معاون هالک بانک ارتباطش را با رضا ضراب برای دور زدن تحریم‎های ایران رد کرد

9:31 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۲۱۳
معاون بانک دولتی هالک‌ ترکیه اتهام همدستی با رضا ضراب برای دور زدن تحریم‎های بین‌المللی علیه ایران را رد کرد.

هرگز با رضا ضراب همکاری نداشته‌ام، تحریمهای ایران را دور نزده‌ایمبه گزارش گروه بین‌الملل ، معاون بانک ترکیه اتهام همدستی با رضا ضراب، تاجر ایرانی‌-ترکیه‌ای، برای دور زدن تحریم‎ها علیه ایران را رد کرد.

«مهمت هاکان آتیلا»، معاون بانک دولتی هالک‌ بانک که روز جمعه در سومین هفته از روند دادگاهش در نیویورک در دفاع از خود در جایگاه شهود قرار گرفته بود به اعضای هیئت منصفه گفت که هرگز با رضا ضراب دیگر متهم پرونده دور زدن تحریم‎های ایران، همکاری نداشته است.

رضا ضراب تاجر ایرانی-ترکیه‌ای به همراه دو ایرانی دیگر چندی پیش به اتهام پولشویی و دورزدن تحریم‌ها از طریق بانک‎ها و نهاد‌های مالی ترکیه در آمریکا بازداشت شد.

رادیو آزاد اروپا می‎گوید که ضراب به همراه کاملیا جمشیدی،29 ساله و حسین نجف زاده،65 ساله از سوی دادگاه آمریکایی به کلاه‌ برداری از دولت آمریکا، نقض قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بین‌المللی، کلاه‌برداری بانکی و پول‌شویی متهم هستند.

رضا ضراب پیش از این به هیئت منصفه دادگاه گفته بود که در آوریل 2013، مهمت هاکان، به او مجوز انجام تراکنش‎های غیرقانونی داده اما «هاکان» می‌گوید که در آن زمان در هواپیما بوده و همچنین نوار مکالمه‌ بین او و رضا ضراب که در دادگاه پخش شده، در واقع مکالمه بین رضا ضراب و یکی دیگر از کارکنان هالک‌ بانک است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *