رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اُفت قیمت نفت در بازارهای جهانی

16:12 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۲۴۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
در پایان معاملات روز جمعه قیمت هر بشکه نفت برنت با 8 سنت کاهش به رقم 63 دلار و 23 سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، ادامه تعطیلی خط لوله انتقال نفت شمال درحالی موجب افزایش قیمت ها شد که رشد تولید نفت آمریکا و تقاضای ضعیف برای بنزین در این کشور باعث کاهش قیمت ها شد و این عوامل دلیلی شد تا قیمت نفت در روز جمعه با نوسان بالایی روبرو شود.

در این میان قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۸ سنت، معادل ۰.۸ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در پایان معاملات روز جمعه با ۲۶ سنت افزایش به ۵۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت نفت خام آمریکا روز ۲۴ نوامبر به بالاترین رقم ۲ سال گذشته یعنی ۵۹ دلار و ۵ سنت رسید.

لازم به ذکر است که قیمت نفت برنت در پایان معاملات هفتگی افت ۰.۳ درصدی را شاهد بود و نفت خام آمریکا با کاهش هفتگی ۰.۱ درصدی همراه شد.

در همین راستا جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت گفت: قطعا فشار‌هایی بر روی نفت وجود دارد و تقاضا برای بنزین پایین آمده که با توجه به اینکه در فصل تعطیلات قرار داریم عادی نیست و عرضه نیز به صورت مداوم در حال افزایش است.

همچنین در هفته گذشته قیمت بنزین با افت ۳.۵ درصدی همراه شد.

در این بین تعطیلی خط لوله فورتیز که نفت را از دریای شمال به انگلیس انتقال می‌دهد موجب تقویت قیمت نفت برنت در اوایل جلسه دیروز شد، اما بعد از آن قیمت نفت با کاهش همراه شد.

گفتنی است تولید نفت آمریکا نسبت به اواسط سال ۲۰۱۶ با ۱۶ درصد افزایش به ۹.۷۸ میلیون بشکه در روز رسید و این مسئله موجب تلاش‌های اوپک و متحدانش برای برقراری موازنه در بازار شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *