آمریکایی‌ها دارای بزرگترین پرونده در رابطه با انسان‌کشی

12:59 - 24 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۷۰۰۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر قرار است با تجهیزات بکار گرفته شده در جنگ‌ها؛ جرایم شکل گرفته علیه بشریت را بشماریم، آمریکایی‌ها اصلی‌ترین و قطورترین پرونده را در رابطه با انسان کشی در دنیای امروز دارند.
آمریکاحشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی در خصوص اظهارات نیکی هیلی علیه ایران بیان کرد: آمریکایی‌ها چون دستشان خالی است تا اجماع بین المللی تازه‌ای را علیه ایران آغاز کنند،چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درباره اظهارات نیکی هیلی در خصوص موشک‌های یمن باید توجه کرد هر کشوری با توجه به مقتضیات دفاعی خود توان دفاعی‌اش را گسترش می‌دهد، افزود: به طور طبیعی هرگاه کشورها در معرض جنگ قرار می گیرند سعی می کنند با ابزار مختلف جنگی از خود دفاع کنند لذا اتهامی از این نظر متوجه ایران نیست.
 
نماینده اسلام آباد غرب در مجلس تاکید کرد: اگر قرار است با تجهیزات بکار گرفته شده در جنگ‌ها؛ جرایم شکل گرفته علیه بشریت را بشماریم، آمریکایی‌ها اصلی‌ترین و قطورترین پرونده را در رابطه با انسان کشی در دنیای امروز دارند.

وی تأکید کرد: بخش اعظم مسلمانان دنیای امروز در یمن، بحرین، سرزمین‌های اشغالی فلسطین و خیلی مناطق دیگر دنیا که کشته می‌شوند و همچنین مسلمانانی که توسط داعش و القاعده جان خود را از دست دادند با سلاح‌های آمریکایی کشته شدند.

فلاحت پیشه افزود: نمایش شب گذشته  نیکی هیلی باب تازه‌ای در آمریکا باز کرد تا روشنفکران  مختلف بتوانند به صورت آماری عمق جنایات آمریکا در سراسر دنیا را به نقد بکشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه یمن کشور مستقلی است که خودش هر طور که می‌خواهد عمل می‌کند، افزود: یمنی‌ها به فناوری ساخت موشک دست پیدا کرده‌اند و به هر حال وقتی جنگ در هر کجای دنیا رخ دهد؛ کشور‌ها همه ابزار‌های لازم برای دفاع از خود بکار می‌گیرند.

وی گفت: اگر هم اکنون بحث نوع و کاربرد سلاح در یمن مطرح می شود باید پرونده عربستان هم توسط سایر کشور‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا اگر آمریکایی‌ها به فکر صلح هستند مانند پارلمان اروپا یک مصاحبه انجام دهند و صدور هر گونه سلاح به عربستان را ممنوع اعلام کنند.
 
فلاحت پیشه درپایان تصریح کرد: اتفاقاً موضوع اسلحه مهمترین عامل پیوند آمریکا و عربستان است و انسان‌های زیادی با توجه به این پیمان کشته می‌شوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *