جانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل علیه کره‌شمالی و رزمایش‎های تحریک‌آمیز آمریکا و کره‌جنوبی در مرز‌های کره‌ شمالی و تهدید‌های دونالد ترامپ مبنی بر نابودی کامل کره‌شمالی، پیونگ‌یانگ بار‌ها تهدید کرده که با موشک‎های قاره‌پیما خود قلمرو آمریکا و به‌ویژه جزیره گوام را هدف قرار خواهد داد.

دولت استرالیا در ماه نوامبر اعلام کرد که به منظور مقابله با تهدید موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی، باری تجهیز کشتی‌های جنگی و نیروی دریایی خود نزدیک به 154 میلیون دلار هزینه خواهد کرد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *