عامل ایجاد حریق عمدی به خرید کپسول آتش نشانی محکوم شد

10:29 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۲۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه فردی را که متهم به ایجاد حریق عمدی در اراضی ملی بود به خرید سه عدد کپسول آتش نشانی محکوم کرد.

آیت قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: باتوجه به شکایت اداره منابع طبیعی شهرستان جیرفت از فردی مبنی بر ایجاد حریق عمدی در اراضی ملی سربیژن ساردوئیه، دادگاه پس از تحقیقات به استناد ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ حکم به محکومیت متهم به تحمل ۲ سال حبس تعزیری صادر کرد.

این مقام قضایی ادامه داد: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نیز عقیده قانون گذار در راستای حبس‌زدایی و نظر به دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و فقدان سابقه، دادگاه مستنداً به مواد ۶۴،۷۰،۷۹،۸۰،۸۱ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ اجرای مجازات حبس وی را به خریداری و تحویل ۳ عدد کپسول اطفای حریق آتش نشانی ۱۰ کیلویی در حق اداره منابع طبیعی جایگزین کرده است.

این مقام قضائی بیان کرد: متهم موظف است پس از اجرای مجازات جایگزین حبس، مراتب را عیناً به شعبه اجرای احکام کیفری گزارش کند.

وی در پایان تاکید کرد: در صورت عدم اجرای مجازات جایگزین یا تخلف از دستور، مجازات جایگزین لغو و مجازات حبس اجرا خواهد شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *