اقدام پلیسی برای مهار آسیب های اجتماعی کارساز نیست

14:35 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۴۱۹
رئیس پلیس پیشگیری ناجا نرخ آسیب های اجتماعی را یکی از شاخصه های تعریف امنیت عنوان و گفت: این آسیب ها از جمله طلاق، بحران هویت وفقر و بیکاری در پی کارکرد نامناسب نظام اجتماعی بروز می کند و اقدام انتظامی به تنهایی برای مهار آنها موثر نیست.

اقدام پلیسی برای مهار آسیب های اجتماعی کارساز نیستبه گزارش گروه جامعه ،سردارمحمد شرفی در جمع فرماندهان و مدیران انتظامی استان سمنان اظهار داشت: در نظام جهانی شاخص‌هایی برای تعریف و تعیین امنیت ملی در نظر گرفته شده که میزان جرایم و آسیب‌های اجتماعی، اقتدار و منزلت پلیس، وحدت و مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی موجود در جامعه از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه اگر کشوری بتواند از ظرفیت‌های خود برای دفع هجوم خارجی و داخلی استفاده کند، امنیت خود را تضمین کرده است، افزود: ایران اسلامی در سال‌های اخیر با هدایت حکیمانه رهبر انقلاب و رشادت رزمندگان خود در میدان‌های درون و برون مرزی اجازه ایجاد خلل در امنیت کشور را نداده است.

شرفی به موفقیت جبهه مقاومت و نقش پررنگ ایران در جلوگیری از پیشرفت داعش در سرزمین‌های اسلامی، تاکید کرد: در این میدان عمق استراتژی ما کیلومتر‌ها فراتر از خاک ایران تعریف شد و در نهایت توانستیم دشمن را فراتر از مرز‌ها و حریم کشور متوقف و نابود کنیم.

وی نرخ آسیب‌های اجتماعی را یکی از شاخصه‌های امنیت عنوان با بیان اینکه افزایش و کاهش معضلات اجتماعی برنظم و امنیت کشور تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: این آسیب‌ها از جمله طلاق، بحران هویت و فقر و بیکاری در پی کارکرد نامناسب نظام اجتماعی بروز می‌کنند و به طور معمول قانونگذار برای آن‌ها مجازاتی در نظر نگرفته است.

به گفته این مسئول انتظامی حتی پلیس و دستگاه قضا نیز نمی‌توانند نقش سریع و موثری برای مهار این آسیب‌های اجتماعی ایفا کنند، چرا که تک تک اعضای اجتماع در ظهور آن نقش داشته و در کنترل آن نیز تاثیرگذارند.

شرفی اقتدار پلیس را شاخصه بعدی امنیت جامعه دانست و گفت: صحت عملکرد، دقت در امور و سرعت در انجام ماموریت‌ها اقتدار پلیس را به نمایش می‌گذارد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به توضیح شاخص‌های دیگر امنیت از جمله اعتماد مردم به نهاد‌های حکومتی و دولتی و تعامل موجود در جامعه پرداخت و گفت: مردم ایران همواره در صحنه‌های مختلف اجتماعی نقش آفرین بوده اند و در میدان تامین امنیت نیز همراه و همیار پلیس هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *