منع فروش هواپیما یا قطعات آن به ایران از سوی آمریکا نقض برجام است

13:06 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۳۲۷
دبیر کانون نمایندگان ادوار مجلس گفت: منع فروش هواپیما یا قطعات آن به ایران و رفع تحریم‌هایی که دراین زمینه هست از جمله موارد مربوط به برجام است که باید برطرف شود و عدم انجام آن به منزله نقض برجام است که آمریکاعملا این موارد را کنار گذاشته و تصمیم دیگری گرفته اند.

هواپیماحجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی در خصوص مصوبه اخیر  کنگره آمریکا برای اعمال محدودیت‌هایی در فروش هواپیما به ایران اظهار کرد: آمریکا در این ماه‌های اخیر اقدامات زیادی داشته‌ که از جمله مصادیق، نقض روشن برجام محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آقای ترامپ از همان ابتدای آغاز به کارش مواضع تندی نسبت به برجام داشت و آن را محصول و کار دولت اوباما می‌دانست و با همین نگاه وقتی که دولت به دستش رسید، انتقاداتی را نسبت به استمرار و ادامه کار برجام داشت تا اینکه دریک مرحله‌ این امر را مشروط به نظر کنگره کرد.

دبیر کل کانون نمایندگان ادوار مجلس اضافه کرد: منع فروش هواپیما یا قطعات آن به ایران و رفع تحریم‌هایی که دراین زمینه هست از جمله موارد مربوط به برجام است که باید برطرف شود و عدم انجام آن به منزله نقض برجام است که آمریکاعملا این‌ موارد را کنار گذاشته و تصمیم دیگری گرفته اند.

وی با بیان اینکه مصوبه ۶۵۸ کنگره آمریکا تأیید مشی کلی آقای ترامپ است،تصریح کرد: گرچه کنگره برجام را رد نکرد ولی همیشه با آقای ترامپ در جهت ایجاد محدودیت برای جمهوری اسلامی همراهی داشته‌اند و ممکن است ترامپ بحث خروج از برجام را با نظر کنگره در برنامه‌اش داشته باشد.

دبیر کل کانون نمایندگان ادوار مجلس خاطر نشان کرد: ما دوره طولانی از این مدل تحریم‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم که در آن دوره طولانی نیاز به برخی امکانات بین المللی داشتیم که با همت دولتمردان، راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و با ایستادگی ملت ازا ین دوره‌ها عبور کردیم و امروز در موقعیتی هستیم که توانمندی‌های بالایی در زمینه‌های مختلف داریم. آن روز این محدودیت‌ها برای ما موثر واقع نشد چه برسد به امروز که شرایط ما خیلی متفاوت و بهتر است.

حجت الاسلام سبحانی نیا افزود: خیلی از اقدامات یکجانبه آمریکا در قبال ایران از سوی کشور‌های همپیمانش مانند اتحادیه اروپا و برخی کشور‌های دیگر مورد قبول نیست و چنین مواردی را نقض برجام می‌دانند و معتقدند آمریکا باید در چارچوب برجام عمل کند و نباید یکجانبه اقدام کند.
 
بیشتر بخوانید:
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *