رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گروه‌های شرکت کننده در بیست و چهارمین شب آواز ایرانی مشخص شدند

10:30 - 25 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۲۰۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
در بیست و چهارمین برنامه شب آواز ایرانی چهار گروه موسیقایی به شکل رقابتی با هم به اجرای موسیقی آوازی خواهند پرداخت و در ادامه مجتبی عسگری خواننده آواز ایرانی به عنوان میهمان ویژه برنامه اجرا خواهد کرد.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، شب آواز ایرانی طبق روال معمول شنبه آخر هر ماه برگزار می‌شود و در این ماه استثنائا ساعت 16 در سالن سوره برگزار خواهد شد و طی آن 4 گروه موسیقایی به شکل رقابتی با هم به اجرای موسیقی آوازی خواهند پرداخت و در ادامه مجتبی عسگری خواننده آواز ایرانی به عنوان میهمان ویژه برنامه اجرا خواهد کرد.

در بیست و چهارمین شب‌آواز ایرانی نوذر گودرزی به همراه حمید فدایی (نوازنده تار) یكی از گروه‌‌های شركت كننده در مراسم خواهند بود كه به اجرای برنامه ای با مایه آوازی سه‌گاه با اشعاری از حافظ می پردازند.

نوذر گودرزی متولد 1365 استان تهران، آموزش ردیف را در محضر استاد محمد رضا لطفی به مدت 3 سال گذراند و آموزش مرکب خوانی را در محضر استاد علی جهاندار طی کرد. گودرزی اموزش اواز را به شیوه استاد شجریان در محضر
استاد رضایی گذرانده است. از مهم‌ترین سوابق هنری گودرزی می توان به اجرای کنسرت در موسسه محک و اجرا در همایش مولانا اشاره کرد.

حمید فدایی متولد 1367 استان تهران، آموزش مکتب اصفهان (استاد جلیل شهناز) را در محضر استاد شهرام میرجلالی
و ردیف نوازی را در محضر استاد داریوش طلایی و محمد رضا لطفی گذرانده است. وی سرپرست گروه چکاوک بوده است و به عنوان گروه برتر در جشنواره هزار صدا (گروه بیداد) به داوری سالار عقیلی و کیوان ساکت شناخته شده است و هم‌چنین تدریس ساز تار و سه تار در آموزشگاه نیواک و آموزشگاه شوار از مهم‌ترین فعالیت های هنری فدایی است.

یکی دیگر از گروه‌های شرکت کننده در این مراسم صابر جعفریان به همراه الیاس جهانگیر( نوازنده سه‌تار) است که به اجرای آوازی با مایه بیات ترک و شعری از حضرت حافظ است.
صابر جعفریان متولد 1365 استان تهران، از محضر جناب استاد کریم صالح عظیمی بهره برده است و با دوره مقدماتی و پیشرفته ردیف مرحوم استاد عبدالله خان دوامی و شیوه مرحوم استاد اقبال آذر را از سال 89 تا کنون پیگیری می کند. اجرای برنامه های متعدد ساز و آواز به همراه گروه های مختلف در سطح استان البرز از مهم‌ترین فعالیت‌های هنری جعفریان به شمار می رود.

هم‌چنین الیاس جهانگیر متولد 1367 شهر دورود، کارشناسی موسیقی ایرانی در رشته نوازندی سه تار است و از محضر اساتیدی چون جلال ذوالفنون ، مسعود شعاری، بهداد بابایی، کاوه صالحی ، مهران مهرنیا ، پریسا کرمی استفاده کرده است. وی عضو گروه موسیقی همنوازان عرفان است و اجراهایی در شبکه تلوزیونی شما و شبکه جام جم داشته است. نوازندگی در پرفورمنس (شوق را در پستوی خانه نهان باید کرد) به سرپرستی جلیل صادقی اشرافی ، آهنگسازی تئاتر (شاعری در بهشت ) و اجرای ساز و آواز در نشست تخصصی موسیقی استان البرز از مهم‌ترین فعالیت‌های هنری الیاس جهانگیر است.

از گروه‌های دیگر این مراسم می توان به فرهاد فرامرزی به همراه رامین آشنا اشاره کرد که به اجرای آوازی در دستگاه سه‌گاه با استفاده از شعری از سعدی می پردازند.
فرهاد فرامرزی متولد 1358کرمانشاه، به مدت 6 سال در محضر استاد رامین تفضلی دوره مقدماتی و دوره عالی آواز را گذرانده است. شرکت در مستر کلاس آواز استاد منتشری و شرکت در جشنواره های مختلف موسیقی از جمله فعالیت‌های موسیقایی فرارمزی به شمار می رود.

هم‌چنین رامین آشنا متولد 1374 استان کرمانشاه، نزد استاد داريوش پيرنياكان رديف ميزاحسينقلي و دوره عالي استاد علي اكبر خان شهنازي را گذرانده است. وی در حال گذراندن دوره رپرتوار تار نوازی و ردیف میرزا عبداله نزد بهروز همتی است و در مستر کلاسهای پویان بیگلر شرکت داشته است. از مهم‌ترین سوابق اجرایی رامین آشنا می توان به كارشناس موسيقي نشست تخصصي موسيقي آهنگ تابستان ٩٦، اجرا و همكاري با گروه سنتي به سرپرستي كوروش بهرامي و أجراي قطعات كلاسيك موسيقي ایرانی، شركت در همايش ادبيات و موسيقي باران به عنوان تكنواز تار در سال ٩٤ اشاره کرد.

گروه دیگر این مراسم پرهام کاکاوند به همراه سیاوش معصومی (نوازنده سه‌تار) خواهد بود که به اجرای آواز در مایه ابوعطا با استفاده از شعری از شفیعی کدکنی می پردازند.

پرهام کاکاوند متولد 1374 استان کرج، از شاگردان استاد عیسی فرزان راد بوده است و در حال حاضر از هنرجویان آواز و مشغول تجربه کردن در فضای موسیقی است.
هم‌چنین سیاوش معصومی متولد 1365 استان کرمانشاه، از شاگردان پدرش سید سهراب معصومی است و از محضر اساتیدی چون رحمان رجبی و آیدین اولیا نسب بهره برده است.
در این نشست ماهانه كه با هدف تجلیل از پیش‌كسوتان آواز ایرانی، كشف و معرفی چهره‌های جدید شكل گرفته است؛ مهمان ویژه ای با حال و هوای عاشورایی نیز اجرا خواهد داشت كه علاقه مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تكمیلی در وب‌سایت مركز موسیقی حوزه هنری به نشانی www.musicenter.ir مراجعه كنند.

بیست و چهارمین شب آواز ایرانی به همت مركز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر شنبه 25 آذر ماه ساعت 16در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *