ضرغامی: لایحه بودجه، برنامه یکساله عملیاتی اداره کشور است؛ آن را جدی بگیریم

15:55 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۴۵۴
رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در اینستاگرامش نوشت: افزایش سقف هزینه‌ها در لایحه به بهانه رضایتمندی این و آن و تقویت موقعیت‌های سیاسی نمایندگان هم بلای جان بودجه است؛ لایحه بودجه، برنامه یکساله عملیاتی اداره کشور است آن را جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با موضوع بودجه 97 پستی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و نوشت:  

«صاحب خمیازه ما (آقا ابوالفضل) دوساله شد!
دنیا خیلی زود می‌گذرد. برخلاف خمیازه‌ عمیق در یکروزگی‌اش بسیار شیطون است. به طوری که برادر بزرگترش حسین از دستش فرار می‌کند و بعضی موقع اشکش هم درمی‌آید! آنقدر از سر و کول بزرگترها بالا می‌رود و کشتی می‌گیرد که تا یک هفته به ورزش نیاز ندارند! اینجا هم ظاهراً در پاک کردن برنج کمک می‌کند ولی آخر سر چنان آنجا را بهم می‌ریزد که نگو و نپرس! یک اندیشمند غربی می‌گوید تصور دنیای بدون بچه تصور وحشتناکی است! معصومیت و صداقت آنها حال آدم را عوض می‌کند. به آنان دروغ نگوییم و قول خلاف ندهیم. خیلی بد است!

ضرغامی

پی نوشت

تفاوت امسال بررسی لایحه بودجه با سال‌های قبل در این است که جزئیات این بودجه در فضای مجازی به شدت مورد نقد و اظهارنظر قرار گرفته است. در واقع افکار عمومی با یک جهش بلند و مستقیم نسبت به گذشته مطالبات و سؤالات فراوانی پیدا کرده که باید به درستی پاسخ بشنود!

نمی‌خواهم جامعه را با دنیای کودکان مقایسه کنم، اما دو خط قرمز دروغ و قول خلاف باید مدنظر مجلسیان و دولتمردان باشد. رئیس جمهور باید به وعده‌های انتخاباتی به ویژه در رسیدگی و توجه بیشتر به نیازمندان و طبقه فرودست جامعه، با حفظ شأن و جایگاه آنان در لایحه بودجه توجه و اقدام می‌کرده است.

نمایندگان محترم مجلس هم باید فارغ از نگاه‌های جناحی و وابستگی‌های منطقه‌ای با دقت و جدیت مفاد لایحه را از این منظر بررسی و اصلاح کنند. افزایش سقف هزینه‌ها در لایحه به بهانه رضایتمندی این و آن و تقویت موقعیت‌های سیاسی نمایندگان هم بلای جان بودجه است. لایحه بودجه، برنامه یکساله عملیاتی اداره کشور است. آن را جدی بگیریم.

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *